Mesečni favorit – oktobar



Ako postoji baš, baš knjiški mesec u godini, onda je to oktobar, barem u Srbiji. Naravno, to je prvenstveno zbog toga što se u oktobru održava najveći domaći Sajam knjiga (ko je propustio utiske sa Sajma odmah neka klikne OVDE), ali se, kao da to nije dovoljno, u ovaj mesec uvek uglave i neka manja, knjigoljupcima jednako draga dešavanja, poput promocija, trampi knjiga i tsl. Rezultat ovakvog sticaja okolnosti je to da ja svakog oktobra ličnu biblioteku obogatim gomilom knjiga (kada kažem gomila zaista mislim na gomilu), a brojem pročitanih knjiga baš i ne mogu da se pohvalim. Ne znam zbog čega, ali u mom slučaju je broj kupljenih knjiga uglavnom obrnuto proporcionalan broju pročitanih, pa onda svake godine nakon sajma uvodim dobro poznate zabrane na kupovinu. Kada biste videli stanje na mojim policama (ni ne trudim se da raspoređujem knjige pre selidbe, samo ih gomilam), shvatili biste zašto je to tako i zbog čega svaki letimičan pogled koji bacim ka biblioteci kod mene izaziva omanji napad panike.


Ovog meseca sam se napazarila na sajmu, trampila neke nepotrebne knjige za neke koje nisam čitala, dobila nekoliko knjiga za recenziranje i usvojila par komada kojih je Dušanov brat želeo da se reši nakon što je pretresao svoju biblioteku. Nisam brojala donete naslove, ali mislim da ih ima oko pedesetak. Vremena za čitanje, s druge strane, baš i nisam imala, ali imam nešto čime mogu da se pohvalim. U oktobru sam, naime, završila POPSUGAR izazov. Mislila sam da pišem zaseban post o tome, ali sam ipak odustala. Tokom godine ste u mesečnim pregledima mogli da vidite koji naslov sam smetila u koju kategoriju. Zanimljivo je da sam, otkako sam ,,slobodna da čitam šta želim” pročitala samo jednu knjigu, zapravo još uvek je čitam. U moju odbranu, u pitanju je četvrti deo serijala Outlander, knjiga od tričavih hiljadu i nešto stranica poznate skribomanke Dajane Gabaldon. Osim čitanja ove knjige, koju sam započela još sredinom prethodnog meseca, u oktobru sam pročitala i sledeće naslove:

1. Doktor Proktor i velika krađa zlata, Ju Nesbe – Četvrti deo serijala o Doktoru Proktoru bio je obavezna lektira svim učesnicima Odisejinog seminara na temu pisanja kritike književnosti za decu. Nedavno sam imala priliku da se prvi put susretnem sa Nesbeovim knjigama za odrasle i mogu vam reći da sam ipak veći fan njegovih pisanija za klince.

2. Big Little Lies, Liane Moriarty – Nakon odgledane TV serije, momentalno sam odlučila da pročitam i knjigu i nisam se pokajala. Recenzija će uskoro biti na blogu, a do tada od mene imate iskrenu preporuku za ovaj roman. Uskoro planiram (da li sam opet rekla uskoro?) da nabavim još neke njene knjige, a do tada željno iščekujem drugu sezonu serije.

3. Zovi me svojim imenom, Andre Asiman – knjiga koja je pobrala brojne simpatije širom sveta odnedavno je dostupna i na srpskom jeziku. Recenziju sam već pisala, pa da se ne ponavljam, ukoliko vas zanima o čemu je reč, tekst vas čeka OVDE.

4. Da li androidi sanjaju električne ovce, Filip K. Dik – jedan od klasika naučne fantastike, a ujedno verovatno i najpoznatija knjiga ovog autora, meni je poslužila kao poslednja knjiga sa spiska i to u kategoriji cyberpunk. Roman počinje odlično i obećavajuće, prepun je interesantnih ideja koje vas teraju na filozofiranje i promišljanje o značenju pojma ljudskog, ali je, na moju veliku žalost, pri kraju prilično zbrzan i deluje nedorečeno i nedovršeno. Nisam čitala mnogo Dikovih knjiga, ali sticajem okolnosti znam da mu je to slaba tačka. Ako volite žanr i zanimaju vas ove teme, roman je obavezno štivo, ali znajte da, iako se smatra jednim od najboljih ostvarenja u ovom žanru, ipak nije savršen.

5. Kockograd, Ištvan Lakatoš – još jedan roman za decu koji sam čitala zbog dešavanja na Sajmu. Lakatoš je bio gost na Odisejinom štandu ove godine pa sam, s obzirom na to da sam oduševljena njegovim knjigama o Nikoli Tesli, želela da pre nego što upoznam pisca, upoznam i njegov opus (bar ono što nam je trenutno dostupno). ,,Kockograd” je sasvim drugačiji i mnogo ozbiljniji od serijala ,,Ema i Tesla”, a Lakatoš je ovim delom pokazao da, osim što poseduje izuzetan smisao za humor i talenat za ilustrovanje svojih knjiga, ume da piše kvalitetnu književnost i decu upozna sa lošim stranama modernog sveta i otuđenosti kojoj kao vrsta težimo.

