Mesečni favorit - jul


Možda ste primetili da proteklih nekoliko meseci nikako da se načudim koliko vreme brzo prolazi. E pa, kao da me je neka viša sila čula, pa je jul odlučio da se protegne i tako vrati stvari u normalu. Šok, koji je usledio kada sam otišla na svoj Goodreads profil da popišem pročitane knjige, potvrdio je moju sumnju da nešto opasno nije u redu sa protokom vremena u julu. Dakle, u ovom beskrajno sporom mesecu pročitala sam devet knjiga, a stigla sam i do polovine desete (da malo češće to brojim i proveravam, mogla sam zaokružiti kao čovek, ali ne treba preterivati). Evo koji su naslovi u pitanju:

4. „S one srane dobra i zla“ – Fridrih Niče
5. „Zbogom Kolumbo“ – Filip Rot
6. „Uspavana i vreteno“ – Nil Gejmen
7. „Putovanje jednog slona“ – Žoze Saramago
8. „Umeće ljubavi“ – Erih From
9. „Karolinin tajni dnevnik“ – Bebeti do Amaral Guržel

Da li uopšte treba da proglasim favorita kada je Saramago na spisku? Treba, naravno, jer to je i poenta ovog posta. Pa dobro onda, moj favorit za mesec jul je „Putovanje jednog slona“, još jedan Saramagov roman koji me je oduševio i o kom ćete uskoro čitati na blogu.

Moglo bi se pretpostaviti da će posle ovog mini maratona doći do zatišja, ali čisto sumnjam u to. Sećate se one moje ne tako ozbiljne nesreće u kojoj sam povredila rame, pa mi je neko vreme kucanje svakog posta predstavljalo neopisiv fizički napor? Drago mi je da mogu da vas obavestim da me rame i dalje svakodnevno podseća na svoje postojanje i da sam krenula na fizikalnu terapiju, narodski poznatu kao „struja“. A kako ću narednih desetak dana svakodnevno u Domu zdravlja provoditi neko vreme, nakačena na kablove poput Frankenštajna, u sobi „metar sa metar“ u kojoj je zabranjeno korišćenje mobilnih telefona i/ili dovođenje gostiju, jasno vam je da sam već odabrala par knjiga koje će mi pomoći da sebi prekratim vreme (i muke).

No, da prestanemo o onome što će obeležiti avgust (biće prilike za kuknjavu) i da se vratimo na ono što je obeležilo jul. Kao što ste već mogli da pročitate u posebnom postu na tu temu (KLIK ako niste), završila sam famozni POPSUGAR Reading Challenge i konačno je došlo vreme da se bez griže savesti bacim na čitanje knjiga koje sam kupila ili dobila u međuvremenu, i koje sam mogla samo čežnjivo da posmatram.

To znači i da sam otvorena za preporuke! Pišite šta ste čitali u julu, koje knjige preporučujete, a za koje smatrate da ih možda ipak treba zaobići.

Pišemo se uskoro!
Stš <3


CONVERSATION

8 comments:

  1. Većinu tvojih julskih knjiga stavljam na spisak (neke su već na njemu). Posebno se radujem knjizi "Filozofija mode" Larsa Fr. H. Svensena. :) Preporučujem ti knjigu "Svila" Alesandra Barikoa, ako nisi čitala. Odlična je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čitala sam i jeste dobra, mada je meni "Pijanista" bolje legao, ne znam zašto. :)

      Delete
  2. Ah, divne uspomene na moje dane na elektroforezi i pokušaje čitanja Pikvikovaca u originalu... Srećno na fizikalnoj.
    Mislim da ću u nekom trenutku uzeti na čitanje Autobiografiju Džeka Trboseka.
    Tebi preporučujem Svračije noge, Vonegata. Taman da se rashladiš u ovim vrelim danima. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Bila sam već jednom na toj struji, ali kao klinka, tad sam pročitala prve četiri H. Poter knjige. Sad je, doduše, osoblje dosta pričljivije, pa sumnjam da ću biti toliko uspešna. :)
      Svračje noge sam kupila nedavno na nekoj Makartovoj akciji, tako da je u planu. Sad si me i podsetila, mogla bih da ih ubacim u plan za avgust :)

      Delete
  3. Moja julska literatura je ujedno bila i morska literatura. Na spisku su se nasle tri knjige o Serlok Homsu, Tetovirani covek od Bredberija koji mi se jako svideo, zatim Toni Morison Voljena, za koju moram da kazem da nije bas knjiga za plazu i da sam jedva cekala da je zavrsim, ali ipak mi nije zao sto sam je ponela. I poslednja knjiga je od pisca koji si mi ti otkrila :) Italo Kalvino, Baron na drvetu. U avgustu se spremam da iskoristim Deretinu akciju i kupim tri, meni potpuno nepoznate knjige. :)
    p.s. kakva je Umece ljubavi, da li je teska za citanje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bredberija obožavam, a "Tetovirani čovek" je odlična knjiga! Baš mi je drago zbog Kalvina, uvek ga preporučujem, a kod nas se slabo čita. :/
      "Umeće ljubavi" uopšte nije teška za čitanje, štaviše sam From na početku kaže da mu je cilj da obradi problem jezikom koji nije stručan, tako da svako može da razume knjigu. Maaalkice je suvoparna, to stoji, ali je vrlo kratka i može bez problema da se pročita za dan-dva. E sad, treba imati na umu vreme kada je pisana, pa su neki stavovi malo staromodni (pa i politički nekorektni), ali ima interesantih i poučnih delova svakako :)

      Delete