KZM Kutija – april


Činjenica da se za vrlo kratko vreme u Srbiji pojavila druga „misteriozna kutija“ za knjigoljupce, govori samo jedno – nisam jedina koja je do pre nekoliko meseci patila jer ovakve stvari ne postoje kod nas. Drugari sa portala Knjižara za mlade odlučili su da se oprobaju u ovom poduhvatu i evo, jutros je do mene stigao i njihov prvenac: KZM kutija.



U slučaju da ste prvi put ovde i ne znate o čemu se radi, ovakve kutije su već neko vreme hit u svetu. A u čemu je poenta? Naručite paket bez prethodnog saznanja o njegovoj sadržini i nadate se najboljem. KZM kutija košta 600 din (+ ptt) i možete je naručiti jednom mesečno, tako što ćete kontaktirati Knjižaru za mlade putem nekih od društvenih mreža (Facebook, Instagram).


Ono što svaka od ovih kutija sadrži je knjiga, a u ovom paketu čeka vas prvi deo trilogije „Purpur arkone“, pod nazivom „Miris nasleđa“. Autorka je Drina Steinberg, naše gore list. Biću iskrena – prvi put čujem za autorku, kao i za knjigu. U pitanju je fantastika koja koketira sa slovenskom mitologijom. To već nekih 15 godina nije baš moj omiljeni žanr, ali poštujem pokušaj promovisanja domaćih mladih autora ovim putem. Svako mora od nečega da počne, zar ne? Takođe, da ne zaboravim, primerak je potpisan. Uz knjigu dolaze i promotivni bukmarkeri (dva identična) na kojima možete pronaći podatke o autorkinim društvenim mrežama.


Sledeća stvar koju ćete naći u kutiji je koverta sa nekoliko papira sa citatima iz različitih knjiga. Iskreno, ne vidim svrhu papira sa citatima (osim da kvantitativno doprinesu sadržaju). Druga bi stvar bila da su u pitanju nalepnice, na primer, ili da se bar mogu uramiti (a ne mogu, jer su presavijani kako bi stali u paket). Koliko god to bili s pažnjom izabrani citati, ipak je u pitanju samo gomila papira.


Nastavljamo sa papirom. U paketu se nalazi slika, za koju nisam sigurna šta predstavlja, jer vizuelno ne deluje kao da ima veze sa romanom (možda i ima, ne znam), a uz nju ne dolazi nikakav opis. Takođe, tu je i još jedan bukmark, jedan od onih koji se inače dobijaju uz knjige koje šalje Bookdepository.


I na kraju, tu je narukvica (ja generalno ne nosim nakit, tako da imam još jedan poklon u rezervi). S obzirom na to da pretpostavljam da KZM ne pravi nakit (a ovo deluje kao ručni rad) imam veeeeliku zamerku jer nisu napomenuli čijih je ovo ruku delo. Ako nije ručni rad u pitanju. onda mi ovakva vrsta nakita deluje kao višak.

I... da sumiramo utiske. Nisam oduševljena, štaviše razočarana sam. Znam da je ovo tek prva kutija i da tek treba da se zalaufaju, ali prvi utisak je zaista najvažniji i služi tome da nas navuče na dalju kupovinu. Takođe znam i da KZM pomno prati svetsku književnu scenu (i sve što uz nju ide) i teško mi je da zamislim da je ovo najviše što su mogli da pruže svojim čitaocima.


  Ja sam skroz za pružanje druge šanse i nadam se da će iskrena kritika pomoći da se određene stvari poprave, ali da bih naručila sledeću trebaće mi konkretno uverenje da će biti mnogo bolja i sadržajnija. Naročito kada znamo da ovo nije jedini produkt ovog tipa na tržištu i da je poređenje sa konkurencijom neizbežno.

Jeste li vi naručili svoju KZM kutiju? Kakvi su vaši utisci?







