Book Lovers Tag



Kao klinka sam uvek volela da se upisujem u razne leksikone i jedva sam čekala kada će neko da donese novi. Kada se pojavio MySpace sa svojim čuvenim surveys, popunjavala sam svaki na koji naiđem. Zbog toga se oni koji me znaju neće iznenaditi što sam se obradovala kada sam shvatila da slične stvari postoje i na blogovima.
Ovaj tag sam pronašla na blogu Nemam ime, imam komentar (Link za blog ). Tu piše da tagovanim može da se oseti ko god poželi. Eto, ja sam poželela, pa da počnemo:

  • Imaš li određeno mesto za čitanje?
Najviše volim da čitam u krevetu, ali često čitam i u dvorištu, ili za radnim stolom. Često čitam i u gradskom prevozu (kada ugrabim mesto), mislim da je to odličan način da se prekrati vreme.

  • Koristiš li obeleživače stranica (bukmarkere) ili ubaciš bilo koji papirić? 
Obožavam bukmarkere i skupljam ih, tako da njih i koristim za obeležavanje stranica. Ako čitam za radnim stolom i nešto mi prekine čitanje, često bilo koji predmet zameni bukmarker: olovka, makazice, papirić, upaljač, bilo šta. Ali samo na kratko.

  • Da li možeš bilo gde da prekineš čitanje ili moraš da dovršiš započeto poglavlje?
Uglavnom zaustavljam čitanje posle pročitanog poglavlja (do te mere da mučim sebe ako mi se prispava, pa čitam „na jedno oko“ dok ne završim), ali to nije uvek moguće, naravno. 

  • Da li jedeš ili piješ dok čitaš?
Nikada ne jedem dok čitam, ali neka kafa, čaj ili sok su uvek tu.

  • Da li su ti uključeni muzika ili TV dok čitaš?
Uglavnom ne. Volim da čitam u tišini kako bih se koncentrisala na knjigu u potpunosti. Jedina muzika koju mogu da slušam tokom čitanja jeste neka lagana, instrumentalna muzika (npr. lagani džez ili klasika).

  • Čitaš li jednu po jednu knjigu ili započneš više njih istovremeno?
Najviše volim da čitam knjigu po knjigu, ali za vreme studija sam (studirala sam svetsku književnost) ponekad morala da čitam više knjiga istovremeno, manjak vremena za čitanje je bio večiti problem.

  • Da li više voliš da čitaš kod kuće ili negde drugde?
Najviše volim da čitam na plaži, iz prostog razloga što najviše volim da provodim vreme na plaži. Ako se to ne računa, onda kod kuće. J

  • Čitaš li u sebi ili naglas?
Čitam u sebi, osim kada mi se neka knjiga mnogo dopada, pa onda jurim ljude okolo (naročito muža) i čitam im odlomke.

  • Čitaš li po redu ili preskačeš stranice? 
Trudim se da svaku knjigu pročitam od korice do korice, ali postoje knjige sa kojima je to prosto nemoguće, pa malo olakšam sebi.

  • Savijaš li knjigu ili je čuvaš kao da je nova?
Pedantno čuvam i svoje i pozajmljene knjige. Trudim se da svaka posle čitanja ostane očuvana i mrzim kada vidim da su ljudi aljkavi prema knjigama. Zbog toga ne volim da pozajmljujem knjige ljudima za koje nisam 100% sigurna da su po tom pitanju kao ja.

  • Pišeš li u svojim knjigama?
Ne, ni po svojim ni po tuđim. Za to služe beležnice. Kopije su druga stvar, naročito ako ih koristim za učenje.

To bi bilo to! Kakve su vaše čitalačke navike? Ukoliko ste već odgovorili na ovaj tag na svom blogu, ostavite mi link u komentarima da pročitam. Ako vas niko do sada nije tagovao, smatrajte se tagovanim. Ako nemate gde da odgovorite na pitanja, a hteli biste, komentari za to služe. Taman da se malo bolje upoznamo. J

CONVERSATION

3 comments:

  1. • Imaš li određeno mesto za čitanje? Čitam u krevetu ili za kompom, tačnije na kompu.

