Sajam knjiga 2016 – utisci i ulov


Stigao je sajam, stigao je sajam!


Ne znam za vas, ali ja se svake godine Sajmu knjiga obradujem kao dete seoskom vašaru, a ni ove godine nije bilo ništa drugačije. Namerno sam za dan posete izabrala sredu, kako bih izbegla gužve za vikend (i čuveni školski dan), jer je sreda nekako bezveze dan, ni tamo ni ovamo. I zaista, bilo je sasvim ok, mada smo jedva našli parking i omašili ulaz, pa smo morali da prolazimo kroz halu u kojoj je bio sajam medija, ali nekako smo se iskobeljali iz tog lavirinta i stigli na odredište.

Najpre neke osnovne informacije (koje nikoga ne zanimaju): u toku je 61. Međunarodni beogradski sajam knjiga, koji traje do nedelje, 30. oktobra. Zemlja počasni gost ove godine je Iran, čiji se štand nalazi u hali 2. Cena pojedinačne ulaznice je 250 dinara, svaki započeti sat parkinga je 100 dinara, a koliko sam čula (ovo nije proverena informacija) cena famozne sajamske pljeskavice je ove godine dogurala do 400 dinara, pa možda ne bi bilo loše da spakujete neku užinu (sokiće i ne morate, pošto na nekoliko štandova uz kupljenu knjigu dobijete osveženje).

Ja sam, tradicionalno, i ove godine krenula sa spiskom željenih knjiga i blesavim optimizmom da ću se držati tog spiska, a dogodilo se to da sam posle vrlo kratkog vremena provedenog u hali 1 već imala pun ranac u kojem nije bila ni jedna jedina knjiga koju sam nameravala da kupim. No, i to smo brzo ispravili.

Ove godine nisam obišla antikvare, niti štandove sa stranim izdanjima, iako sam htela da proverim neke cene (sećate se da sam prošle godine nabasala na štand sa knjigama koje su na sajmu bile skuplje nego u redovnoj prodaji?), tako da je sav moj ulov zapravo potekao direktno od izdavača. Nakon što sam obišla halu 1 i proćaskala sa nekim divnim ljudima koje dugo nisam videla ili koje sam tek upoznala, više nisam imala ni vremena (vreme leti u prijatnom društvu, to svi znamo), ni snage da se švrćkam dalje.

Kao što sam već objavila, vratila sam se kući sa ravno dvadeset knjiga, a pošto znam da vas to najviše zanima, prestajem da okolišam i prelazimo na ovogodišnji ulov.

Glavni razlog zbog kojeg nisam obilazila antikvare jeste taj što sam našla Kvaku 22 na štandu izdavača Filip Višnjić (hvala čitateljki koja mi je prosledila ovu informaciju!). U pitanju je nov prevod i tvrdokoričeno izdanje, a cena mu je 990 dinara. S obzirom na to da već duže vreme tražim ovu knjigu, vredi svakog dinara. Dakle, ukoliko tražite srpsko izdanje Kvake, pravac Filip Višnjić!


Još jedna knjiga koja mi je već duže vreme na spisku je roman „K.“ Roberta Kalasa i mogu vam reći da mi je drago što sam sačekala sa kupovinom. Naime, redovna cena ovog romana je 1012 dinara, a sajamska samo 400 dinara, što je fenomenalan popust (u pitanju je takođe tvrdi povez). Arhipelag je, pored ove, na sniženju imao još dosta malo starijih naslova, tako da vam preporučujem da posetite njihov štand.

Ne mogu da se otrgnem utisku da Kafka ima hitlerovske K brčiće :/

Nastavljamo sa planiranim knjigama i naslovima o kojima sam već pričala u intervjuu koji ste mogli pročitati u ČitamČitaš brošuri (ako niste, klik OVDE). Na štandu izdavačke kuće CLIO sam konačno kupila „Ugrađivanje straha“. Clio je takođe imao sasvim ok popust, u proseku oko 30%. Na primer, redovna cena „Ugrađivanja straha“ je 660 dinara, dok je na sajmu možete kupiti za 462 dinara. U pitanju je tvrdokoričeno izdanje, čisto da naglasim.


