Mesečni favorit – jun



Zalaufala se ova 2018. godina, kao da je neko juri. Dok se okreneš – prođe polovina. Kažu da vreme brže prolazi što si stariji i (možda sam već ovo pisala, ali) ja ne smem da zamislim kako će biti kada napunim 60. Polovina godine, baš kao i njen sam kraj, kao da zovu preispitivanje i sabiranje utisaka. Meni je ova godina bila sasvim ok (da je ne ureknem), mada jesam utanjila sa čitanjem. Mislim da je problem u tome što sam naprasno postala dnevna ptica (što bi se reklo morning person). To traje već neko vreme (ne znam kada se tačno dogodilo), ali još uvek nisam uspela da reorganizujem vreme za čitanje. Najčešće čitam pred spavanje, a sada uglavnom u krevet ležem toliko umorna da jedva da mogu da pročitam nekoliko strana. Mada opet, kada pogledam broj pročitanih knjiga u prvih šest meseci (35), nije to toliko strašno.


Rešila sam, u skladu sa polugodišnjim preispitivanjem, da malo promenim koncepciju ove rubrike i da vam uz naslove koje sam pročitala dam bar neki kratak opis. Ovoj odluci je doprinela činjenica da prilično kasnim sa recenzijama, pa osećam da vam dugujem barem kratak komentar o pročitanom.

U junu sam pročitala samo četiri knjige, a evo i o kojim naslovima je reč (zajedno sa kategorijama za izazov, naravno):

1. Đavolji nakot, Margaret Atvud (poklonjena/pozajmljena knjiga) – Možda ne najbolji roman koji je Atvudova ikada napisala, ali svakako najbolji (za sada) iz edicije Hogart Šekspir. U pitanju je autorkina interpretacija „Bure“ , u kojoj je pokazala da savremena verzija neke priče ne mora biti samo smeštanje te priče u savremeno doba. Naprotiv. Sledeća recenzija na blogu će biti upravo o ovom delu!

2. Pogrebni običaji, Hana Kent (preporuka od nekoga ko je učestvovao u izazovu) – Na društvenim mrežama sam već rekla da me ovaj roman veoma podseća na „Alijas Grejs“ Margaret Atvud, a to mu je, verujte, samo plus. „Pogrebni običaji“ su priča o poslednjim danima žene osuđene na smrt. Ne baš lagana tema, ali roman koji se dosta brzo čita, sve dok ne počnu glavobolje zbog pokušaja mozga da savlada sve one islandske toponime.

3. Priče za laku noć za male buntovnice, Elena Favili i Frančeska Kavalo (knjiga koju potpisuju dva autora) – Ovo je zaista divna knjiga i trebalo bi da se nađe na noćnom stočiću svake devojčice. Priče su vrlo kratke, jezik je prilagođen deci, a svaka govori o jednoj ženi koja je na ovaj ili onaj način okarakterisana kao buntovnica.

4. Shades of Grey, Jasper Fforde  (omiljena boja u naslovu) – Ne, nisu ONE nijanse sive, ali kada vam je omiljena boja siva i dobijete ovakav zadatak, nemate baš mnogo izbora. Shades of Grey je distopijski roman o mestu u kojem su ljudi klasifikovani po sposobnosti da razaznaju boje. Svet koji je Ford osmislio temelji se na skupu strogih i sumanutih pravila poput zabrane kašika i knjiga, kao i unapred ugovorenih brakova kako bi određene porodice održavale svoj spektar boja, a samim tim i svoje mesto na društvenoj lestvici.

Favorit je, kao što ste možda naslutili, zbirka priča o izuzetnim ženama „Priče za laku noć za male buntovnice“. Ne samo da je odlična literatura za decu (i za dečake, zašto da ne?), već i mi odrasli možemo nešto novo da naučimo iz ove knjige. Sigurna sam da ćete naići bar na jedno ime koje vam nije poznato. A pošto na svetu ima mnogo više od 100 izuzetnih žena, objavljen je i drugi deo, jednako lepo ilustrovan. Svaku priču prati vizuelni portret buntovnice o kojoj je reč, a neke ilustracije su toliko lepe da nećete moći oči da odvojite od njih. Imam malu zamerku na jedan detalj u domaćem izdanju, ali o tome ću u recenziji koju ćete uskoro čitati na blogu.

