Kraljičina pesma (Queen Song) – Viktorija Ejvjard


Viktorija Ejvjard je za veoma kratko vreme stekla svetsku slavu kao autorka ya romana. Njen debitantski roman “Crvena kraljica” momentalno je postao bestseler i aktuelan je u više od 25 zemalja širom sveta.

Kako bi umanjila nestrpljenje fanova i prekratila čekanje nastavka, autorka je nedavno objavila novelu „Queen Song“, priču koja prethodi onoj u prvom romanu tetralogije. Ova novela na stotinak strana upoznaje čitaoce sa pokojnom kraljicom Korijanom, Kalovom majkom.


Pisana u vidu tajnog dnevnika kraljice, priča se proteže od Korijaninog detinjstva, pa sve do njene misteriozne smrti. Priča osvetljava kraljičin karakter, njene strahove, nedostatak osećaja pripadnosti u društvu i prvobitni konflikt sa Elarom, trenutnom kraljicom.

Teško je govoriti o ovako kratkoj priči bez opasnosti da se kaže previše. Zbog toga će ovo biti veoma kratak prikaz.

Čini mi se da je ovo interesantna dopuna za čitaoce koje je „Crvena kraljica“ osvojila. Jedan od glavnih nedostataka ovog romana, po mom mišljenju, bila je nedovoljna karakterizacija likova, kao i nekakav širi okvir i opis univerzuma u kojem je roman smešten. Može se reći da je autorka pokušala da „ispravi“ ovaj nedostatak bez bojazni da će tako ugroziti razvitak radnje narednih romana, ali opet, za mene, previše jednodimenzionalno: Korijani je posvećena apsolutna pažnja, dok ostali likovi ponovo ostaju bez dodatne karakterizacije. O Džulijanu, Sari, čak i Elari ne saznajemo ništa važno i novo, oni su sporedni likovi u svakom smislu te reči. U tom smislu ova priča nije bila neophodna kao zasebna celina, vrlo se lako mogla (znatno kraća) inkorporirati u roman.

U trenutku dok ovo pišem, objavljena je i druga dopunska novela, ovoga puta priča iz perspektive revolucionarke Farli. Moja pretpostavka je da ćemo videti još ovakvih novela do završetka serijala. Možda bi bilo zanimljivije čitati drugu stranu priče – pod time mislim, naravno, na samu Elaru.

Ako ste fan „Crvene kraljice“ i ne možete da dočekate februar, kada će izaći drugi deo tetralogije, ovo je svakako štivo za vas. Ako ne volite dopunske novele, a rešeni ste da završite serijal, mislim da ovu možete preskočiti, bez straha da ćete propustiti nešto posebno važno.


Ocena: 1.5/5

Reading Challenge: Prequel



CONVERSATION

2 comments:

  1. Svidela mi se Crvena kraljica, ima svojih mana, ali ajde nije loše prikazana ideja o takvoj vrsti sveta, iako je knjiga izuzetno predvidiva. Drugi deo mi je već bio jako naporan i dosadan za čitanje. Ove novele mi već deluju kao način za zgrtanje novca, nešto poput kada prvu knjigu piše iz perspektive muškog lika. U poslednje vreme svaki YA serijal, koji počnem da čitam je dobar u prvoj knjizi, dok se upoznajemo sa svetu, a posle sve kreće nizbrdo. Retke zadrže kvalitet.

    ReplyDelete
  2. To sam čula već sa više strana, a nadala sam se da će sledeća knjiga biti bolja. I ja sam stekla utisak da su novele "easy money", pošto ni na koji način ne doprinose samom serijalu.
    Drugi deo nisam čitala, kao ni drugu novelu, a nisam baš sigurna ni da hoću. :)

    ReplyDelete