Mesečni favorit – novembar



Nekada mi je pisanje ovih mesečnih pregleda bilo najlakše i iziskivalo je najmanje truda. Sada se sve češće mučim (vidite da je već pola decembra prošlo) sa pisanjem istih, nije lako svakog meseca izmišljati nov način za pisanje apsolutno istih stvari! Ovaj novembar, međutim, nije bio nalik na druge mesece u ovoj godini. Na samom početku meseca sam konačno malo mrdnula iz Srbije. Nije to bio dug put, ali uspela sam da se prošvrćkam kroz tri zemlje. Posetila sam Berlin, a usput protrčala i kroz Drezden, Prag i Budimpeštu i vratila se (teška srca!) prepuna utisaka. Na društvenim mrežama sam svakodnevno delila utiske i fotkice, tako da za vas koji me pratite ovo nije novost. Ostatak meseca prošao je u nekom čudnom stanju koje sam od milošte prozvala ,,postnemačka depresija". Neverovatno je kako je malo vremena provedeno u belom svetu dovoljno da vam se još više smuče okolnosti u kojima živite. Ulogu šlaga na torti odigrala je ona kičasta šljašteća kapija na početku Kneza koju sam ugledala prvog dana nakon dolaska u Beograd, samo par dana nakon prolaska ispod Brandenburške kapije, koja zamislite, niti je nabavljena preko Aliexpressa, niti svetli. Moram li uopšte da pominjem da nijedan od pomenutih gradova u novembru nije bio pod punom novogodišnjom rasvetom? Znam da je neverovatno, ali turista je ipak bilo na sve strane.



Trudila sam se koliko sam mogla da iskoristim svaki minut proveden preko, tako da se ovaj put ne može baš nazvati odmorom. Sve vreme smo bili u pokretu, obišli smo nekoliko fenomenalnih muzeja, zavirili u alternativne knjižare i ne tako poznate delove Berlina (ukoliko se ikada zadesite u Berlinu, tura alternativni Berlin je obaaavezna!) i doneli sa sobom (kada kažem mi, mislim ja) nekoliko divnih suvenira, uglavnom u vezi sa knjigama (čitajte: bukmarkeri i šolje). Samo smo šetali, šetali, šetali i upijali prizore i informacije. Vremena za čitanje, razume se, nije bilo.

Zbog svega toga sam veći deo meseca provela čitajući samo jednu knjigu, ali mi se u poslednjoj nedelji vratio ,,apetit”, tako da ipak imam na nešto da se osvrnem. Evo koje sam to knjige pročitala u novembru:

         1. Drums of Autumn, Diana Gabaldon – Plan je bio da pročitam knjigu pre nego što ću početi sa gledanjem nove sezone serije, ali ipak nisam istrajala. Čim sam se uverila da nema straha od spojlera, pogledala sam prvih par epizoda koje su izašle. Zanimljivo je da me je to dodatno motivisalo da konačno završim knjigu. Utiske sam vam već predstavila, pa se neću ponavljati. Recenziju možete pročitati OVDE.

2. Agi i ja, R. H. Palasio – Prva pročitana knjiga sa ,,sajamske gomile” je dugoočekivani nastavak, odnosno dodatak romanu ,,Čudo”. Mada sam generalno skeptična prema ovakvim poduhvatima jer nekako uvek mislim da je glavni motiv za njihovo pisanje novac, nisam odolela da vidim šta je Palasio zakuvala. A šta je zakuvala možete pročitati u zasebnoj recenziji OVDE.

3. Stoner, Džon Vilijams – Kada sam se pohvalila paketićem koji sam dobila od izdavačke kuće Plato, mnogo vas je reagovalo upravo na ovu knjigu, pa sam se zbog toga dodatno zainteresovala. Reagovali ste s razlogom, knjiga je stvarno odlična i pridružujem se preporukama. Opširnije o romanu čitaćete već za vikend.

