Summa summarum – 2019. godina (u knjigama)



Doklackali smo se nekako i do kraja decembra, a kraj decembra je tradicionalno vezan za sumiranje godine iza nas. Kao što ste već navikli, poslednji post u godini uvek posvetim osvrtom na tih 365 čitalačkih dana, pa ni ove godine neće biti drugačije. Ovo je bila čudna godina. Dobra – prilično, ali neverovatno stresna. Kao da je svaki pozitivan događaj bio propraćen neizostavnim nervnim slomovima. Godina velikih i važnih promena, kako na ličnom tako i na poslovnom planu (ali bože, bože, koliko samo pregorelih živaca usput! Toliko da ne možete pošteno ni da se obradujete). Preselila sam se, konačno, ali pre toga sam morala neplanirano da se seljakam. Skućila sam se, konačno, ali majstore za prepravke i dalje jurim. I tako dalje, gnjavila sam vas tokom godine, ne moram i danas. Možda to u životu tako mora, možda smo prerasli dane kada nisi morao da se namučiš da bi se malo radovao. A možda je do godine, možda naredna bude malo mirnija. No, što bi rekla Tori Amos: Well, still, pretty good year.



Tokom prethodne godine sam pročitala 64 knjige. Bilo ih je dobrih i manje dobrih. Uglavnom ih je bilo osrednjih. Ceo spisak možete pogledati OVDE, a evo kako to otprilike izgleda u statistikama i brojkama:





A pošto tokom ovih prazničnih dana valja biti pozitivan, prelazimo odmah na listu najboljih naslova koje sam pročitala tokom 2019. Možda vam malo pomognem u odabiru štiva za naredne dane. Lista je, kao i do sada, hronološka a klik na naslov vas vodi do recenzije.

10. Male žene, Luiza Mej Alkot

Pisala sam o svim knjigama sa liste osim o poslednjoj, ali verujem da vam je svima poznata, mada će o njoj (i njenom novom izdanju na srpskom) biti već reči posebnom priikom. Malo sam i tu umešala prste. malo više, moglo bi se reći. :)

Ostaje mi samo da vam još jednom zahvalim što čitate blog, što ostavljate komentare, lajkujete slike i druge objave i tako mi dajete razlog da redovno pišem i održavam ovo parčence internet neba. Što me bodrite i skrećete pažnju kad nešto zbrljam. Što mi neumorno preporučujete nove knjige iako znate da mi je lista željenih naslova toliko duga da se vaš predlog možda nikada neće naći na njoj. Ukratko – što ste tu.

Želim vam srećnu i uspešnu 2020. godinu. Nadam se da će vam doneti mnogo radosnih trenutaka koji neće biti umanjeni stresom i mnogo trenutaka u kojima ćete biti ponosni na sebe. Mnogo dobrih knjiga koje će vas nasmejati, dirnuti i naučiti nekim novim stvarima. Malo onih zbog kojih ćete protraćiti dragoceno vreme. Isto, naravno, važi i za ljude.

Srećne praznike i lep provod u novogodišnjoj noći (šta god planirali, najvažnije je da vam bude lepo)
Želi vam
Vaša Stš <3


CONVERSATION

6 comments:

  1. Hvala TEBI na uvek pouzdanim, iskrenim preporukama, zanimljivim, pametnim i duhovitim recenzijama, izveštajima sa razmena i sajmova, anegdota i utisaka, makar to bili stresovi, ali čijim deljenjem smo nekako svi bliži. Ponovo čestitam na useljenju, sa željom da ti naredna godina bude manje stresna, ali zato uzbudljiva i uspešna. Hvala na sjajnoj saradnji koja traje, još malo pa dve godine - vreme leti kad se dobro zabavljamo, kako kaže ona izreka!:*

    P.S. Svake godine hoću da pitam, ali zaboravim: kako svi stavljate ove GR statistike na blog? Ja sam popriličan duduk za tehnologiju, nešto sam čeprkala i pokušavala da provalim kako iskopirati link, ali mi ne ide.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako misliš na fotke, ja ne kopiram link (mada postoji ona embed opcija za blogove) već samo nakačim screenshots delova, da ne zatrpavam blog svim onim knjigama tamo, za to ostavim link ako nekoga baš zanima :)
      Hvala na divnom komentaru, ja tebi, naravno, želim da što pre privedeš školu kraju pa da se opet redovno čitamo! :)

      Delete
  2. Tebi hvala na divnim preporukama i na tome sto sam zahvaljujuci tebi otkrila neke nove pisce i knjige koje volim! Zelim ti sve najlepse u Novoj godini, sto manje stresa, a sto vise zadovoljstva i uspeha na svim poljima! Citamo se i sledece godine! :D :** Srecna Nova godina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi na čitanju i komentarima!
      Sve najbolje! <3

      Delete
  3. Ja ću se tebi večno zahvalna biti za tekst o "De Profundisu", to pismo je meni toliko drago da su sve reči suvišne i pre svega nemoćne da iskažu koliko mi je ono preokrenulo davno stečeno mišljenje o Oskaru, koliko me je uvuklo u njegov opus. Svako njegovo sledeće pisanije koje pročitah potvrđivalo je moje ubeđenje stečeno već sa prvim čitanjem pomenutog pisma - našla sam omiljenog autora.

    Hvala ti! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, da, to je i meni omiljena Vajldova, tako da mi je posebno drago :) <3

      Delete