Mesečni favorit – februar



Još 13 dana do proleća! A onda kreće čitanje na terasi i odbrojavanje do leta! Kažu ljudi da su tmurni dani idealni za čitanje, ali meni tmurni dani nisu idealni ni za šta osim da i ja budem natmurena. Uostalom, prilično sam slabovida i teško mi je da čitam po ovom večitom mraku. Tokom februara sam kvarila oči uz pet knjiga i bez daljeg odugovlačenja prelazimo na listu:


1. Poslednja prilika, Fredrik Bakman – uzela sam ,,Poslednju priliku” u poslednjem trenutku, da završim s njom pre nego što izađe novi Bakmanov roman. U pitanju je još jedna novelica koja se pročita u prevozu od knjižare do kuće. Pisala sam zaseban post o njoj na blogu, pa ako vas interesuje, evo ga OVDE.

2. Štefica Cvek u raljama života, Dubravka Ugrešić – Dugo sam želela da pročitam nešto Dubravkino, ali nikako. A onda mi je pažnju privukao opis ovog romana i rekoh sebi: sad ili nikad! Nisam se prevarila, roman je odličan i sad stvarno jedva čekam da se dokopam drugih Dubravkinih knjiga. I o Štefici sam već pisala, recenzija vas čeka OVDE.

3. The Fiery Cross, Diana Gabaldon - *zvuk fanfara* Uspela sam da dovršim peti deo Outlandera posle ravno mesec dana! Uspela sam čak i recenziju da napišem (klik OVDE). Stvarno volim Outlander više nego što mogu da vam opišem i to je jedino što me je držalo kroz skoro 1500 strana ničega. Dajana, neću ti ovo zaboraviti.

4. 24 sata u starom Egiptu, Donald P. Rajan – Ovo je druga knjiga iz (hajde da kažemo) serijala o svakodnevnom životu drevnih naroda. Prva je bila o Rimu i stvarno me je oduševila (pisala sam o njoj OVDE) pa sam rešila da uzmem svaku koju objave (najavljen je prevod one o Atini, a vidim da postoji i jedna o Kini pa se nadam da ćemo uskoro imati priliku da i nju čitamo na srpskom). Ovoj o Egiptu sam se posebno radovala jer ne znam mnogo o svakodnevnom životu Egipta. Ispostavilo se, međutim, da o tome ne znaju ni stručnjaci, tako da se knjiga svodi mahom na neke prilično opšte poznate informacije. Ali svakako je preporučujem ljubiteljima istorije. Sigurno ćete pročitati bar nešto što niste znali, a i malo ćete osvežiti prethodno znanje o Egiptu.

5. Grief Is the Thing With Feathers, Max Porter – Divno, predivno iznenađenje koje sam ulovila na prethodnoj razmeni knjiga. Prevedena je kod nas kao ,,Tuga je pernato stvorenje” u Deretinom izdanju. Ne znam kakav je prevod jer je knjiga dosta neobična, ali od srca vam preporučujem da je pročitate jer je a) prilično eksperimentalna i postmodernistička, b) prilično tužna i bavi se temom žaljenja za voljenom osobom koje više nema, c) mnogo, mnogo lepa. Uskoro ću vam opširnije pisati o njoj, ali za početak makar bacite pogled na komentare po netu da vidite o čemu se radi.

Maks Porter odnosi titulu favorite za ovaj mesec jer zaista nisam imala pojma šta da očekujem (iako sam po vašim komentarima na instagramu shvatila da je u pitanju nešto mnogo lepo), i stvarno me je prijatno iznenadila. Šta da vam kažem, postmoderna je moja hrana, moj duhovni proteinski šejk.

Šta ste vi čitali tokom februara? Jeste li čitali neku od knjiga sa spiska? Koja knjiga je na vas ostavila najjači utisak? Pišite mi u komentarima!

Vaša (preživela sam TFC, preživeću sve)
Stš <3

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment