Mesečni favorit - februar


Planirala sam da ovaj post napišem i objavim juče, ali isprečila se prava mala drama koju smo tokom dana imali u kući. Naime, mačka je uspela da mi zbriše iz stana, elegantno, kroz ulazna vrata, a da to niko ne primeti (još uvek ne znam kada se tačno to dogodilo). Nisam odmah primetila da je nema, svako ko ima mačke zna da one imaju sposobnost da se zavuku negde i spavaju satima, naročito po kišnom danu kakav je (naravno) bio jučerašnji. Nakon što sam detaljno pretražila stan (kad kažem detaljno, mislim detaljno – otvorila sam svaku komodu i fioku, proverila svaki ćošak i kutiju), krenula sam napolje i saznala od komšija da su je videli kako sklupčana sedi u ulazu, ali su mislili da se prosto sklonila od kiše. Da skratim priču, pola dana sam provela u šunjanju po komšiluku po pljusku, dozivanju i zveckanju činijom sa granulama, dok su me ljudi gledali kao da nisam baš normalna (dve starije gospođe su zabrinuto unele svoje mačke unutra), i kada sam već počela da gubim nadu, uspeli smo da je nađemo u haubi našeg automobila, pored kojeg sam prošla barem sto puta. Osim što je bila mokra i prljava, ništa joj ne fali, prespavala je ostatak dana i sada je isti onaj živahni Cvrki kakva je bila i pre velike avanture (znam da je Cvrki više muško ime, ali to ime je dobila potpuno spontano. Dok se svi trude da mačkama daju neka fina, sofisticirana imena, moji ljubimci uvek završe sa totalno idiotskim imenima, pa tako trenutno imam Okija, Ćipiku i Cvrleta – i za sva tri imena sam zaslužna ja, lično i personalno. Reći ću vam samo da sam jednom imala mačora koji se zvao Leopleodron, tri bambija za svakoga ko zna odakle mi inspiracija za ime).

Umorni avanturista

I ne, nisam zaboravila šta je tema današnjeg posta (ali morala sam ovo da podelim)! U februaru sam pročitala pet knjiga i to sledećim redosledom:

           1. Pećina – Žoze Saramago
2. I Sunce je zvezda – Nikola Jun
3. Indigo – Tamara Kučan
4. Visoke planine Potugalije – Jan Martel
5. Obožavateljka – Rejnbou Rauel

Favorit ovog meseca je (nikada nećete pogoditi) još jedan fenomenalan Saramagov roman o kojem sam pisala OVDE. Ali, moram da skrenem pažnju i na vrlo, vrlo zanimljivo delo Jana Martela, koga možda znate kao autora romana „Pijev život“. U pitanju je stvarno čudna knjiga, dosta drugačija od one po kojoj je postao poznat. Uskoro ćete moći da pročitate recenziju ovog romana na blogu u kojem ću vam detaljnije objasniti šta mislim pod „stvarno čudna knjiga“, ali verujte da je opis skroz na mestu.

Šta ste vi čitali ovog meseca? Koji su vaši favoriti? Ako ste čitali neku od knjiga sa spiska, obavezno podelite svoje  utiske u komentarima.

Do sledećeg posta,
Vaša Stš



CONVERSATION

6 comments:

  1. Eh, mislila sam da je Leopleodron još uvek živ. Šteta :(

    Inače, aj' što volim Saramaga pa su mi sva njegova prevedena dela na spisku al' tvoj opis Pećine mi se baš svideo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije, a stvarno je bio izuzetak mačak. :(

      Super je "Pećina", mada ja do sada nisam pročitala nijedan Saramgov roman koji mi se nije dopao (i hvala!). :)

      Delete
  2. Slučaj sa mačkom me baš nasmejao :))), dobro je da se sve srećno završilo - a što se imena ljubimca tiče, jesi li sigurna da ti nije, bar podsvesno, inspiracija bilo nešto iz Tolkinovog opusa? :))) Zvuči baš vilenjački!

    Nisam čitala ništa od knjiga sa tvoje liste, hvala na predlozima.
    Meni je februar uglavnom otišao na "bledunjava" dela, skoro ništa me nije posebno oduševilo, ali moram da izdvojim romane "Bog malih stvari", "Šala" (Kundera, da ne bude zabune) i "Džonatan Strejndž i gospodin Norel" (u kome sam baš, baš uživala i sad gledam mini-seriju, ako voliš miks "Prestiža" i "Harija Potera" s početka XIX veka, imaš moju preporuku!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gledala sam seriju i htela sam da kupim knjige, ali izgubile su se u moru TBR liste. Svakako planiram da ih pročitam nekad u budućnosti, serija mi se baš dopala. :) Inače, kao što rekoh, biće recenzija Martelovog romana, to bi možda moglo i tebi da bude interesantno. :)

      Nije Tolkin, štaviše, nema veze sa književnošću (ali ima veze sa drevnim vremenima)! Joj, i meni je drago da se sve dobro završilo, pošteno mi se poigrala sa živcima.

      Delete
  3. Jao dobro je da ste našli macu, ja sad, za koju nedelju, nabavljam prvog ljubimca u životu i to psa, dugo sam vagala da li sam spremna za odgovornost, pošto je to shvatam jako ozbiljno i najzad prelomila. :D
    Moram Saramaga da imam u vidu kada se zaputim u biblioteku sledeći put.
    Kako ti se svidela Obožavateljka? Mene je najviše pogodilo na kraju što nisu onog dečka naučili da čita, ozbiljno sam se potresla. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ja ne mogu više da zamislim život bez kućnog ljubimca. Imam i ja psa (to bi bio Oki) i on mi je mezimče, pošto je, kao i svaki pas, mnogo nesamostalniji od mačaka. Reći ću ti samo da ja nisam baš bila za to da ga uzmemo (pokupili smo ga sa ulice), ali otkako je sa nama, nije bilo jednog jedinog momenta da sam se pokajala... a bilo je raznih momenata. :D

      Obožavateljka mi je skroz slatka, baš opuštajuće štivo. Pročitala sam je brzo i super mi je što je prilično lagana, i likovi su realni, a najviše od svega što je Levi (pretpostavljam da na njega misliš) skroz down to Earth lik, a ne neki nedostižni frajer. Malo su mi bili dosadnjikavi oni delovi sa Sajmonom. Shvatam štos, samo što ja nisam HP zaluđenik, ali to je već moj problem :)

      Delete