4. Seksualni život ružne žene, Klaudija Tažes – Od ove knjige sam mnogo očekivala, a tako malo dobila. Čim sam videla naslov pomislila sam da će biti izuzetno duhovita (da ni ne pominjem hvalospeve sa koricama koji obećavaju da ćete umirati od smeha), ali avaj, dobila sam upravo suprotno.

5. Priča o supermarketu, Dimitris Sotakis – Ovo je knjiga koja mi je privukla pažnju još pre sajma i jedva sam čekala da je pročitam. U pitanju je priča o čoveku koji se nasukao na pusto ostrvo i tamo odlučio da se ostvari kao preduzetnik tako što će otvoriti supermarket. Neki od vas već znaju da sam fan apsurda, tako da ne treba da čudi što me je ova priča privukla. I stvarno je dobra (ako zažmurimo na jedan izuzetno bizaran detalj bez kog je priča komotno mogla da prođe), toliko da zaslužuje titulu favorita za ovaj mesec. Jedva čekam da vam je detaljnije predstavim.

To je moja novembarska petorka. Jeste li čitali neku od ovih knjiga? Da li imate neku na listi? Šta ste vi čitali tokom novembra? Da li i vas deprimira skoropacelogodišnja rasveta? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša (svetska putnica) Stš <3  


CONVERSATION

6 comments:

  1. Svaka čast na "ekskurziji",mnogo mi je drago što si se (a kako drugačije?) lepo provela, makar i u (neizbežnom) trku, vrativši se puna utisaka! Inače, potpuno razumem taj "postnemački" depresivni sindrom, jer ga je moj brat zapatio kada se pretprošle godine, nakon dve nedelje provedene u letnjem međunarodnom kampu nedaleko od Frankfurta, toliko "zarazio" pravim evropskim životom, da se verovatno još nije oporavio. Drugarica čiji brat živi u Kaliforniji isto, kad se vrati kući nikako ne može da se ponovo adaptira, sve joj je strašno, čak i učazak u pekaru (zbog "higijene" radnika). I sama sve više i ozbiljnije razmišljam da konačno prelomim i, čim se oporavim do neke normalne granice, na sve načine se izborim da "zapalim" preko.
    Beogradsku rasvetu gledam na televiziji sa nevericom, ali biće o tome reči u "Svaštari" ovog meseca. Čačansku su postavili ovih dana i, otprilike, slična šarada u malom - grozna jelka na trgu "nikad skuplja" (kako se hvali uprava), neki džinovski kič-lampioni, ogromna slova imena grada(plavo-crvena, ćirilična) za svaki slučaj, ako neko nije siguran da se nalazi u Čačku....
    P.S. Kesićev "serijal" o rasveti me uvek oduševi.:)

    Jedva čekam recenziju "Stonera", sad si me zainteresovala, a čak nemam pojma ni o kakvom se paketiću radi.:) Ismejah se na četvrti naslov, šteta što je razočarenje, ima potencijala. Naravno, mesečni favorit je sigurno s razlogom tu, a i zvuči odlično.

    Moj favorit novembra je "Žudnja za životom", recenzija bila u subotu i inicirala čitavu tematsku Van Gogovu sedmicu.
    Zatim, "Knjiga izgubljenih stvari" (takođe bila recenzija), "Đavolji nakot" (u pravu si, najbolji iz projekta do sada), van konkurencije - reprizno "Vašar taštine"...
    Kad bolje razmislim, zadovoljna sam, gotovo sve pročitano u novembru bilo mi je sjajno, a decembar će, izgleda, biti jednako čitalački kvalitetan.:)

    ReplyDelete
  2. Ha, jao evo kod mene u komšiluku pre neki dan postavili neke lampice (jelkicu smo već dobili). Šokirala sam se. Kakvo skandalozno kašnjenje!
    Jeste da sam nakon povratka bila u groznom raspoloženju, ali na putu nam je stvarno bilo divno. Ne vredi da sada pobrojavam utiske, ali izdvojila bih posetu Kafkinom muzeju u Pragu, DDR muzej u Berlinu i već pomenutu turu alternativni Berlin. Mislim da me je ta tura najviše bacila u depresiju. Ne grad kao grad, već te priče o tome kako se može odbraniti grad, kako su ljudi složni i čuvaju ono do čega im je stalo, a takav narod vlast, htela ne htela, mora da sluša i poštuje. Uopšte uzev, taj osećaj koliko je malo potrebno da se normalno i civilizovano živi mi je ostavio tako gorak utisak kog nikako ne mogu da se oslobodim. Ali dobro, u to ime ćemo sutra malo da se šetamo po snegu, ako me razumeš. ;)

