Razmena knjiga - No Spoilers Book Club



Juče su se u Beogradu odigrale dve trampe knjiga, bar se tako pričalo. Ja sam želela da idem na onu u kafeu A7, na Vračaru, ali drugarica sa kojom sam išla predložila je da odemo na Book buvljak u Poletu, a pošto nam je to bilo bliže, tamo smo se i uputile. Kada smo stigle tamo, međutim, ispostavilo se da trampe nema (bar ne u onom tradicionalnom smislu), već samo prodaje polovnih knjiga. Nismo ni pogledale šta se nudi, odmah smo krenule ka drugoj lokaciji, u nadi da ćemo tamo imati više sreće.


I imale smo! Na donjem nivou kafića čekale su nas knjige. Nekoliko desetina uredno složenih knjiga, poređanih po žanrovima. Poučena prethodnim iskustvom sa trampi koje ne organizuje ČitamČitaš, nisam ponela mnogo knjiga, samo četiri koje sam na brzinu odabrala, i gotovo da sam se pokajala što nisam ponela više! Iako se činilo da izbor nije bio baš veliki, bio je kvalitetan. U najavi razmene pisalo je da se prihvata sve osim udžbenika, uputstava za veš-mašine, priručnika (što čini veći deo literature na većini razmena) i mažnjavanja više knjiga nego što ste doneli. Sve ostalo je dozvoljeno, čak i knjige s trafike. Po fotkama koje sam kasnije viđala na društvenim mrežama, ustanovila sam da je izbor na početku bio još bolji. Svejedno, malo je reći da sam zadovoljna. Našla sam super zamenu za četiri knjige koje sam donela (od kojih je jedna istog trenutka našla novog vlasnika!).

Da pređemo na ono što vas najviše zanima, evo knjiga koje sam udomila:

Prva knjiga na koju sam naletela je Middlemarch u super stanju. Kako nemam primerak, nisam se mnogo dvoumila i odmah sam je uzela. Sa stočića postavljenog pored mahnuo mi je odlično očuvan primerak knjige ,,Ovo stvarno liči na raj”. Obožavam ovu ediciju nekadašnje Mono i Manjane i ne mogu da vam opišem koliko mi je žao što se pojedine knjige iz nje teško nalaze. Ali kao što vidite, neko ne deli moje mišljenje i hvala mu na tome!


A onda sam ugledala dve knjige iz serijala o Adrijanu Molu. Na prethodnoj ČitamČitaš trampi sam pokupila jednu knjigu na engleskom, iako je u pitanju (ako se ne varam) sedma knjiga u serijalu. Sada imam i petu! Izgleda da sad skupljam knjige iz ovog serijala. Malo sam se raspitivala i shvatila sam da se, iako se čitanje redom preporučuje, knjige mogu čitati zasebno. Mada, dok stignu na red, možda pronađem i ostale. Kako je krenulo, taj scenario ne deluje nemoguće.


Poslednja knjiga koju sam videla je roman ,,Ne! Neću da se učlanim u klub ljubitelja knjiga” Virdžinije Ajronsajd. Nikada nisam čula za ovu knjigu, ali naslov me je, zajedno sa mačkom na korici, momentalno zainteresovao. A onda sam pročitala opis sa poleđine i shvatila da je u pitanju priča o životu posle šezdesete, a mislim da svako od vas ko prati blog neko vreme zna koliko volim gerijatriju u književnosti. Sreći nikad kraja! Roman deluje kao tralala pričica koja se brzo čita, ali mogu vam reći da sam u iskušenju da ostavim sve što radim i odmah se bacim na čitanje.

I moja drugarica je fino prošla. I ona je krenula kući sa jednom od knjiga o Adrijanu Molu (da li je Adrijan Mol nova Anđelika trampi knjiga?), a i njena dvogodišnja ćerka (kojoj ovo nije prva trampa, molim lepo!) postala je bogatija za jedan primerak Ršumovićeve knjige!


Kao što vidite i sami, jučerašnja trampa je prošla mnogo bolje nego što sam očekivala. Ovo neće biti prvi put da ovo pišem, ali ako i dalje izbegavate ova dešavanja, krajnje je vreme da prestanete. Vazda je bilo da je nečije đubre drugome blago. Nećete uvek imati sreće, ako krenete sa ogromnim očekivanjima, postoji mogućnost da ćete biti razočarani, ali uvek postoji šansa da ćete knjige koje vam samo skupljaju prašinu i zauzimaju prostor na policama, zameniti knjigama koje ćete zapravo pročitati, a možda i zavoleti. Pa iako pogrešite u proceni, nije važno, obezbedićete sebi materijal za narednu razmenu.

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

7 comments:

  1. Mislim da govorim u ime svih nas iz A7 kada kažem da smo oduševljeni ovom objavom i da nam je mnogo drago što se ljudima razmena zaista i dopala. :) Hvala na ovoj maloj promociji <3 vidimo se na sledećem knjiškom događaju (nadam se opet kod nas)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala vama na organizaciji! Žao mi je samo što nisam došla ranije, mada bih u tom slučaju možda imala problem šta da izaberem. :) Sigurno se vidimo ponovo, samo javite kada i gde! <3

      Delete
  2. Ja odrastoh na Adrijanovim dnevnicima. Na Poletov Book buvljak mislih da idem, međutim bebeto i obaveze,a za A7 nisam ni znala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni se nešto ne da da počinjem od njegovih tinejdž dana, mislila sam da malo premotam :) Podelila sam ja njihov FB event na stranici, ali ne znam koliko je ljudi uopšte videlo. :(

      Delete
  3. Obožavam tvoje izveštaje sa ovakvih akcija, živopisni su i duhoviti!:) Haha, baš htedoh da pitam jel bilo "Anđelike" ovoga puta? Baš tu "gerijatrijsku" knjigu sam zapazila još tokom rada u biblioteci, ponajviše zbog naslova i imam je u planu već duže vreme. A i meni nedostaju "Mono i Manjana" izdanja!:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :)
      Zamisli, ni jedna jedina Anđelika, ali zato romani Danijele Stil i Nore Roberts na svakom ćošku! :)

      Delete