Mesečni favorit – januar



Nova godina, novi list. Januar je mesec novih početaka i ta fraza je toliko opšteprihvaćena da nije ni čudo što je januar ujedno i najdepresivniji mesec u godini. Valjda nam je ta ideja da svaka godina mora početi dobro toliko usađena u podsvest da, ukoliko se ništa ne dešava – a obično se ništa ne dešava, jer dok prođu sva slavlja i proslave, prođe i pola januara – odmah pomislimo da nešto ne radimo kako treba. Zato ja, u principu, ne volim januar i trudim se da na njega ne obraćam mnogo pažnje. Ova godina je počela neslavno – jedini poklon koji sam dobila u toku novogodišnje noći je grip, i to neki unapređeni, koji sam vukla gotovo dvadeset dana, propraćen, naravno, i nekim sitnim privatnim problemima. Pa čak i na čitalačkom planu – prva ocena u ovoj godini je bila ocena 1. I taman kada sam počela malo da se nerviram oko čitave situacije, došla je druga polovina meseca i sve je nekako došlo na svoje. I možda baš zbog toga što se nisam opterećivala tim novim počecima, kada pogledam unazad, shvatam da je ovaj januar za mene zaista mesec novih početaka (da ne ureknem).

Ni grip, ni maratonsko gledanje serija (evo jedne instant preporuke za Shameless i Big Little Lies), ni obaveze koje sam imala kada sam ozdravila nisu me sprečile da čitam. Kako – pojma nemam. Ovaj mesec završavam sa osam pročitanih naslova, što volim da posmatram kao odličan pomak u odnosu na prošlu godinu, u kojoj sam često ratovala sa čitalačkim blokadama. Kao i uvek, sledi pregled pročitanih naslova, s tim što ću od sada pored svakog naslova naznačiti kojoj kategoriji godišnjeg izazova knjiga pripada (ako ne znate o čemu je reč, klik OVDE). Nadam se da će vam to, ukoliko ste rešili da učestvujete, pomoći da nađete knjige za neke zadatke koji vas muče. Evo liste:

1. Nebo u podne crveno – Sajmon Sibag Montefjore (Deo dana u naslovu)
2. Adulthood is a Myth – Sarah Andersen (Goodreads Choice Award Winner)
3. F – Danijel Kelman (Knjiga sa likovima koji su blizanci)
4. Virdžinija Vulf – Aleksandra Lemason (Priča o istorijskoj ličnosti)
5. Pustinjak – Tomas Ridal (Nordic noir)
6. Mrzim avanture – Džeklin Vilson (Knjiga o sportu)
7. Novi učenik – Trejsi Ševalije (Tekst pesme u naslovu - New Boy, Mando Diao)
8. Slejdova vila – Dejvid Mičel (Radnja uoči Noći veštica)

Kao što vidite, svaka od knjiga je uklopljena u neki od Popsugar izazova, što mi daje nadu da ću ove godine uspeti da se izborim sa njim. Favorit koji izdvajam je biografija Virdžinije Vulf koju je napisala Aleksandra Lemason. Neću pisati recenziju ove knjige, jer je recenziranje nečijeg života prilično nezahvalan zadatak, ali ukoliko volite Virdžiniju, preporučujem vam ovu knjigu. Aleksandra Lemason je svoju pažnju usredsredila na psihičko stanje Vulfove i, osim što sam ponekad imala utisak kao da je autorka sa Virdžinijom svakodnevno pila kafu, pa prosto zna o čemu priča iz prve ruke, što baš i nije dobro ako pišete biografiju koja bi trebalo da bude distancirana i objektivna, uživala sam čitajući i upoznajući jednu tako ličnu stranu verovatno najveće književnice 20. veka.

Šta ste vi čitali u januaru? Pišite svoje preporuke u komentarima! Da li je i za vas ovo bio mesec novih početaka? Ako jeste, odlično, ako nije, ne mari, pred nama je još 11 meseci u kojima nešto može da se počne, nemojte se opterećivati klišeima. U to ime, neka nam moto u ovoj godini bude upravo to – što manje opterećenosti glupostima, što više usredsređenosti na važne stvari. Pa nek nam je sa srećom.