CONVERSATION

14 comments:

  1. Ovako osmišljenim paketom nisam oduševljena, mada meni knjiga tak kako si je predstavila deluje zanimljivo. Videh kod Queen of Mirrors na IG da je poštarina poprilična pa bih se u tom slučaju pre opredelila za kupovinu same knjige (i bez potpisa, jer nepersonalizovana posveta mi ne znači ništa).

    Nego, znaš li šta se zbiva sa Infinity Box-om? Sudeći po onom što piše na FB trebalo bi da nam je već stigao, a njega nema.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poštarina je bezobrazno velika (354 dinara u mom slučaju), ali to je jedino na šta oni zapravo ne mogu da utiču, tolika je, otprilike, poštarina i za IBB. Meni je poštarina sama po sebi najmanji problem, ja nisam zadovoljna sadržajem.

      Nemam pojma šta se događa sa IBB, ona se nigde ne oglašava, što mi je čudno, pošto je prilično aktivna na društvenim mrežama. Trebalo je da stigne još prošle nedelje, nadam se da nije ništa ozbiljno.

      Delete
    2. Vedrana, imate na fb stranicu Drina Steinberg. Trenutno je Miris nasledja na akciji 300din, a obe knjige (Miris nasledja i Zemlja Mraza 800din +Ptt. S obzirom da je autorka knjige i administrator stranice, knjiga takodje bude potpisana.

      Delete
    3. Sandra, jasno mi je. I ja bih bila nezadovoljna jer, ako je već knjiga trenutno 300 kako Milena Petrović kaže, preostale stvari svakako ne vrede preostalih 300 dinara. Slažem se sa svakim komentarom koji si dala na pojedinačne elemente ove kutije, sem što meni knjiga deluje zanimljivo. Ja fantastiku baš volim, a posle Radosti bogova otvorenija sam ka domaćim nepoznatim i manje poznatim autorima.

      Milena, hvala na informacijama.

      Delete
    4. Nemam nikakav problem sa knjigom. To što sam se ja zasitila fantastike je moj problem. Vidim da je dosta ljudi oduševljeno izborom, prema tome mislim da ću joj dati šansu. :) Ova informacija o ceni knjige me je dokusurila, tešila sam se činjenicom da je to bar dobar dil, s obzirom na zvaničnu cenu po sajtovima književnih lanaca. :D

      Delete
    5. Pratim tvoj blog već dugo i mogu ti reći da mi se jako dopada. Meni se zapravo dopada ovaj paket i sadržaj u njemu. Isto tako mislim da je cena ( mislim na cenu kutije od 600 rsd ) sasvim odgovarajuća, jer ako uzmemo u obzir cenu svega : kutije, narukvice, pa i papira za štampanje, knjige ( pa i da je 300 rsd ) oni od toga i nemaju baš neke zarade. Doduše, to nije naš problem i mi bi svi voleli da unutra bude jop što šta za te pare. Iz ovog posta sam videla da postoji i IBB, i po slikama koje sam videla, sadržaj istog se ne razlikuje baš od KZM kutije. Ovo se odnosi i na knjige i na silne papiriće i propratni materija. Čak mi je ovaj paket i lepši.

      Ja ću svakako dati šansu i KZM paketu i IBB. Naručujem sledeće čim budu dostupni. Hvala puno na ovim informacijama. :)

      Pozdrav - Nina

      Delete
    6. Hvala na lepim rečima, uvek mi je drago da to čujem.
      Takođe mi je drago što je dosta ljudi čulo za ove projekte preko bloga, nama knjigoljupcima su ovakve stvari uvek dobrodošle. :)
      Ja sam imala baš velika očekivanja od ovog paketa, moguće je da sam zato malo razočarana, ali moje mišljenje je svakako subjektivno i naravno da očekujem da postoje ljudi koji se ne slažu. U svakom slučaju, ovo je konstruktivna kritika koja za cilj ima samo to da sledeći paket bude bolji. :)

      Delete
    7. Upravo to. Subjektivno mišljenje i iz tog razloga ne treba nametati svoja. Videla sam jedan komentar na instagramu, jako je surov i ne bih da ga citiram. Nego mislim da takve komentare nisu zaslužili, bez obzira što ih je kutija iznenađenja neprijatno iznenadila. Ne mogu svima da se svide iste stvari i to je potpuno normalno. Sad - ko šta očekuje za 600 dindži, drugo je pitanje.

