Mesečni favorit – novembar


Ho, ho, ho, uplovismo i u praznični mesec, što znači da je ovo poslednji post ovog tipa u ovoj godini (pri kraju meseca nas čeka ono veliko sabiranje utisaka). Ne znam za vas, ali ja jedva čekam da joj vidim leđa, toliko da planiram da joj 31. decembra priredim ispraćaj. Iskreno govoreći, pamtim mnogo bolje (i ne samo na ličnom planu, nego i generalno kad pogledam, stvarno je bila grozna).


Nego, sećate se da sam u prošlim favoritima pričala o tome kako je kod mene broj pročitanih knjiga uglavnom obrnuto proporcionalan broju kupljenih knjiga? Nisam govorila napamet, jer ovog meseca nisam kupila nijednu knjigu (mada jesam dobila dve) i malo sam se popravila kada je reč o broju pročitanih knjiga (ali zato kasnim sa recenzijama!). To je rezultiralo odlukom da dozvolim sebi trošak za Noć knjige, ako do tada pročitam polovinu knjiga koje sam donela sa Sajma. Važno je imati plan (a nije loše ni držati ga se)!

U novembru sam pročitala sedam knjiga (sve do jedne sa spiska sajamskog ulova), a evo i liste naslova:

2. Surf na crvenom talasu – Aleksandar Đuričić Eš
4. Platon, a ne prozak! – Lu Marinof
5. Male uspomene – Žoze Saramago
6. Ulica dobre sreće – Marjam Manteghi
7. Glasovi – Sulejman Fajad

Ovo je već postalo malo dosadno znam, i znam da svaki put kada vidite Saramaga na listi već možete da pretpostavite da će baš on biti favorit (i retko ćete pogrešiti), ali „Male uspomene“ je zaista divna knjiga, i malo drugačija od onoga što biste inače očekivali od Saramaga. U pitanju su, kao što se vidi iz naslova, uspomene pisca na sopstveno detinjstvo, predivno ispisane, toliko da vam je žao što delo jedva da prelazi 150 strana. Naravno, detaljnije o knjizi moći ćete da čitate u posebnoj recenziji (isto važi i za ostale knjige sa spiska), a do tada možete da bacite pogled na tekstove o knjigama sa liste o kojima sam već pisala (klik na podvučene naslove će vas odvesti do recencija).

Koje zanimljive knjige ste vi čitali ovog meseca? Jeste li načeli svoj sajamski ulov? Da li je i za vas novembar „mesec suše“ kada je u pitanju kupovina knjiga ili ne marite previše za to što vas sa polica tužno gledaju brojni nepročitani naslovi? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3


CONVERSATION

5 comments:

  1. Pozdrav iz zavičaja u kome upravo veje prvi sneg - ja nakon puna dva meseca uživam u vikendu sa svojim roditeljima i opušteno čitam novitete sa omiljenih blogova.:) Polako sva pretpraznična dekoracija dobija smisao i ulazim u novogodišnju euforiju, moram priznati!:)
    Ja sam u novembru pročitala sramotno malo, u smislu da nisam uopšte stizala ništa, ali zato sam kvalitetom pročitanog i više nego zadovoljna! Orhan Pamuk - "Istanvul", Mihael Ende - "Beskrajna priča" (zaljubila sam se u knjigu!), Luc Zajler - "Kruso" (o kome prikaz ide već za sedam dana), sve tri su sjajne i jedna katastrofalna, koju ne vredi ni pominjati. Sada sam se snabdela novom turom štiva iz biblioteke, pa se nadam iole uspešnijem kraju godine. Tu je Kišon za bolje raspoloženje.:)
    Jedva čekam tvoje nove prikaze!:) Ovu Saramagovu sam videla u novom "Laguninom" katalogu i odmah je izdvojila kao zanimljivu. Nisam ništa kupila otkad radim, što je prava ironija, "Noć knjige" još razmatram isplati li mi se, ali nadam se da će i po tom pitanju kraj godine doneti preokret....:)
    P.S. Odlična fotografija!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo i kod nas pada sneg, baš smo sad Oki i ja bili napolju da izvidimo situaciju (morala sam odmah da ga izvedem, on baš, baš voli da jurca po snegu) :)

      I ja se još uvek premišljam oko Noći knjige, pošto stvarno nema potrebe da idem u kupovinu, a većina Laguninih knjiga koje me trenutno zanimaju su rasprodate, tako da možda umesto toga posetim Kupindo :D

      Inače, mnogo mi je drago zbog "Beskrajne priče", rekoh ti, tu nema greške. Obavezno potraži njegove priče za odrasle, oduševićeš se, garantovano :)

      Delete
  2. Svaka čast na broju pročitanih knjiga :)
    Ja planiram da iskoristim popust za noć knjiga prvi put u životu, mislim da ću da uzmem Skota Linča baaš ga dugo želim, inače nikada nisam koristila noć knjige uvek je propustim a kako ništa nsiam kupila skoro 2 meseca msilim da je OK da se častim :)
    Meni su je prva polovina godine bila super, 5-10 svakog meseca od speptmbra do sad, živa sramota po dve knjige maksimalno. Počinjala sam ih dosta ni jednu nisam završila, kad gledam ovo sramota me je svoje brojke :)
    Odliačn post svaka čast :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dešava se, svi upadnemo u krize, a iz njih se vala i iščupamo, pre ili kasnije :)
      I ja bih rekla da je dva meseca bez kupovine knjige i više nego ok :D

      Hvala na komentaru! :)

      Delete