    • Koristiš li obeleživače stranica (bukmarkere) ili ubaciš bilo koji papirić? Koristim obeleživače stranica, ali mi često prifale i ne budu pri ruci pa umem da obeležavam gde sam stala sa fiskalnim računima, vizit kartama i sličnim kerefekama.

    • Da li možeš bilo gde da prekineš čitanje ili moraš da dovršiš započeto poglavlje? Mogu da prekinem čitanje bilo gde ali uglavnom volim da dovršim započeto poglavlje. Taj osećaj završetka (makar i dela) priče je veoma bitan za osećaj zadovoljstva mene kao čitaoca. Zato i ne volim kad pisci pišu gigantska poglavlja, vrlo često nemam vremena ili snage da završim poglavlje od 70 strana npr.

    • Da li jedeš ili piješ dok čitaš? Jedem i pijem dok čitam. Tačnije čitam dok jedem, hrana bez dodatne zabave je dosadno žvakanje. Postoje samo dve situacije u kojima nisam sposobna ili spremna da čitam, jedna od njih je vožnja druga je plivanje.

    • Da li su ti uključeni muzika ili TV dok čitaš? Ja sam uz muziku faks završila, volim da nečim zamaskiram zvukove koji dolaze izvana. A i živela sam tada uz jednu od najprometnijih ulica u gradu tako da mi je i bilo potrebno nešto što će da zamaskira taj zvuk. Takav sam čitalac da mi ne smeta ako pored mene prolaze i slonovi na paradi, ako mi se čita i knjiga me obuzme ja ne primećujem svet. Može da drnda šta hoće.

    • Čitaš li jednu po jednu knjigu ili započneš više njih istovremeno? Nekad pre sam čitala jednu po jednu knjigu, ali u poslednje vreme se hvatam da žongliram više istovremeno. To zavisi i od tipa knjiga koje čitam. Uglavnom mešam nešto ozbiljniji sadržaj sa beletristikom, malo rada sa zabavom. :)

    • Da li više voliš da čitaš kod kuće ili negde drugde? Čitam gde stignem. Nije mi bitno gde. A oni posebni momenti u čitanju su sa razlogom posebni.

    • Čitaš li u sebi ili naglas? Ovo je jako čudno pitanje. Nisam puno ljudi srela koji čitaju naglas (barem posle osnovne škole). Čitanje na glas usporava – stravično. Bez obzira koliko brzo pričali. Mislim da jedino tekstove na kineskom ponekad čitam naglas, to verovatno ima veze sa težinom teksta i mojim znanjem terminologije na tom jeziku. Naglas na srpskom i engleskom čitam samo kad želim sa nekim da podelim nešto, to se pak retko kad desi. Zanimljive odlomke i stvari uglavnom zapisujem u posebnu svesku za to.

    • Čitaš li po redu ili preskačeš stranice? Radim i jedno i drugo. Često preskočim stranice da bih videla šta se dešava, pa se vratim i propisno i temeljno pročitam sve.

    • Savijaš li knjigu ili je čuvaš kao da je nova? Čuvam knjige, ne volim kad neko ne pazi svoje knjige, samim tim ni moje. Doduše ne patim ukoliko se nešto desi knjizi, nekad pre bih se oko toga potresla. Život je previše kratak.

    • Pišeš li u svojim knjigama? Pišem, običnom olovkom ispravljam štamparske greške u svojim knjigama, to je jače od mene.

    ReplyDelete
  2. "• Pišeš li u svojim knjigama? Pišem, običnom olovkom ispravljam štamparske greške u svojim knjigama, to je jače od mene."

    :D

    ReplyDelete
  3. zdravo pogledaj moj novi post koji se radi o book tag

    booksdiar,blogspot.rs

    ReplyDelete