Na štandu izdavačke kuće Dereta je bilo knjiga po 100 i 200 dinara, kao i naslova koji su na akciji 3 za 999 (spisak naslova možete videti na njihovom sajtu). Najavljeni raspon popusta je od 30% do 70%. Ja sam kupila „Sitnice koje život znače“ (cena je bila oko 200 dinara niža od redovne), a muž se počastio romanom „Metro 2035“. Novi Metro se isplati kupiti na Sajmu, cena mu je čak 500 dinara niža nego u redovnoj prodaji, a još je isplativije kupiti komplet, koji je, ako se ne varam, koštao samo 2900 (što je redovna cena za dve knjige, pa treću faktički dobijate gratis). Takođe, dosta klasika i stručnih knjiga je na posebnom popustu, pa ukoliko vam je to cilj, nemojte ih zaobići.


Konačno sam ugrabila „Sopstvenu sobu“ Virdžinije Vulf. To je knjiga koju svake godine tražim i nikada je ne nađem, jer dok ja stignem, uglavnom je rasprodaju. Izdavač je Plavi jahač, a cena joj je 300 dinara. O „Sopstvenoj sobi“ sam naširoko pisala (KLIK da vidite o čemu se radi) i najiskrenije je preporučujem. Takođe, na njihovom štandu možete uzeti 3 knjige za 600 dinara (takoreći, na dve kupljene dobijete jednu gratis).


Ove godine sam kupila i „Šalu na stranu“ (umalo da kažem novi) roman Nika Hornbija na Vulkanovom štandu. Nisam se zadržavala kod njih, ali sam videla da imaju one standardne 3 za 500 i 3 za 1000 akcije, pa ko voli nek izvoli. Takođe, ponesite člansku karticu ako je imate, na nju ćete dobiti dodatni popust. Uz svaku kupljenu knjigu dobijate poklončić - ja sam dobila dve kesice instant kafe.

Neizbežna slika sa mačkom

Lepe vesti za ljubitelje Kišonove proze (kao da postoji neko ko ne voli Kišona): na štandu IP BOOK čekaju vas knjige Efraima Kišona po 300 dinara (čini mi se da se u knjižarama cene kreću od 500 do 600). Ja sam uzela, posle dužeg većanja sa mužem, „Kita boli more“ i „Nije fer, Davide“.


E sad, prijatno iznenađnje za mene i novina u našem izdavaštvu je izdavačka kuća Kontrast. Imaju vrlo zanimljiv izbor naslova (izbor možete pogledati na njihovom sajtu), a sve knjige su im na popustu od 30%. Dizajn korica im je prelep, i sreća moja pa imam većinu naslova koje su izdali, inače bih im odnela pola štanda. Ovako sam otišla kući sa ovim preeeedivnim (ilustrovanim) izdanjem Alise u zemlji čuda i romanom „Put“ Kormaka Makartija. Malo je falilo da uzmem i „Drakulu“, ali vežbala se samokontrola! Treba nešto ostaviti i za drugi put. Na poklon sam dobila ova dva fenomenalna orvelovska bedža (Orvel im je, inače, zvezda štanda). Obe knjige su koštale po 500 dinara. Obavezno ih posetite.

Preeeeeelepa Alisa

Na štandu Odiseje vas čekaju ozbiljni popusti. Na primer, Nabokova i Tabukija možete kupiti za samo 100 dinara! Ovo je jedan od štandova na kojima sam se najduže zadržala. Sa Odisejom imam divnu saradnju, a urednica Marija je jedna fenomenalna dama sa kojom se uvek rado ispričam. Ispratila me je sa poklon primerkom „Francuske dadilje“ (Bjanka Picorno) i gomilom preslatkih bedževa koje možete kupiti na njihovom štandu. Neke od odličnih naslova o kojima sam već pisala na blogu takođe možete nabaviti veoma povoljno, tako da obavezno svratite i vidite šta ima.



Naš najpoznatiji izdavač YA literature, Urban Reads, i ove godine je spremio štand koji nema šanse da ne primetite. Ukoliko to želite, možete se slikati u njihovom čuvenom Wall of Fame kutku, a kako fotke ne bi bile dosadne, na raspolaganju su vam i razni rekviziti. Sve knjige ovog izdavača se prodaju po specijalnoj ceni od 600 dinara, a svako ko kupi 5 knjiga dobiće i UR platneni ceger (onaj ko odluči da kupi 10 knjiga, dobiće dva različita).


Ja sam od Jasmine na poklon dobila jednu od najtraženijih knjiga na ovom sajmu uopšte, Illuminae, a na nagovor njenih koleginica i novi roman autorke Nikola Jun „I Sunce je zvezda“. Ukoliko niste sigurni šta bi vam se dopalo od njihovih izdanja, slobodno pitajte za preporuku, dame na štandu će vam vrlo rado pomoći da pronađete knjigu za sebe. Urban Reads izdaje neke od najpopularnijih knjiga iz žanra za omladinu, tako da ćete sigurno naći nešto zanimljivo.


