Godina pred nama – booktag



Nova godina, novi planovi, nove ideje, novi booktagovi! Mislim da je ok da godinu na blogu počnemo jednim laganim knjiškim upitnikom. Vreme praznika je vreme za opuštanje, krkanje ruske salate i odmaranje, biće dana za nove recenzije, ne valja žuriti. Ovaj upitnik sam našla na Katarininom blogu, njene odgovore možete pročitati klikom OVDE.



1. Koliko knjiga planiraš da pročitaš u 2020. godini?

Godinama unazad po automatizmu upišem broj 50 u polje za Goodreads izazov i svake godine ga premašim, što znači da to baš i nije neki izazov, ali ne želim da se opterećujem brojkama pa namerno ne stavljam veći broj. 50 knjiga je neki optimum i ako ga ne dostignem znači da sam debelo zakazala. Viđam poslednjih dana rasprave na ovu temu pa odmah da kažem da mislim da je ova vrsta izazova super stvar. Ne, ne mislim da je neko ko pročita 5 knjiga manje vredan od onog koji pročita 100, ali smatram da zacrtani cilj može pozitivno da utiče na psihu i da vas opomene da je krajnje vreme da prestanete da zevate u storije na instagramu i umesto toga pročitate koju stranicu knjige.

2. Pet knjiga koje nisi stigla da pročitaš prošle godine a koje će ti naredne godine biti prioritet?

-                Circe, Madeline Miller
-                The Fiery Cross, Diana Gabaldon
-                Znam zašto ptica u kavezu peva, Maja Anđelou
-                Dnevnik Virdžinije Vulf
-                Sedma funkcija jezika, Loran Bine

Nemojte mislite da ću odmah krenuti sa čitanjem ovih knjiga, duga je godina. Prioritet zapravo ima Dajana Gabaldon koju sam najozbiljnije planirala da pročitam prošle godine, ali je smaknuta s liste prioriteta kad su pomerili emitovanje nove sezone serije za februar. S obzirom na to da volim da pročitam knjigu pre nego što se bacim na seriju a da knjiga ima zilion strana, stvarno bi trebalo da počnem što pre.

3. Koji žanr želiš više da čitaš?

Ne čitam (strogo rečeno) žanrovsku književnost. Mnogo knjiga koje volim i čitam ne mogu lako žanrovski da se odrede (osim ako nismo lenji pa ih svrstamo pod dramu). mogu da kažem samo da bih volela da ove godine pročitam više laganih a dobrih knjiga, znate, one što je prilično teško naći.

4. Tri cilja koja imaš, a da nisu vezana za knjige?

Prvi je, naravno, da konačno završim sa majstorima u stanu i da nastavim s opremanjem. Drugi je – nemojte da se smejete i prevrćete očima – da krenem u teretanu pre nego što se sjedinim sa stolicom. Treći je da se iskombinujem kako znam i umem i ove godine odem na more.

5. Koju knjigu dugo poseduješ, ali je još nisi pročitala?

Samo ću reći da se još nisam usudila da se upustim u produhvat zvani ,,Fineganovo bdenje”. Eto.

6. Jedna reč koja opisuje tvoju 2019. godinu?

Stres. Ali stvarno. Toliko se toga lepog i važnog dogodilo prethodne godine, ali sve je bilo propraćeno nerviranjem, odlaganjem i osećajem bespomoćnosti. Nadam se da će naredna nastaviti u istom smeru, ali da će maler koji me je poterao ostati u 2019.

Toliko od mene za danas. Jeste li već počeli da pravite planove za 2020. godinu? Ovakvi tagovi podrazumevaju ,,izazivanje” određenog broja ljudi da odgovore na pitanja, ali kao što rekoh, vreme praznika je vreme za opuštanje pa ću preskočiti taj deo. Ako želite da odgovorite, smatrajte se tagovanim, čekam vas u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

7 comments:

  1. Nova godina, nova ja (tako kažu). :)
    Pre nego što prokomentarišem tekst da te preupitam koliko si platila ovog Dikensa sa slike? U knjižari sam videla „Petra Pana“ iz iste edicije, dosta paprenog.

    1. Pedeset knjiga zaista ne izgleda kao nedostižan broj, ali ja se uvek toliko opustim (imam kad) da mi vreme neverovatno brzo proleti, pa u decembru uvek čitam kao da me đavo vija..

    2. Čekam utiske za „Circe“ i Maju Anđelou. Ja sam naručila drugi deo autobiografije čim sam sam prvi pročitala, baš me interesuje šta se dalje desilo, stil pisanja joj je baš divan. Što se Virdžinije tiče, i meni je u planu ove godine. Red bi bio, dosta sam zabušavala.. Naročito me interesuje dnevnik i pisma.

    3. Ako nađeš lagane, a dobre naslove obavezno "viči", meni su takvi bili baš osrednji prošle godine, bačeno vreme na svaku maltene. Uspeo je i Kišon da me razočara. S druge strane Pračet mi je divan, toliko veseo i vedar. Nastaviću ove godine da čitam serijal o Smrti, a preći ću i na onaj o vešticama.

