Mesečni favorit – februar



Eto, pao je sneg (za sve vas što kukate na zimu bez snega). Ali nekako je lakše kada sneg padne ovako kasno, u suprotnom mi se zima uvek oduži. Kad dođe mart, koliko god bio hladan, imam utisak kao da je zima zvanično iza nas, pa mu se uvek obradujem. Pa iako smo ovaj mart dočekali zavejani, ja se nadam da će se ponašati u skladu sa kalendarom. A vreme mi ove godine tako brzo prolazi, da imam utisak kao da će leto koliko sutra. Znam da neće, ali toplije mi je čim pomislim. I zar ne mislite da je baš zgodno što je najkraći mesec u godini smešten usred zime?


Uprkos skraćenom mesecu, moj tempo čitanja ostaje zadovoljavajući. Izgleda da sam nesvesno (ali strateški!) počela da biram kraće knjige kako bih uhvatila brojčani zalet, a kad budemo na sigurnom tlu, prelazim na debeljuce. Dakle, sedam naslova ovog meseca i opet svaki uspešno uklopljen u neki od zadataka za ovogodišnji čitalački izazov!

A evo i knjiga koje sam pročitala tokom februara (kao što sam obećala, pored svakog naslova ću dodati i zadatak iz Popsugar izazova, možda nekome pomogne nikad se ne zna):

1. Izabel – Feridun Zamioglu (autor druge etničke pripadnosti)
2. Doktor Proktorov prdiprah – Ju Nesbe (aliteracija u naslovu – ne baš najsrećniji primer, ali poslužiće)
3. Godina potopa – Margaret Atvud (vremenska prilika u naslovu)
4. Svračje noge – Kurt Vonegat (knjiga koja se pominje u drugoj knjizi – u Crimes Against a Book Club)
5. We Should All Be Feminists – Chimamanda Ngozi Adichie (knjiga o feminizmu)
6. Doktor Proktorova vremeplovna kada – Ju Nesbe (knjiga o putovanju kroz vreme)
7. Livro – Žoze Luis Peišoto (radnja smeštena u zemlji koja me fascinira)

Ono što me posebno raduje, jeste činjenica da i dalje nekako uspevam da u zadatke uklopim knjige koje imam ili makar one koje svakako planiram da pročitam. To svakako ide u prilog mojoj ideji da se okanem kupovine dok ne svedem broj nepročitanih knjiga na neku razumnu brojku (trenutno smo i dalje na preko četrdeset, a to nije razumna brojka).

A knjiga koja je na mene ostavila najveći utisak zapravo je govor Čimamande Ngozi Adiči o feminizmu, o kom ćete čitati za nekoliko dana. Tako se namestilo, pa nam se bliži osmi mart, a rekla bih da je to idealna prilika za ovakvu temu. To, naravno, ne znači da je i jedina… uostalom, videćete već zbog čega bi svi trebalo da budemo feministi. Stalno.

Šta ste vi čitali ovog meseca? Koja knjiga vas je posebno oduševila? Jeste li čitali neku od knjiga sa spiska? Koliko nepročitanih knjiga vas ljutito gleda sa polica? Čekam vas u komentarima.

P.S. Beograđani, sutra pamet u glavu!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3



CONVERSATION

12 comments:

  1. Eto, ja sam kukala na zimu bez snega, pa se sad zato ne žalim iako mi nos i prsti otpadaju od hladnoće :), nego se zabundam k'o član Noćne straže, pa pravac na svež vazduh.:) Uz stalni oprez, jer se sad tope i "odranjaju" ledenice, a veruj mi, ove godine su rekordno velike, uz moj prozor je jedna džinovska i sve me strah trenutka kada reši da se "pusti".
    I meni vreme baš brzo leti, eto, proleće koliko već prekosutra...
    Volela bih da Beograđani ovoga puta zaista pokažu hrabrost, razboritost i pamet. Nažalost, poučena dosadašnjim iskustvom, nisam uopšte optimistična, ali držim palčeve!
    Moja čitalačka godina je oskudnija nego što sam navikla, čitam toliko sporo, da je ovog meseca bilo jedva osam naslova, ali uglavnom dobrih. Najviše mi se svideo "Dorotej", pa "Jakovljeve lestve", pa nastavak negenijalne prijateljice, "Priča o novom prezimenu" (sledeće subote pišem o njemu), koji me baš prijatno iznenadio, i roman "Poslednji dani noći" - o tzv. "ratu struje", mešavina "Prestiža" i "Ripper street", takođe će ići prikaz.
    Mart sam započela sa, ne baš onim Kerolovim kunićem, ali njegovim rođakom.:) Jutros u biblioteci ugrabih aktuelnog NIN-ovog laureata, "Luzitaniju", što je ravno svetskom čudu (u jeku euforije) i baš se radujem čitanju!:)
    O nepročitanim bolje da ne počinjem, lista se samo proširuje, a kad stanem pred policu, pogubim se načisto i obavezno uzmem nešto mimo plana.
    Jedva čekam tekst o pobedniku tvoje liste, slažem se, simboliku Osmog marta na stranu, nikad nije suvišno biti feminista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kad smrtnici slave sedam, Isidora kuka na "samo" osam pročitanih knjiga :D
      "Dorotej" je na listi (zahvaljujući tvom oduševljenju) i planiram da ga nabavim ove godine, tako da ću uskoro i ja dati svoje mišljenje o knjizi.

      Moram da priznam da se i ja povremeno obradujem snegu (kad se popali narandžasta ulična rasveta, ne može čovek da ne oseti neku romantiku u vazduhu), iako na njemu provodim mnogo više vremena nego što bih volela. Oki obožava sneg, pa sam primorana da gacam onuda kuda niko živ ne prolazi. Ali ta sreća kratko traje, evo već se sve topi, a bljuzgavicu (i mokre noge) mrzim više nego bilo šta na svetu.

      Ni ja nisam baš optimistična kada je u pitanju sutrašnji dan, ali šta da ti kažem, nada umire poslednja. Videćemo, možda se prijatno iznenadimo :)

      Delete
    2. Ja zimu obožavam, a one bljuzgavice beogradske spadaju pod ono "nema ljubavi bez bola, reče zec i skoči na ježa"!
      Što se tiče kvantiteta, moja sitna brojka pročitanih knjiga nije vredna spomena. Ne merim se ja sa vama, profesionalcima, samo onako spominjem. Nije ni čudo što se ne upuštam ni u kakve čelindže (ovo bolje da sam ćirilicom napisala). Elem, maločas sam odgovorila Isidori na komentar na mom blogu, pa posle krenula sa pregledima šta ima u omiljenom mi komšiluku. Kad ono, umal` da se nisam šokirala kada sam videla da i ti pominješ Čimamande Ngozi Adiči. Ovo je baš koincidencija. Srdačan pozdrav!

      Delete
    3. Evo, upravo sam se vratila iz posete tvom blogu i da, zaista zanimljiva slučajnost. Već mi je nekoliko ljudi preporučilo njen "Purpurni hibiskus", tako da se svakako već našao na listi. :)

      Delete
  2. Meni je drago sto je pao ovako divan sneg najvise zbog deteta, mogla je da uziva u pravljenju sneska i ceprkanju po snegu pruticem. :) Mi smo bogami izlazile i na -10 i igrale se. A sto se tice knjiga, procitala sam samo jednu. Nisam bas imala kad, mama mi je bila u gostima 15 dana, sto znaci da tada na citanje moze da se zaboravi, pa su mi se nagomilale obaveze koje sad polako resavam. Nazalost, cele protekle nedelje imam vremena da procitam samo nekih 20ak strana dnevno pa se nadam da ce mart biti bolji. Zagazila sam u neku sagu epske fantastike, koja je odlicna inace, pa sam pri sedmoj knjizi od osam. Za Čimamande Ngozi Adiči sam cula sa raznih strana, pre neki dan sam citala i odlicnu recenziju za njen roman Amerikana na blogu Lovac u zitu, a cula sam i za taj govor o feminizmu koji je sad pretocen u knjigu, pa s radoscu ocekujem tvoje vidjenje ovog dela. Ja sam je kao pisca svakako stavila na svoj spisak, pa kad dodje na red. :) Hvala na tekstu! Uzivala sam citajuci ga. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, i ja sam izlazila po ovom minusu i trčala za psom po snegu do kolena :) Mislim da se samo deca i psi onako baš iskreno obraduju kada krene da pada :D

      Recenzija stiže za osmi mart, a tekst je, kao i govor, dostupan online (doduše, koliko ja znam, ne u prevodu). Svakako je vredan čitanja! :)

      Hvala na komentaru! <3

      Delete
  3. Ovo je prva godina od kako postojim, a da sa nestrpljenjem i uzbuđenjem ne čekam proleće. Možda postajem zrela i uravnotežena osoba koja uživa u svakom trenutku pa i godišnjem dobu😊. Redovno pratim tvoj blog i zaista uživam u recenzijama. Hvala ti. Knjiga koju preporučujem je Pegi Gugenhajm - Sablazan savremene umetnosti od Fransin Proz,u Cliovom izdanju. Zanimljivo štivo o zanimljivoj epohi iznad svega neobičnim, hrabrim i neprilagođenim ljudima koji svojom vizijom i idejom pomeraju granice i stvaraju velike stvari. Iako nije pisana kao klasična biografija, knjiga drži pažnju i pruža jasan uvid u kontraverzan život ove po mnogima tada "luckaste ženice" bez koje savremena umetnost ne bi bila ono što je danas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo ti hvala na komentaru! Ovo baš zvuči interesantno, a znam da Clio ima super izdanja, tako da ću je verovatno potražiti. Idealna preporuka za osmi mart! :)

      Delete
  4. Jedva čekam da pročitam tvoju recenziju za We should all be feminist jer mi je ta knjiga već neko vreme na spisku. Dobila sam ponovo inspiraciju za čitanje jer sam nakon godinu i po (!) dana sporadičnog čitanja pročitala Muziku na vodi od T.K. Bojla. Nakon toga sneg se otopio, zima popustila, sve je krenulo na bolje :) Trenutno uživam u Ulici Migel od V.S. Najpola, da li si čitala možda? Veliki pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, sve je uvek bolje kad spoljna temperatura pređe 10 stepeni! :D Nisam čitala Najpola :/

      A recenzija će biti na blogu sutra (odnosno, sad već danas), simbolično, za osmi mart :)

      Delete
  5. Otkrila sam sjahnog hrvatskog pisca Zorana Ferica! " Na osami blizu mora", sjajan roman o primorju sedamdesetih i osmadesetih, nesto kao Grlom u jagode, ali mnooooogo surovije i sirovije.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divno, čula sam samo dobre komentare za taj roman :)

      Delete