      Nemoj me shvatiti pogrešno, nije da ih branim, čak nisam ni kupila ovu kutiju. Ali drugu sigurno kupujem. Dajem šansu...

      Delete
    8. Mislim da znam na koji komentar misliš, zapravo sigurna sam da znam.
      Meni se dešavalo sa IBBom da dobijem paket koji mi se dopada, a da se ljudi u komentarima ne slažu, tj. da misle da kutija nije vredna novca. To je potpuno normalno (kao što je normalno da se meni neka knjiga dopadne, a nekom drugom ne, i obrnutno). Ali blogovi jesu lični kutak i nemoguće mi je da pišem mišljenje nekog drugog, ako me razumeš. Uostalom, zato tu i jesu fotke, tako da svako može za sebe da odluči da li mu se sadržaj dopada ili ne. :)

      Delete
    9. Razumem te u potpunosti i podržavam da svako iznese svoje mišljenje, ali recimo, ja sam se lično zaprepastila sa koliko je zlobe dotični komentar na IG napisan. Takve stvari ne cenim nimalo, koliko god da si razočaran.

      Kao što sam već rekla, svidja mi se tvoj blog i rado ću ga pratiti, a ovim mladim ljudima dajem potpunu podršku u daljem radu. Nina

      Delete
    10. Hvala! Drago mi je da se razumemo. :)

      Delete
  2. Koja velika i inspirativna priča! Bila sam oženjena sedam godina bez ikakvog djeteta, zbog toga moj muž počinje djelovati čudno, u posljednje vrijeme dolazi kući i ne provodi više vremena sa mnom, a on me se rastao. Tako sam postao vrlo tužan i izgubljen u životu, jer mi je liječnik rekao da nema načina da se zatrudnim, što zaista čini život nesretnim za mene. dok sam došla preko prijatelja koji mi je iz Interneta rekao o DR ODIONu, kako je pomogao mnogim ženama s takvim sličnim problemima koje prolazim pa sam ga kontaktirao na: (drodion60@yandex.com) i objasnio mu , on mi je rekao sve što treba pružiti prije nego što je mogao baciti ujediniti čaroliju kako bi povratio mog supruga koji sam učinio i poslao snažnu molitvu koju sam morao reći sredinom noći dok je bacio ljubavnu čaroliju. Bilo je to čudo, 24 sata kasnije moj jedini muž vratio se meni i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je spreman podupirati me u bilo što što želim, brzo nazovem DR ODION i rekao mu što je bilo u tom trenutku i pripremio me i poslao mi biljnu medicinu za koju je rekao da će izliječiti sve neželjene bolesti ili infekcije koje su me zaustavile od koncepcije, a zatim me uputile kako da upotrijebim prije nego što se susretnem s mojim mužem. Evo nakon što sam koristio ovu prirodnu biljku i korijen, nekoliko tjedana kasnije počeo sam osjećati znakove trudnoće po cijelom meni, uistinu sam trudna da sam rodila blizance (dječaka) 1. ovog mjeseca. Obećavam da cijeli svijet zna o DR ODIONu radi spremanja moje veze i za davanje djece koja mogu s ponosom danas nazvati svoje. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, ovdje je prilika da se osmijeh i donese sreću svojoj obitelji ljubazno kontaktirajte DR ODION putem e-maila na: (drodion60@yandex.com). ili WhatsApp ga putem +2349060503921 Doista, on je Bog poslan da dovede natrag izgubljene ljubavnike i donese vam sreću.