Šta ste vi čitali tokom juna? Da li se neka knjiga posebno izdvojila? Šta mislite o ideji da ovi postovi budu malo duži? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

12 comments:

  1. Kao i tebi, i meni je veoma brzo prosla prva polovina godine, i ja se samo pitam, kako teko brzo? Jos malo pa ce Nova godina, a ja jos ni na odmor nisam otisla. :D Meni se licno svidja ideja da das i kratak opis knjige koju si procitala, jer tako se delimicno stekne uvid o temi i sadrzaju, sto je plus sto se mene tice. O:) Dok si ti procitala SAMO 4 knjige ja sam procitala CAK 4 knjige! :D Hahaha! Jedna je o vaspitanju dece "Pozitivna disciplina: Prve tri godine" koja mi je prilicno pomogla u razumevanju toga na koji nacin moja devojcica dozivljava svet. :) Zatim, slede dve kratke knjige: "Kamen iz odrona" Marije Barbal (odlicna knjizica o zivotu obicnih seoskih zena pre, tokom i nakon Spanskog gradjanskog rata) i "Sledeca prica" Sejsa Noteboma koja mi je toliko bila dosadna da sam jedva cekala da je zavrsim. Ima samo 80ak strana a ja je citala cela 3-4 dana! I na kraju, "Little Fires Everywhere" od Celeste Ng, koja mi se jako dopala, a govori o zivotu u malom americkom predgradju, o majcinstvu, odrastanju, posledicama odluka koje doneses kao jako mlad... Nju preporucujem svima. :) A Buntovnice i Shades of Gray sam stavila na spisak! :D Izvini na ovako velikom komentaru, inspirisao me tvoj odlican post. O:) Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Primećujem konstantan rast broja pročitanih knjiga iz meseca u mesec i mnogo mi je drago zbog toga :) Svaka čast što uspevaš da se organizuješ!

      Hvala na sugestijama i nikada se ne izvinjavaj zbog dugačkih komentara. Volim kada se raspričamo :)

      Delete
    2. Da, i ja sam isto primetila. :D Sta cu... uticete ne mene i moje citanje napreduje. Ranije sam obicno godisnje citala izmedju 12-15 knjiga a ove godine sam za pola godine procitala 16. :D Ja sam odusevljena!

      Delete
    3. To je super! Znači da nešto radimo kako treba :))

      Delete
  2. Prvi put ostavljam komentar, ali pratim vaš blog već duže vreme. Obožavam vaše postove i podržavam ideju da budu duži. Redovno posećujem vaš blog da bih dopunila listu knjiga za čitanje i pronašla dobre knjige koje ne smem da propustim.
    Za mene je jun bio baš plodan - šest završenih knjiga i jedna započeta i završena u julu.
    Leš u fundusu je prvi roman Mirjane Đurđević koji sam pročitala i otvorena sam za sve njene romane, Kako mi koji padne šaka :) Inače o delima Mirjane Đurđević sam prvi put čitala na vašem blogu. Dopada mi se taj humor.
    "Suvenir" Tes Geritsen je jedan od romana iz serijala Rizoli i Isles i toplo preporučujem ljubiteljima dobrog trilera. Suvenir i Leš u fundusu su ulov sa Lagunine akcije 10 knjiga za 1000 dianra ;)
    Takav je Frost - Vingfreld R. D. je, takođe triler sa antijunakom, inspektorom Frostom. Frost je sličan Nesbeovom Hariju Hule, ali malo manje simpatičan od Harija. Mnogo je aljkav i neodgovoran iako je idealista i zagriženi pravdoljubac.
    U junu sam pročitala i drugi i treći nastavak serijala o Paralonu - Delirijum i Drugi život, autorke Di Šulman. U pitanju je young adult i nisam nešto oduševljena. Dobra je ideja o virusu kao prenosniku između dva paralelna sveta, ali ... young adult nije za mene :(
    Po preporuci bivše profesorke književnosti iz gimnazije, pročitala sam i roman "Svila" - Alesandro Beriko i zaista uživala u poetičnosti ovog kratkog romana. Topla preporuka, pogotovo jer je kratak i brzo se čita. Kao haiku poezija :)
    U junu sam započela i roman "Braća po krvi" Ernest Havner - o mladim beskućnicima u Berlinu između dva rata. Interesantan prikaz života mladih ljudi koji preživljavaju na ulicama Berlina. Inače, nacisti su ovu knjigu zabranili čim su došli na vlast 1932. godine. Nju sam završila početkom jula, ali koristim priliku da je spomenem jer je ostavila lep utisak na mene.
    Pozdrav i do sledećeg čitanja.
    Ivana Filipov