To je moja skromna lista za ovaj mesec. Titulu favorita odnosi roman Big Little Lies i jedva čekam da sa vama podelim zbog čega je to tako. Šta ste vi čitali tokom oktobra? Koliko ste knjiga udomili?

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

4 comments:

  1. Slažem se, oktobar je zaista apsolutni pobednik u kategoriji meseca knjige, ponajviše zbog Sajma :), a isto tako kapiram nesrazmeru u broju nabavljenih i pročitanih knjiga, nisam ranije obraćala pažnju, ali sad vidim da je i kod mene uglavnom tako. Nadam se da je preseljenje već završeno i da je prošlo što bezbolnije.:) Svaka čast na čitalačkom izazovu, kao i borbi sa četvrtim delom "Tuđinke"!:)
    Inače, ovo je retka prilika da o svakoj knjizi sa spiska mogu prozboriti koju reč.:) Prvu smo, naravno, svi mi učesnici seminara pročitali i meni se, baš na radionici ustanovismo, takođe malo više ili bar na drugačiji način svidela od Nesbeovog "odraslog" dela stvaralaštva. Nekako mi deluje uigranije, opuštenije, uz to što je naprosto urnebesan. Sličan spoj ozbiljnosti, dobrog humora i interesantnih ideja prepoznajem kod Lakatoša i "Kockograda", o kome sam pisala pretprošlog vikenda, tako da i tu delimo mišljenje.
    "Zovi me svojim imenom" sam radosno udomila i jedva čekam prolećno čitanje/gledanje/pisanje; "Androide" sam pročitala u septembru i ostala razočarana jer, kao što kažep, onako dobar početak, ideja, tema....ostane krajnje nedorečena i nekako mi je knjiga "otfikarena" od polovine, skroz nepotpuna. Šteta, zbog "Blade runner"-a (originala) sam se baš radovala čitanju knjige koja je inspirisala filmadžije.
    I naposletku "Nevine laži" - viđam ovaj roman već dugo, dugo na onim rasprodajama "Vulkanovih" knjiga za po 300-400 dinara, sve u društvu nekih ljubića i treš-romana, pa sam zaobilazila, ni na kraj pameti mi nije bilo o čemu je reč. Ivana mi je prva skrenula pažnju, pohvalila roman i seriju, sad jedva čekam tvoj tekst i prvom sledećom prilikom uzimam knjigu.
    Inače, danas u biblioteci ugrabih "Đavolji nakot" M. Atvud, idem redom, jednu po jednu knjigu iz tvojih recenzija.:)
    Moj čitalački oktobar bio je izuzetno siromašan, pola meseca sam čitala Remarka i Zilahija iz kompleta kod babe (deo kućne biblioteke koji još nismo preselili), drugu polovinu se spremala za Sajam, pa sumirala utiske od Sajma i na kraju ispada kako mi je (posle dužeg vremena!) favorit jedna stručna knjiga! Bruno Betelhajm, "Značenje bajki". Reprizno, od studentskih dana. I još više me oduševila!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selidba još nije ni počela! Stalno se pomera datum, te se čeka ovaj majstor, te onaj... da čovek odlepi. A knjige se samo množe :D
      Obavezno nabavi Big Little Lies. Kao što rekoh, ja sam prvo gledala seriju (i to dva puta), pa tek onda pročitala knjigu. Iako sam znala šta me čeka na kraju, to mi uopšte nije pokvarilo užitak. Seriju ne mogu dovoljno da preporučim, glumačka postava je odlična, kao i režija, a u drugoj sezoni će glumiti i Meril Strip!
      Baš me zanimaju tvoji utisci o ,,Đavoljem nakotu". Meni je to ubedljivo najbolji roman iz edicije.
      Ako je tvoj oktobar bio siromašan, ja ne znam šta da kažem za novembar. Evo, već je 15. a ja se i dalje družim sa Gabaldonovom. Nadam se da ću do kraja meseca uspeti bar još neku knjigu da pročitam, čisto da bih imala o čemu da pišem u pregledu :D
      Hvala ti na čitanju i komentaru! <3

      Delete
  2. Big Little Lies su i kod mene na spisku i nadam se da me nece razocarati. :) Seriju nisam gledala, takodje je na spisku ali nemam mnogo vremena za gledanje, tako da... kad stignem... nekad...
    A sto se tice mog oktobra, nije los, zadovoljna sam. :) Procitala sam 4 knjige, sve su mi se dopale, svaka na svoj nacin: Avram tu nista ne moze (Kison), Nordijska mitologija (Gejmen), Tajni zivot pcela (Sju Monk Kid) i Udruzenje ljubitelja knjige i pite ljuskuse (odgledala sam i film posle par dana i knjiga mi se mnoooogo vise svidja). :)
    Do sada u novembru mi citanje slabije ide, imam dosta obaveza, dete bolesno itd, pa videcemo kako ce biti na kraju.
    Kao i uvek, bas sam uzivala u tvom sumiranju meseca! :) Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidiš, nisam znala da je "Udruženje" prevedeno kod nas. Sad vidim da je to neko starije Lagunino izdanje. Ko zna, možda obnove tiraž zbog filma, ne bi im bio prvi put :)
      Ma izgleda da je ovaj novembar sam po sebi kilav, vidiš da smo svi zaglavili. :D
      Hvala na čitanju i lepim rečima, nadam se da će podmladak uskoro da se uporavi! <3

      Delete