Svratila sam i do EvroBooka, gde sam želela da pokupim roman Belgravia, koji, avaj, još uvek nije stigao iz štampe. Ali kao utehu sam dobila sokić i obećanje da će mi knjiga stići naredne nedelje. Na njihovom štandu vas čekaju knjige već od 99 dinara, kao i „kocka“ sa malčice oštećenim knjigama za decu koje možete uzeti po super cenama.

Za kraj ostavljam posetu štandu Urban Art. Juče sam dobila poziv od Tamare Kučan da ih posetim i vrlo rado sam to učinila. Tamo me je čekao paket (po njenim rečima „mali znak pažnje“) od čak pet knjiga ove izdavačke kuće! U pitanju su romani „Rekvijem za Adama“ (Aleksandar Eš Đuričić), „Svici u tegli“ (Slađana Kručinan), „Kada se ponovo sretnemo“ (Ranka Tanasić Barlov); kao i dva Tamarina romana: „Peščani sat“, do sada verovatno svima poznat i „Indigo“, koji je nedavno izašao iz štampe. Site smo se ispričale, saznala sam da Tamara redovno prati blog (što me je posebno obradovalo) i da o njemu ima samo reči hvale, tako da jedva čekam da vidim šta se to kuva u njenoj izdavačkoj kući. Dogovorile smo se da krenem sa „Rekvijemom“. Njeno mišljenje je da će mi ta knjiga najbolje leći, pa da vidimo da li je u pravu! Ukoliko posećujete ovaj štand (a nema razloga da ga ne posetite, Tamara je tamo svakoga dana i potpisuje knjige), obavezno se uslikajte, šerujte fotografiju na društvenim mrežama i učestvujte u nagradnoj igri – vlasnik pobedničke fotografije će dobiti vredan poklon.

Šta reći osim: <3

I na kraju, ali nikako najmanje bitno: ukoliko sretnete prodavce časopisa Liceulice, obavezno kupite primerak! Organizacija Liceulice od 2010. godine realizuje praktične programe direktne podrške marginalizovanim grupama, sa ciljem njihove veće ekonomske, kulturne i socijalne uključenosti. Program se realizuje kroz više aktivnosti, a najvidljivija od njih je izdavanje magazina Liceulice i njegova distribucija kroz mrežu  prodavaca (socijalno ugrožene i marginalizovane osobe), koji zarađuju 50 procenata od svakog prodatog primerka. Osim što pomažete, u časopisu ćete pronaći zaista retko kvalitetan sadržaj po ceni od samo 150 dinara!


I evo, konačno završavam post! Zaista sam se divno provela ove godine, vrlo sam zadovoljna ponudom (mnogo je bolja nego na prošlom) i ostaje samo jedno pitanje: kad ću, pobogu, stići sve da iščitam i gde ću, zaboga, smestiti sve ove knjige??!

Još jednom želim da se zahvalim Odiseji, Urban Readsu, Ubran Artu i EvroBooku na gostoprimstvu, divnim poklonima i prijatnom ćaskanju. Zahvaljujući njima, poseta Sajmu mi je bila još lepša!

Nadam se da ste uživali u ovom podužem postu i da ste pokupili neke korisne preporuke i informacije. Obavezno mi šaljite slike svog ulova i pišite koje biste od navedenih knjiga najpre voleli da vidite na blogu. Ukoliko još niste bili na Sajmu, želim vam lep provod i mnogo kvalitetnih naslova!

Do sledećeg posta, pozdravljam vas sa ooogromnim osmehom na licu!

Vaša Stš <3

CONVERSATION

21 comments:

  1. Hvala puno na dobrom prikazu. Nameravam da idem sutra,i eto, nadam se da će gužva biti podnošljiva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu! Petak je ipak radni dan, svakako bolji izbor nego subota ili nedelja. Lep provod želim! :)

      Delete
  2. Hvala puno na dobrom prikazu. Nameravam da idem sutra,i eto, nadam se da će gužva biti podnošljiva.

    ReplyDelete
  3. Snezo vidimo se u pet po podne sutra :-) Sandra ja kao da sam bila na Sajmu uzivah kako si ovo ispričala!