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Ivana, hvala na komentaru! :)

      Poznato je već da volim romane Mirjane Đurđević i izuzetno mi je drago kada čujem da sam ja zaslužna za to što se neko upoznao sa njenim delom! Nijedan njen roman koji sam do sada pročitala nije bio loš, ali preporučujem ti "Kaja, Beograd i dobri Amerikanac", rekla bih da je taj ubedljivo najbolji. :)

      Ako ti se dopala "Svila", preporučujem ti Barikovog "Pijanistu". Malo je drugačiji od "Svile" ali meni se mnogo više dopao. Takođe kratak i čita se u dahu :)

      Za YA te potpuno razumem, ni meni taj žanr ne leži, naročito ne YA fantastika.

      Još jednom hvala na čitanju i lepim rečima! Pozdrav!

      Delete
    2. Da se ubacim, takođe preporučujem "Svilu", "Braću po krvi" (Hans Falada je autor koji je isto tako sjajno pisao o tom periodu, romani "Svako umire sam" i "Mali čoveče, šta sada?" su odlični), a pridružujem se zahvalnima za Sandrino uspešno promovisanje knjiga jedinstvene Mirjane Đurđević!:)
      P.S. Hari Hule je car!:)

      Delete
  3. Prebrzo prolazi vreme, ni sama ne mogu da verujem da je VEĆ jul! Ne znam treba li to da me zabrine, uplaši?!?:)
    Za ovu prvu polovinu 2018 zabeležih 65 pročitanih knjiga. Nije loše!:)
    U junu, moj ubedljivi favorit bili su Ju Nesbe ("Crvendać" i "Policija") i treći deo "Napuljskih priča" Elene Ferante. Nesbea sam tek otkrila i mada ne čitam trilere, oduševio me. Što se tiče Feranteove, već znaš da mi se prvi deo nije nešto svideo, ali mi je drago što nisam odustala jer je svaki naredni, veruj mi, sve bolji - barem je moj utisak takav.:)
    Odlična lista, pre svega mnogo mi se sviđa ideja da proširiš mini-prikazima :), drago mi je što "Đavolji nakot" valja, pošto me od svih romana iz prijekta upravo on i "Magbet" najviše privlače; "Pogrebne običaje" mi je odavno preporučila Sara, kupila sam knjigu, pa je i ona na listi, a za ostale dve takođe imam utisak da su veoma zanimljive. Jedva čekam recenzije!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joj bre, zakopa me sad sa ovih 65 knjiga :D

      Drago mi je da je Elena popravila utisak, na sve strane čujem da je drugi deo bolji od prvog, ali nikako mi se ne da da ga čitam. Možda jednog dana, ko zna. "Magbet" planiram uskoro da pročitam, biće to zanimljivo, pošto Nesbea do sada nisam čitala.

      Delete
    2. Nema potrebe, stvarno! Znaš kako, većina ljudi ima život, posao, porodične obaveze...a ja, eto, višak vremena za čitanje i pisanje. Da je obrnuto, svakako ni sama ne bih stizala ovoliko, ali kad je već takav slučaj, gledam da barem NEŠTO korisno radim.:)

      Javi utiske za "Magbeta", pretpostavljam da ćeš ga se pre dočepati.:) Meni se Nesbe baš svideo. Ako poželiš da započneš romane o inspektoru Hariju Huleu, obavezno kreni od "Crvendaća". "Slepi miš" je zvanično prva knjiga, ali nije nešto.

      Delete
    3. Joj, ne znam. Trilere ne čitam često, a kada pomislim na serijal, diže mi se kosa na glavi. Tako imam ovde dve knjige Patriše Kornvel i kada mi je rečeno da bi bilo najbolje da počnem od prve u serijalu (a nijedna od ove dve nije prva, naravno), ostale su zaboravljene na polici. Mislim da je to jedan od glavnih razloga što ništa njegovo nisam pročitala. :/

      Delete