    4. Srećno s majstorima i s odlaskom na more, da napuniš baterije i prevedeš nam još mnogo naslova, :*
    5. Kad pomenu Džojsa, mene progodi njegov „Uliks“ s police, imam ga sigurno deset godina, jednom sam ga "načela" i izdržala možda 5 stranica pre no što sam ga vratila na startnu poziciju. Pre ću čitav opus Markesa pročitati nego njega jadnog opet započeti..
    6. Stres, izmori čoveka kad je sitan i povremen, ali i kad je neprolazan.. Kakav bi nam život bio bez njega, odavno se pitam. No i tada se uvek setim mantre stare pesme Monti Pajtona - Always Look On The Bright Side of Life. Nadam se da će nam upravo takva, vedra, biti godina pred nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na lepim željama, ne bih da ureknem, ali nešto imam dobar osećaj za ovu 2020. :))

      Te lagane a dobre knjige su endemska vrsta. Svakako planiram da pročitam nastavke Why Mummy Drinks u nadi da će biti dobri kao prva knjiga.
      Mnogo mi je drago što ti se dopao Pračet! Knjige o vešticama su mi zauvek omiljene, baš mi je žao što ih nema više :)
      ,,Uliks" sam čitala za faks. Da nisam, ko zna kad bih i da li bih. Ja baš volim tu knjigu, za razliku od ,,Portreta" i sigurna sam da bih uživala u ,,Bdenju", ali to je ogroman poduhvat, ne može se čitati s ovom mojom traljavom koncentracijom s kojom kuburim u poslednje vreme. Zato bolje da sačeka pravi trenutak :)

      Dikensa sam uzela na sajmu (kao i Alisu u istom izdanju) kod Makedonaca. Sve knjige iz te edicije su bile po 700 din. Žao mi je što nisam uzela još neku, nadam se da će ih biti i sledeće godine i da im neće podići cenu :)

      Delete
    2. Ima ta edicija u kojoj je Dikens sjajnih naslova. Lepa im je i Džejn Ejr, meni treba neko normalno izdanje, moje je katastrofalno.. Ko mi lud i rekao da kupim to Sezam Book kič korica izdanje. 😀 Wordsworth, a korice lepe - čudo neviđeno. :)

      Delete
    3. Ćuti, ja imam Vulkanovu Džejn :D
      Prelepa je ta Collectors edicija iz koje je ovaj Dikens, kao što rekoh, ako ih bude i sledeće godine na sajmu, definitivno uzimam još neke :) A vidim da su krenuli i sa naslovima za odrasle, za sad ih ima 4, možda i njih bude na sajmu :)

      Delete
    4. Da, upravo na to njihovo izdanje Džejn Ejr sam mislila, efektan minmalizam - za razliku od onog kiča koji stavljaju na korice običnih, paperback, izdanja.

      Alma Books mi je isto dobra što se korica tiče. :)
      P.S. Nadam se da će Wordsworth izdati još naslova u ovom "paketu".

      Delete
  2. Baš je popularan ovaj upitnik, nema šta! Utefteriću ga za godinu dana unapred.;)
    Lista planiranih knjiga je besprekorna. I mene zanima Medlin Miler, pošto mi se njen "Ahilov pev" baš svideo, a Kirka me, s druge strane, oduvek intrigirala. Eto, setih se, kada smo u prvom razredu srednje dobili od razrednog zaduženje da svako pronađe i spremi kratko obrazloženje neke mitske ličnosti ili pojma (imao je i reči iz "Vujaklije" ili Vukovog rečnika, npr, u drugim prilikama), meni došla baš čarobnica. :)
    Teretana je i moj cilj već godinama, sve ostajem na "solo" vežbama kod kuće i trčanju/šetnjama od proleća do jeseni, ali red bi bio da se to promeni.
    Ozbiljno me zanima da li se iko poduhvatio prevođenja "Fineganovog bdenja" na srpski? Postoji li takvo izdanje?
    "Uliksa" sam pročitala za ispit, doduše, uz "uputstvo za upotrebu" pred svako poglavlje, u suprotnom ko zna da li bih pola razumela, haha...jedna genijalna zbrka. I izvučem to pitanje, naravno - zapravo, bilo je da se bira između "Portreta umetnika u mladosti" i "Uliksa", pita profesorka koji mi se više svideo, ja izaberem drugi. Blum mi je ionako odmah bio bolji lik od Stivena Dedalusa.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pre nekoliko godina sam čitala neki intervju sa Zoranom Paunovićem u kojem je najavio prevod Bdenja. Koliko se sećam, tada je rekao da je već počeo da radi na prevodu, ali ne znam dokle je stigao - evidentno ga nije završio pošto srpsko izdanje i dalje ne postoji. Dočekaćemo i to valjda jednog dana, sa Uliksom je odradio majstorski posao.
      Ja sam englesko izdanje, zajedno sa ključem za čitanje, dobila pre par godina na poklon iz Irske i svake godine kažem da je to godina kada ću početi da ga čitam, ali nikako da se odvažim. Do sada sam ga samo bojažljivo prelistavala. :)

      Delete