    ReplyDelete
  4. Vec sam bila uzbudjena oko Sajma, a sad kada sam procitala tvoj tekst mogu samo da se tesim da ce subota brzo doci :D Hvala ti na divnom tekstu i na toliko dobrih preporuka. Na mom spisku zelja su mnoge od ovih knjiga sto si kupila tako da si mi mnogo olaksala lov :) ♡ Idem sad jos jednom da procitam tvoj post, ok jos dva, tri puta pa da isto toliko puta prepravim moj spisak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago. Obavezno pošalji sliku ulova, da vidimo šta si kupila :)

      Delete
    2. Vazi :) Nadam se da ce Belgravia izaci do subote, jer meni nece poslati sledece nedelje :D I planiram da uzmem koju knjigu od Aleksandra Mekol Smita s obzirom da ce on biti u subotu tamo a nisam citala nista od njega evo ima decenija :) ja se nadam polovnoj knjizi Kvaka 22, takodje nikako nisam uspela da je nadjem a ne bih da dajem za novu mada tvoj primerak je stvarno superb. Iiii jedva cekam da vidim taj stand od Kontrasta, nisam cula pre za njih a deluju bas kul.
      p.s. korice od Sopstvene sobe su pre le pe

      Delete
    3. Verovatno će Belgravia stići do subote (meni su rekli da je očekuju svakog dana), to je jedna od knjiga kojoj se najviše radujem ove godine. :)
      Vidiš, i meni je Mekol Smit bio na listi ove godine, htela sam da uzmem Emu, ali sam zaboravila. A ništa od njega nisam čitala.
      Kontrast obavezno poseti, imaju malo izdanja, ali sva su divna :)

      Delete
    4. Ne mogu da postavim sliku u komentar, pa cu nabrojati sta sam kupila: Prva damska detektivska agencija, Kod kuce je najgore, Paklena pomorandza, Bozic Herkula Poaroa i od Dikensa kolekciju Bozicnih prica. Citavih pet :D Nisam uspela da nadjem Amsterdam od Mcewana, Zivoti slavnih slikara, vajara i arhitekata, Mesecev korak sa Ajnstajnom i Stranci u vozu... i Belgravia nije izasla, neki fini covek sto tamo radi mi je objasnio da su imali probleme sa stamparijom koja im nije isporucila knjige na vreme i cak mi je pokazao promotivni primerak da vidim kako izgleda i izgleda prelepo tako da jedva cekam da je kupim. Toliko od mene na temu Sajam :)
      p.s. da li si citala Amsterdam?

      Delete
    5. Super ulov! :)
      Nisam čitala "Amsterdam", evo odmah guglam da vidim o čemu je reč :)
      Oooo hoćemo li ikada dočekati tu Belgraviu? :D

      Delete
  5. Sad kad videh Alisu, mislim da ću da se vratim na sajam, jer prosto obožavam Alisu.
    Šteta što nisi stigla da obiđeš štandove stranih izdavača, i ove godine su "Englezi" imali odlične popuste, kako na klasike (po 250 din, greškom sam kupila duplu knjigu, pa ko voli Elizabet Gaskel i njen roman "Supruge i kćeri" nek se javi, poklanjam duplikat), tako i na stručne. Ove godine sam bila pametnija, pa sam lepo odmah kupila Harisonovu internu medicinu za 2500 hiljade. Inače, ova knjiga na engleskom u redovnoj prodaji je oko 4-5 hiljada, a na srpskom oko 14,000 dinara, tako da sam srećna, presrećna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vau, super si prošla, baš mi je drago. :)
      Samo sam krajičkom oka videla da su Wordsworth klasici 315 din na štandu English Book-a, ali već smo bili pretovareni i umorni. Ja na Sajam definitivno treba da idem u dve ture. :)

      Delete
  6. Sledeće godine čekam prvo tvoj post, pa onda tek idem na sajam. :)
    Hvala za ovako iscrpan post.

    ReplyDelete
  7. Nauživah se ja u tvojoj sajamskoj avanturi. Hvala ti za Drakulu, nigde ne mogu pronaći naše izdanje, ono koje je prevela Čarobna knjiga je odavno rasprodano.
    Alisu moram imati, obavezno.
    Spisak samo raste..

    Hvala na tekstu. :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesi li videla kako su im lepe knjige? :D Ja sam se oduševila :)

      Delete
  8. Ura za Kvaku 22, koju i ja već par godinama jurim. Svojevremeno sam pokušala da je čitam u originalu, ali baš mi nije išlo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam čitala raskupusani primerak iz biblioteke baš davno i od tada je tražim! I konačno je moja, jes! :D

      Delete
  9. Krivo mi je sto sam otisla na sajam pre tebe. Mada je to mozda i dobro jer bi se vratila sa par knjiga vise a ovako su prebacene na spisak za narednu godinu :)
    Hvala na ovako detaljnom postu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu! Bliži nam se i zimski sajam, taman :D

      Delete