Mesečni favorit – maj


Nekoliko puta sam napomenula da mi je maj omiljeni mesec u godini. Najlepše i najvažnije stvari u životu su mi se dogodile u maju (za početak – u maju sam se rodila, što je događaj koji verovatno nema konkurenciju kada je u pitanju kotiranje na skali bitnih događaja u životu). I ovaj maj je, kao i svaki drugi, doneo sa sobom lepe stvari – lepo vreme, punu kuću cveća i slatkiša, neke nove knjige, ali i nezaobilaznu rođendansku egzistencijalnu krizu zvanu „gdesamštasam“ utrostručenu činjenicom da je ove godine na torti trebalo oduvati trideset svećica (kako bi sve to prošlo neprimećeno, prosto sam zaobišla svećice). I mada moj mozak ne može da se opasulji, krštenica je tu da me uveri da sam zagazila u godine kada okolina očekuje svašta nešto ozbiljno i ostvareno. Zbog toga sam rešila da se počastim više nego adekvatnim poklonom.... ali čekajte da prvo obavimo onaj deo posta koji opravdava naslov.


U maju sam pročitala četiri knjige. Jedva. U junu će ih verovatno biti još manje, ali činjenica da sam konačno počela da čitam Dragonfly in Amber (drugi deo serijala Outlander), koji ima skoro 1000 strana, bar malo opravdava broj. Majsku četvroku čine:

Bukner Swing – Mirjana Đurđević, Branko Mlađenović
Tajna devet soba – Džesi Berton
K. – Roberto Kalaso
The Life-Changing Magic of Not Giving a F*ck – Sarah Knight

Što nas dovodi do poklona koji sam sebi namenila u čast zastrašujućeg fenomena. U pitanju je knjiga koja po definiciji spada u knjige o samopomoći, međutim, sam naslov jasno stavlja do znanja da se ne radi o tipičnoj self-help literaturi (ako do sada niste shvatili, govorim o  The Life-Changing Magic of Not Giving a F*ck). Knjiga je inspirisana famoznom knjigom Marie Kondo The Life-Changing Magic of Tidying Up i na više mesta se o njoj govori kao o parodiji, međutim, stvar je vrlo ozbiljna, jer svako od nas sigurno troši previše energije (i vremena i novca) na nešto što ne želi, stvarajući sebi nepotreban stres i lišivajaći sebe prekopotrebne energije (i vremena i novca) za stvari koje nas čine srećnima. Ova knjiga, na vrlo duhovit način, pokušava da pomogne da razvrstamo svoje... pa, stvari do kojih nam je stalo, od onih do kojih nije, što je zaista prvi korak ka mnogo opuštenijem i lagodnijem životu.

Više o ovoj knjizi (i razlozima zašto sam odlučila da je kupim) vrlo uskoro u posebnom postu, pre nego što krenem da je delim na čitanje svim ljudima koji su, čim su je ugledali, pokušali da mi je otmu.

Šta ste vi čitali u maju? Koji su vaši favoriti? Da li je i vama neophodan priručnik za... hm, stvari za koje ne bi trebalo dati ni groša (a dajete mnogo više, neretko čitavu „ušteđevinu“)? Čekam vas u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša (odrasla i ozbiljna) Stš <3

CONVERSATION

6 comments:

  1. I meni je maj omiljeni mesec u godini, jer sam takođe rođena u maju!:))) I da, potpuno te razumem, ta egzistencijalna preispitivanja i sumiranje (ne)postignutog su učinila da mi iz godine u godinu rođendan bude veoma depresivan dan, krijem čak datum i šalim se da "čestitke ne primam, al pokloni su dobrodošli"! :) E, da, mene ta okrugla cifra očekuje dogodine i unapred se bedačim.
    Baš si me zainteresovala za ovu knjigu, šampion sam u bespotrebnom nerviranju i trošenju vremena/sredstava/nerava, plus ono "mora sad, odmah!", da bih ubrzo pomislila kako mi to nešto zapravo nije ni trebalo...
    Nadam se da će ti se "Vilin konjic u ćilibaru" svideti, ja sam baš uživala u knjizi i bolja mi je od prvog dela...Pariz, šta drugo reći, tome mnogo doprinosi!:)
    Ja sam mnogo i raznovrsno čitala u maju, a izdvojila bih "Beli hotel" D.M.Tomasa, Hemingvejev "Pokretni praznik", "Ahilov pev" i "Fukoovo klatno" kao ubedljive favorite. Razonodila me i istorijska fikcija "Kingmaker's daughter" o Ani Nevil i "Tajni život Vilijama Šekspira", a bila je uzbudljiva i Gejmenova "Nikadođija".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuu baš si se načitala, lepo! :)
      Dopada mi je Dragonfly, s tim što inače ne volim da čitam knjige nakon gledanja serije/filma, tako da imam utisak kao da je čitam po drugi put. Neko mi je rekao (možda i ti?) da se dosta razlikuje od serije, ali ja nešto baš nemam takav utisak. Ili možda još nisam došla do tog dela? :)

      Kad je reč o bespotrebnom nerviranju, sve razumem. Jedva čekam da napišem recenziju, neće biti baš uobičajena, ali trudiću se da prenesem suštinu :)

      Delete
    2. Nisam ja, pošto još uvek nisam prešla na seriju, a isto to je i meni neko rekao, ne mogu da se setim ko.:)

      Delete
    3. U svakom slučaju, isti je slučaj kao sa prvom knjigom, dosta je verna ekranizacija, makar prvih 400 strana, uz neka minimalna odstupanja, naravno (na primer, knjiga počinje onako kako se sezona serije završava, i tu ima nekih sitnih izmena, ali ništa strašno). I stvarno ne znam više šta čekaš sa serijom :D

      Delete
    4. E, setih se, možda si pomešala sa "Game of thones", znam da sam ti pominjala da se već od druge sezone knjiga dosta razilazi od serije, pa to. :)
      A šta čekam? Da završim "Black sails", pošto kao i sa knjigama, imam neki čudan običaj da ne počinjem dve ili više priča uporedo, osim ako nije npr sitkom, pa onda mogu da pratim bez problema. Svakako mi je na redu za jun, dok ne krene novi "GoT".:)

      Delete
    5. Ne, za GoT znam, sigurno nije to. Čak je i na instagramu neko pitao da li je tačno da druga sezona serije prati treću knjigu - nije. Evo, prešla sam 700 strana i još uvek mi je sve poznato :)

      Delete