KZM kutija – maj


Juče me je, umesto paketa, sačekao čuveni „žuti kartončić“ iz pošte, pa sam ceo dan cupkala i čekala 16h da odem po pošiljku i vidim kako se ovog meseca pokazala Knjižara za mlade, sa svojom drugom KZM kutijom. Kada sam stigla kući, navukao se neki crni oblak tačno iznad mog dvorišta i objasnio mi da ću predstavljanje sadržaja morati da ostavim za neki sunčaniji dan. Takva sam vam ja, ne pristajem na fotke bez prirodnog svetla.



Prva kutija mi se nije dopala (sadržaj kutije pogledajte OVDE), ali dobila sam uverenje da će druga biti bolja i odlučila sam da im pružim još jednu šansu. I stvarno, jeste bolja.

Prva stvar koja me je oduševila jeste papir u koji je bila umotana kutija. Crni sa belim tufnama, kao specijalno za mene izabran! Na moju veliku žalost, to ne mogu da vam pokažem (ali smatram da ste dovolljno maštoviti da zamislite crni papir sa belim tufnama) jer su gospoda iz pošte izgleda igrala „između dve vatre“ sa mojom kutijom, tako da je stigla ulupana i pocepanog papira, ali srećom, sve stvari unutra su ostale čitave. A te stvari su:

Prvo i osnovno, knjiga koju smo ovog meseca dobili je „Multiverzum“ Leonarda Patrinjanija u izdanju Evro Booka. U pitanju je young adult fantastika, a evo šta kaže sinopsis:


Aleks živi u Milanu, Dženi u Melburnu. Oboje su šesnaestogodišnjaci. Njihov život ujedinjuje jedna tanka nit: Aleks i Dženi komuniciraju pomoću telepatije. Prilikom jedne od tih neočekivanih i nesvesnih razmena poruka, odlučuju da se sastanu. Aleks odlazi na dug put, u Australiju. Ipak, na plaži Altona, ugovorenom mestu sastanka, od Dženi nema ni traga ni glasa... zato što Aleks i Dženi žive u paralelnim dimenzijama, a u njenoj je on neki drugi momak, neki drugi Aleks. U njegovoj dimenziji Dženi je mrtva već šest godina. Multiverzumu preti razaranje, nestajanje. Jedino njihova ljubav može da spase svet od neizbežnog.

Znate da ja nisam baš luda za young adult fantastikom, ali meni ovo stvarno zvuči zanimljivo. I taman sam krenula na Goodreads, da se dodatno informišem, kad tamo vidim da je u pitanju prva knjiga istoimene trilogije. Što samo po sebi ne bi bilo toliko problematično da je izdavač odlučio da prevede i ostala dva dela.

Ovakva kutija sigurno ne bi bila potpuna da u njoj ne dobijemo barem jedan bukmark. A dobili smo dva! Ovog puta to su obeleživači specijalno napravljeni za paket. Oba obeleživača sadrže citate iz romana „Amor Delirija“ i baš lepo izgledaju.

Maca je odabrala ovaj.

Dobili smo još jedan citat („Otimanje“, Duško Sikimić) u slatkom minimalističkom ramu koji se može upotrebiti za uramljivanje bilo koje fotografije, ako vam se kojim slučajem citat ne dopada (ja već znam za šta ću da ga iskoristim). A u paketu se nalazi i keramička kasica „pužić“, idealna da u nju skupljate novac za knjige!


E sad, utisci! Nisam baš oborena s nogu, ali bolja je od prve. Prvo i osnovno, moram da pohvalim drugare iz Knjižare za mlade što su shvatili kritike kupaca konstruktivno, onako kako je i trebalo i što su oslušnuli sve što su im kupci pričali. To kažem jer sam pročitala nekoliko recenzija prve kutije i videla da smo svi otprilike imali slične zamerke. I zaista se vidi pomak u pravcu u kojem su se kretali saveti mušterija. Citati nisu izostali (i ne treba da izostanu!) ali su kreativnije predstavljeni. Ono što je prvoj kutiji nedostajalo je svakako kreativnost i originalnost, a u drugoj se već naslućuje želja da se ugodi publici i da se opravda njeno poverenje. A treća će, nadam se, biti još bolja, jer svakako može bolje.


Jeste li naručili majsku KZM kutiju? Kakvi su vaši utisci?


CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment