Summa summarum – 2017. godina (u knjigama)


Dragi moji knjigoljupci, još jedna godina druženja je za nama, a kako kraj godine uvek podrazumeva nekakva sumiranja i presabiranja, to je upravo ono o čemu ćete čitati u narednim redovima. Biću veoma kratka, pošto sam čitave godine kukala na istu, jasno vam je da mi 2017. neće ostati u pamćenju kao jedna od plodonosnijih na bilo kom planu. Ipak, kako se bližila kraju, stvari su krenule nabolje, pa se zbog toga dodatno radujem sledećoj (i nadam se da ona neće biti obeležena čitalačkim blokadama!).

U protekloj godini sam pročitala 64 knjige, što baš i nije mali broj, ako se u obzir uzme činjenica da sam zaista u nekoliko navrata imala ozbiljan problem sa tim famoznim blokadama. Strefila me je još jedna u decembru, ali za nju ću okriviti Montefjorea sa kojim se gnjavim gotovo čitavog meseca. Rešila sam da ne odustanem od čitanja njegovog novog romana, već da malo pauziram, a tu pauzu sam iskoristila čitajući nekoliko knjiga za decu, koje su mi, priznajem, em brojčano popravile statistiku, em popravile raspoloženje u koje me je bacio gospodin Sajmon Sibag (a s obzirom na to da ga prebacujem u 2018. taman će se uklopiti u jedan od zadataka iz Pop Sugar knjiškog izazova, o kojem ćemo detaljnije ćaskati već u sledećem postu).

Za lepu i preglednu knjišku retrospektivu i ovoga puta je zadužen Goodreads:



Spisak svih naslova koje sam pročitala ove godine, možete pogledati na mom profilu (OVDE). Ukoliko imate profil na ovoj mreži, obavezno me dodajte!

Naravno, ovaj post ne bi bio to što jeste kada se u njemu ne bi našla top lista najboljih knjiga koje sam pročitala u godini za nama. Ovoga puta mi je bilo izrazito teško da izaberem samo 10 naslova, i morala sam da pravim neke kompromise (tu zapravo mislim na činjenicu da je samo jedan Saramagov roman na listi!), ali posle dužeg vremena prekrajanja, žvrljkanja i premeštanja, ta lista izgleda ovako. Naslovi su poređani hronološki, dakle samo mesto na listi ne govori o njihovom kvalitetu, to bi već zaista bio nemoguć zadatak.

Top 10 knjiga koje sam pročitala u 2017. godini:


Dakle, princip je bio taj da ne stavim više knjiga jednog pisca, kako bi izbor bio malo raznovrsniji i kako bih vam još jednom skrenula pažnju na neke zaista kvalitetne knjige za koje možda niste imali priliku da čujete. O svakoj od ovih knjiga sam pisala recenzije, do kojih možete stići ukoliko kliknete na naslove na listi. Primetećete, možda, da na listi nisu isključivo knjige kojima sam dala ocenu 5, kao i da nedostaju neke koje sam ocenila peticom, pa vam svakako preporučujem da bacite pogled na Goodreads pregled knjiga, ukoliko želite još preporuka za čitanje. Jedna od knjiga koja se nije našla na listi, a zaista zaslužuje da je istaknem, jeste The Life-Changing Magic of Not Giving a Fuck (recenziju možete pročitati OVDE). Razlog zbog kojeg dobija ovako počasno mesto (osim tog što mi je zaista bilo teško da izaberem samo 10 knjiga, pa ovu priliku koristim da zapravo proširim spisak na kvarnjaka), jeste što nije sama knjiga ta koja je na mene ostavila utisak, koliko ideja i stav koji se u knjizi promovišu, a za koji mislim da je neophodno da ga svako od nas u nekom trenutku usvoji.

U tom maniru vam želim da narednu godinu započnete sa što manje briga oko nebitnih stvari i da se koncentrišete na ono što vas čini srećnim i ispunjenim, šta god to bilo (dokle god je legalno). Takođe, nadam se da ćete ovu novogodišnju noć provesti onako kako zaista želite, sa ljudima do kojih vam je stalo (makar to bili i samo vi!). Nemojte zaboraviti da u ponoć zamislite želju, a ja vam iskreno želim da se ona zaista ostvari.

Naravno, ono što nikako ne smem da zaboravim jeste da vam po ko zna koji put zahvalim što me pratite, čitate, lajkujete i komentarišete, ali i da zahvalim izdavačima koji mi iz dana u dan pomažu da vam predstavim i otkrijem nove i zanimljive naslove.

Srećna vam Nova godina. Budite mi srećni, nasmejani i uvek okruženi dobrim knjigama! A mi se čitamo i u 2018.

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

6 comments:

  1. Draga Sandra, želim da ti zahvalim od srca na radosti koju mi pričinjava svako novo čitanje tvojih tekstova, na sjajnim preporukama (eto, baš sad gledajući ovu listu, vidim da sam prve tri i sama upravo 2017. pročitala na tvoju sugestiju, oduševila se, a ostale "utefterila" i čitam u svakom slučaju, čim dođu na red), na sadržajnosti i lepoti bloga, a naravno, tome pridružujem i najlepše želje u predstojećoj godini: zdravlje, radost, uspeh, ljubav, mnogo dobrih knjiga, malo ili nimalo čitalačkih blokada i još više kvalitetnog druženja na blogu! :))))))

    Pohvala i za prateću sličicu; moj pregled čitalačke godine sledi u subotu, hvala "Goodreads"-u što mi je olakšao taj posao, budući da ih imam ukupno 136 (pet manje nego prethodne godine), a i sama "prebacujem" jednu u 2018, u pitanju je Dikensov "Martin Čazlvit", ali ne zato što se mučim s njime - naprotiv, mnogo mi se sviđa, nego nisam stizala ovih dana da mnogo čitam, zbog posla, pa selidbe i sve prateće frke.
    Ni mene 2017.nije nešto "ljubila", zapravo jedva čekam da joj vidim leđa.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala i tebi, Isidora, na vernom čitanju i komentarisanju. Šta bih ja bez tebe? :D
      Žao mi je da čujem da ni tebi ova godina nije bila za pamćenje (bar ne po lepom), ali stičem utisak da je na generalnom planu bila loša. Stvarno, gde god da pogledaš, samo neke ružne vesti. Zato se posebno radujemo sledećoj!

      Sve najbolje! :)

      Delete
  2. Čovek po imenu Uve mi je na listi, najviše, zbog tvoje recenzije. Nekako sam je svuda viđala, ali nisam imala neku želju da je čitam dok nisam pročitala tvoje utiske.:D
    Takođe, želim ti sve najlepše u novoj godini, puno zdravlja i sreće i još mnogo pročitanih knjiga, naroičito onih dobrih i recenzija. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! I ja tebi želim sve najbolje u 2018, kao i da se još dugo čitamo i razmenjujemo preporuke! :)

      Delete
  3. Ja sam vrlo malo citala prethodne 2 godine (rodila sam dete) ali zaista zelim da od ove godine budem aktivnija na tom polju. Volela bih da te nadjem na Goodreads-u ali ne znam kako...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo direktnog linka: https://www.goodreads.com/stsh
      :)


      Delete