Mesečni favorit – jul



Niste me očekivali, je li? E pa, evo me. Zar ne pričaju svugde da se polako vraćamo u normalu? Red je onda da i ovde napravimo neki red i vratimo se starim navikama. Ali nemojte se zanositi – to što konačno objavljujem post o mesečnom pregledu koji je zaista mesečni ne znači da sam nakupila bogzna koliko knjiga, samo da ih ima dovoljno da zapravo odaberem omiljenu. I to je nešto! Evo koje sam knjge čitala tokom jula:


1. Why Mummy Drinks, Gill Sims – Možda se sećate kako sam oduševljeno pisala o Why Mummy Drinks (recenzija OVDE), prvoj knjizi u sada već tetralogiji o Elen, četrdesetogodišnjoj majci dvoje dece koja jedva izlazi na kraj sa porodicom. Why Mummy Swears je druga knjiga u serijalu i, kao što možete naslutiti iz naslova, iako je prva knjiga ima svojevrsni hepi end, on nije dugo potrajao. O knjizi sam već pisala (recenzija OVDE) pa vas neću gnjaviti. Samo ću reći da je, iako je prva knjiga bolja, i ova vredna čitanja i da se već radujem čitanju naredne.

2. Druga strana, Alfred Kubin – Ova knjiga mi je bila na listi za čitanje još otkako je najavljen prevod. Nisam pre toga čula za Kubina, ali kad sam u najavi pročitala da je maltene začetnik distopijskog žanra, da je, osim što je pisao bio i ilustrator i, između ostalog, ilustrovao i Poove knjige i da je Kafka bio inspirisan ovim romanom kada je pisao ,,Zamak”, znala sam da će mi se dopasti. I jeste mi se dopala. U pitanju je interesanta ispovest čoveka koji je, na poziv svog nekadašnjeg prijatelja, ostavio stari život iza sebe i krenuo u misterioznu zemlju koja se zove Carstvo snova. Naravno, ispostaviće se da snovi koji vladaju tom zemljom nisu baš prijatni – Sunce nikada ne sija, postoje striktna pravila oblačenja i ponašanja i pokušaj naratora da vidi svog prijatelja (velikog vođu Carstva) potpuno je kafkijanski (čak i pre Kafke). Priču prate Kubinove ilustracije, tako da, ako volite ovakve priče, ogromna preporuka za ,,Drugu stranu”. Uskoro opširnije u zasebnom tekstu.

2. Običan momak, Lorenco Marone -  Maroneove ,,Sitnice” su me baš oduševile (pisala sam o romanu OVDE) i radovala sam se što je Dereta odlučila da nastavi da ga prevodi. Drugi njegov roman, međutim, nije mi bio toliko dobar (recenzija OVDE), a nije ni ovaj treći. ,,Običan momak” je omaž tragično nastradalom novinaru Đankarlu Sijaniju, koji je ubijen zbog tema kojima se bavio. Uz to, ovo je i priča o ,,običnim” herojima koje svakodnevno srećemo u komšiluku. Makar u teoriji. U praksi je to priča o starmalom dečaku koji odrasta u neobrazovanoj porodici koja ne shvata njegovu ljubav prema pisanoj reči i latinskim izrazima. I mada takav život sigurno nije za poželeti, glavni lik je toliko iritantan mali snob da je jednostavno teško ka njemu razviti bilo kakvu empatiju, a roman uopšte uzev sasvim mlak. Ne znam da li je Marone pisao još nešto i da li ćemo imati priliku da čitamo još neki prevod, ali nešto mi se čini da se naše druženje s ovim romanom završava. A ,,Sitnice” ću nastaviti da pamtim kao One hit wonder i svima iskreno preporučujem.

3. Njeno telo i druge žurke, Karmen Marija Mačado – O ovoj zbirci priča ću vam detaljnije pisati, a sada ću samo reći da je u pitanju vrlo interesantno štivo. Mačado je višestruko nagrađivana autorka koja je za kratko vreme uspela da se probije na književnoj sceni zahvaljujući interesantnom pristupu pri pisanju koji se odlikuje suptilnim mešanjem realizma i fantastike. Nisu mi se sve priče podjednako dopale (ali mislim da je to sasvim normalno kada su zbirke priča u pitanju), ali više je dobrih. Mačado piše o ženama, njene priče pršte od seksualne tenzije (što možda nije svačiji cup of tea, ja, iskreno, baš i nisam ljubitelj), ali su izuzetno vešto i maštovito napisane. Iako svaka ima dozu fantastike, žanrovski se ne mogu odrediti kao fantastika jer autorka uzima jedan fantastičan motiv i prosto ga smešta u realnost kao sasvim normalnu stvar. Vrlo interesantno, zaista. Na Štrikovom sajtu možete pročitati jednu od priča iz zbirke u celosti (OVDE), a o ostalim vam vrlo uskoro pišem.

To bi bilo to za mesec koji smo upravo ostavili iza sebe. Titulu favorite ovog puta preuzima ,,Druga strana” o kojoj vam detaljnije pišem u narednom postu. Ljubitelji Kafke, apsurda i groteskne estetike – obavezno obratite pažnju na ovaj roman. Šta ste vi čitali tokom jula? Koja knjiga je na vas ostavila poseban utisak? Čekam vaše preporuke u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša (novonormalna) Stš <3

CONVERSATION

2 comments:

  1. Povukla sam se "u ilegalu" (što znači da je sa literaturom, NAPOKON, gotovo i idem na drugu fazu, sređivanje beležaka, pred ono najteže - pisanje), ali na tvoj blog moram da svratim!:)
    Šta to beše normala? Tek što se opustimo, ponovo krene haos, tako da sam, shvativši da postajem paranoična, prestala da pratim vesti, čak i u prolazu. Odmah se osećam bolje.;)
    Kubina beše objavila "Laguna", dvobojne korice u nekom litografskom stilu? Odmah mi je ta knjiga privukla pažnju, čim se pojavila, tako da sam tačno pretpostavila da misliš na nju!:) Definitivno nešto za mene: kafkijanski, groteska, apsurd, ilustracije, austrijski simbolizam i....čovek mi je (srednje)imenjak!
    Jedva čekam recenziju!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čestitam! Izguraćeš ti to, uopšte ne sumnjam :)
      Da, to je to izdanje, obogaćeno Kubinovim ilustracijama, baš prava poslastica za ljubitelje tog tipa književnosti. Trebalo je da recenzija bude na blogu za vikend, ali šta da ti kažem, život se isprečio :D Svakako će naredni post na blogu biti o ,,Drugoj strani". :) Hvala na poseti! :D

      Delete