    Drago mi je da te je četvrti naslov nasmejao, eto bar je nekoga :D Stavila sam ,,Knjigu izgubljenih stvari" na spisak ako uspem negde da je pronađem, obavezno uzimam!

    ReplyDelete
  3. Pretpostavljam da ti je poseta Kafkinom muzeju bila poseban doživljaj!:) Eto, sada znam šta da planiram ukoliko me ikada put odnese u ove gradove.
    Nisam se lepo izrazila, nesmejao me sam naslov, knjigu nisam čitala (zapravo, ni čula još za nju). Mislim, "Seksualni život ružne žene", stvarno da očekuješ neku žešću komediju.:) Sad bih je možda i uzela, čisto da vidim o čemu je reč. Mada, trenutno čitam pravu katastrofu i ozbiljno sam se naoštrila da napišem veoma negativnu kritiku, pa se bojim da će moj mazohistički kapacitet time biti potrošen do daljeg.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taman sam otkucala komentar i pukao je blogger pa sad moram ponovo :(
      Znam da si se nasmejala naslovu, zato sam ono i napisala. Problem je nije u tome što knjiga nije duhovita već u tome što mi se čini da je autorka želela da knjiga bude duhovita. Svakako ću uskoro opširnije pisati o njoj.
      Prag je divan grad i strašno mi je žao što nismo imali više vremena da ga obiđemo, ali se nadam da ću ga u skorije vreme ponovo posetiti. Kafkin muzej mi je bio prioritet i malo je reći da se nisam pokajala. Fenomenalan je, na momente kao da si u Kafkinoj glavi. Svaka im čast kako su uspeli da naprave odličnu postavku sa tako malo materijala. Ako se nekada zadesiš u Pragu, ni slučajno ga nemoj zaobići. Plus mali hint za sve koji planiraju: ne zalećite se u muzejskom šopu, okolne radnjice sa suvenirima su znatno jeftinije, a Kafka stvarčice se mogu kupiti bukvalno na svakom ćošku. Valjda ne moram da pominjem da sam poslednju krunu dala baš na to :)

      Delete
  4. Stonera sam stavila na spisak. :) A Outlander serijal takodje ceka svoj red. O:)
    Sto se mog meseca tice, mrsav je... Tri knjizice procitane, od toga dve decije. "Farma" Toma Roba Smita me je razocarala, toliko su mi je hvalili kao triler veka, da ne preteram, pa sam imala velika ocekivanja, ali jedva sam je zavrsila. Dosadno i predvidivo...
    Moja cerica dobila Oleta spavajka, pa i to procitah, ilustracije prelepe ali prica je suplja i nepotpuna. Tako da ce biti da je ovog meseca najbolja knjiga koju sam procitala "The Secret Garden" Frances Hodgson Burnett. Simpaticna knjizica, na momente sam se dosadjivala, ali sve u svemu, sasvim OK. :)
    A decembar ce biti jos mrsaviji, selim se... Danima nisam stigla jednu stranu da procitam. Januar ce biti bolji, nadam se. :D
    Pozdrav!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zavidim ti zbog selidbe, iako znam koliko je to stresan i mukotrpan posao. Moja selidba se samo odlaže, ne mogu da dočekam da dođe taj dan. Držim fige da sve prođe glatko, bez preteranog haosa i nerviranja, koliko god da je to moguće :)
      Ako ti je za utehu, i meni prođu dani da ni ne pogledam knjigu a nemam čak ni neko konkretno opravdanje (ako izuzmemo grip koji sam OPET zapatila). Biće dana :)

      Delete