    ReplyDelete
  3. Koja velika i inspirativna priča! Bila sam oženjena sedam godina bez ikakvog djeteta, zbog toga moj muž počinje djelovati čudno, u posljednje vrijeme dolazi kući i ne provodi više vremena sa mnom, a on me se rastao. Tako sam postao vrlo tužan i izgubljen u životu, jer mi je liječnik rekao da nema načina da se zatrudnim, što zaista čini život nesretnim za mene. dok sam došla preko prijatelja koji mi je iz Interneta rekao o DR ODIONu, kako je pomogao mnogim ženama s takvim sličnim problemima koje prolazim pa sam ga kontaktirao na: (drodion60@yandex.com) i objasnio mu , on mi je rekao sve što treba pružiti prije nego što je mogao baciti ujediniti čaroliju kako bi povratio mog supruga koji sam učinio i poslao snažnu molitvu koju sam morao reći sredinom noći dok je bacio ljubavnu čaroliju. Bilo je to čudo, 24 sata kasnije moj jedini muž vratio se meni i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je spreman podupirati me u bilo što što želim, brzo nazovem DR ODION i rekao mu što je bilo u tom trenutku i pripremio me i poslao mi biljnu medicinu za koju je rekao da će izliječiti sve neželjene bolesti ili infekcije koje su me zaustavile od koncepcije, a zatim me uputile kako da upotrijebim prije nego što se susretnem s mojim mužem. Evo nakon što sam koristio ovu prirodnu biljku i korijen, nekoliko tjedana kasnije počeo sam osjećati znakove trudnoće po cijelom meni, uistinu sam trudna da sam rodila blizance (dječaka) 1. ovog mjeseca. Obećavam da cijeli svijet zna o DR ODIONu radi spremanja moje veze i za davanje djece koja mogu s ponosom danas nazvati svoje. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, ovdje je prilika da se osmijeh i donese sreću svojoj obitelji ljubazno kontaktirajte DR ODION putem e-maila na: (drodion60@yandex.com). ili WhatsApp ga putem +2349060503921 Doista, on je Bog poslan da dovede natrag izgubljene ljubavnike i donese vam sreću.

    ReplyDelete
  4. Koja velika i inspirativna priča! Bila sam oženjena sedam godina bez ikakvog djeteta, zbog toga moj muž počinje djelovati čudno, u posljednje vrijeme dolazi kući i ne provodi više vremena sa mnom, a on me se rastao. Tako sam postao vrlo tužan i izgubljen u životu, jer mi je liječnik rekao da nema načina da se zatrudnim, što zaista čini život nesretnim za mene. dok sam došla preko prijatelja koji mi je iz Interneta rekao o DR ODIONu, kako je pomogao mnogim ženama s takvim sličnim problemima koje prolazim pa sam ga kontaktirao na: (drodion60@yandex.com) i objasnio mu , on mi je rekao sve što treba pružiti prije nego što je mogao baciti ujediniti čaroliju kako bi povratio mog supruga koji sam učinio i poslao snažnu molitvu koju sam morao reći sredinom noći dok je bacio ljubavnu čaroliju. Bilo je to čudo, 24 sata kasnije moj jedini muž vratio se meni i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je spreman podupirati me u bilo što što želim, brzo nazovem DR ODION i rekao mu što je bilo u tom trenutku i pripremio me i poslao mi biljnu medicinu za koju je rekao da će izliječiti sve neželjene bolesti ili infekcije koje su me zaustavile od koncepcije, a zatim me uputile kako da upotrijebim prije nego što se susretnem s mojim mužem. Evo nakon što sam koristio ovu prirodnu biljku i korijen, nekoliko tjedana kasnije počeo sam osjećati znakove trudnoće po cijelom meni, uistinu sam trudna da sam rodila blizance (dječaka) 1. ovog mjeseca. Obećavam da cijeli svijet zna o DR ODIONu radi spremanja moje veze i za davanje djece koja mogu s ponosom danas nazvati svoje. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, ovdje je prilika da se osmijeh i donese sreću svojoj obitelji ljubazno kontaktirajte DR ODION putem e-maila na: (drodion60@yandex.com). ili WhatsApp ga putem +2349060503921 Doista, on je Bog poslan da dovede natrag izgubljene ljubavnike i donese vam sreću.

    ReplyDelete