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3




CONVERSATION

18 comments:

  1. Meni se januar preko mere odužio, a ni u čemu, baš si ga dobro definisala. Najmonotoniji mesec! Ali, o tome u sredu.:)
    Čitala sam pobedničku, knjigu o Virdžiniji i oduševila se. Preporučujem ti, iz iste "Clio" edicije, monografije o Kafki, Danilu Kišu, E.A.Pou, Sinatri/Koenu i Dejvidu Bouviju. Odlične knjige.:)
    I ostali naslovi su zanimljivi, pa jedva čekam buduće prikaze, posebno za Mičela i Trejsi.
    Ja sam u januaru pročitala ukupno devet, uglavnom malo glomaznijih. Samo me "Podzemna železnica" stvarno oduševila. "Moja genijalna prijateljica" i nije baš genijalna kao što sam očekivala :), ali zainteresovala me za nastavke, koje ću svakako potražiti...mimo toga, prosek po kvalitetu pročitanog, ali na listi mi je toliko toga da ne znam šta ću pre.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha! Rekoh ja još onomad da "Genijalna prijateljica" baš i nije tako genijalna kao što se priča. Doduše, za razliku od tebe, ja sam potpuno zaboravila na postojanje serijala i ne planiram da mu se vraćam.

      Merkam ja tu ediciju odavno, sad su neke knjige i na specijalnoj akciji. Verujem da će jednog dana moje police krasiti knjige o Pou, Kafki i Šekspiru, ali i dalje sam vrlo stroga kada je kupovina knjiga u pitanju, krajnje je vreme da raščistim TBR gomilu kod kuće. I pravo da ti kažem, odlično mi ide! Kupila sam samo jednu knjigu od Sajma, i to zato što sam je našla po super ceni na kupindu. Malo je reći da sam ponosna na sebe, sve se mislim da treba da dobijem nekakve čipove, kao ljudi sa AA i NA (zvaćemo to stanje BA) :D

      Delete
    2. Biće prikaz uskoro, pa očekujem tvoje komentare, da razmenimo utiske.:) Zainteresovalo me šta će biti dalje sa Lilom posle onog "incidenta" sa cipelama, na svadbi. A Elena mi od iritantne pred kraj postade konačno lik koji bi mogao da se osamostali i bude zanimljiv, ali ako mi "Priča o novom prezimenu" ne bude izvanredna i bolja od prvog dela, bataliću tetralogiju.:)
      Da je "klasik XXI veka", stvarno nije. Eto, upravo počela da čitam našeg Dobrila Nenadića - roman "Dorotej" i do 50. strane me "oborio s nogu", stil, priča, psihologija likova, e to ja zovem "genijalnim"!:)

      Mislim da se zove "Klepsidra", ta edicija, divne knjige, ali skupe - bogami, hvala Bogu na biblioteci :), inače, svaka čast za apstinenciju od kupovine knjiga, kod mene obrnuto - onih nekoliko meseci pre i posle Sajma nisam kupila skoro ništa, ali od povratka kući, s obzirom da sam (živeo depozit!) sačuvala poslednju platu, odmah polovinu odvojih za Kupindo!:) I zaista mislim da bi nas mogli svrstati u zavisnike, tema je posebna...

      Delete
    3. Ja sam, kao što sam rekla kada sam je pročitala, ostala bez ikakvog utiska. To je najveći problem koji imam sa tom knjigom. Mada, ako ti je za utehu, čula sam da je druga knjiga zapravo bolja od prve. Meni to ipak nije dovoljno da nastavim da čitam, naaaročito kada pomislim na to koliko knjiga imam na listi za čitanje :)

      Nisam čitala Nenadića, baciću pogled!

      Delete
    4. "Dorotej" je savršen. Imam februarskog favorita, već sad. I prinovu na listi omiljenih romana. Preporuka od srca.:)

      Delete
  2. Moram da kazem da sam od raznih planova koje sam imala u januaru, ostvarila tek pola, sto me je donekle frustriralo, ali dobro. Evo do prve dekade februrara cu zavrsiti ono sto sam htela. Sto se citanja tice, imam malo slobodnog vremena, a dosta toga sto me zanima pa ne trosim to vreme striktno samo na citanje, ali s obzirom da sam veoma spor citac (ranije mi je trebalo oko 15-20 dana da procitam knjigu od 300-400 strana jer se u toku citanja vracam na pojedine strane, citam ih vise puta, razmisljam o procitanom ako me je pogodilo itd. - u svakom slucaju, mnogo traje :D ), zadovoljna sam sto sam ovog meseca procitala 3 knjige. :) Pa se nadam da cu sledecih meseci uspevati makar da ponovim ovomesecni uspeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znaš šta, ponekad mislim da to uopšte nije loše. Ja dosta brzo čitam, a još brže prelazim s knjige na knjigu, to je nešto što mi je ostalo od fakulteta, zbog količine tražene literature nije moglo drugačije. Sada može, ali eto. Meni broj pročitanih knjiga godišnje nikada nije bio nešto preterano važan, ali uprkos tome ponekad imam utisak kao da me neko juri :D

      Naravno, kao rezultat svega toga, ponekad se dogodi da se neke knjige koju sam relativno skoro čitala (npr. pre dve godine) gotovo uopšte ne sećam. Izgleda da mozak ipak može da primi samo određenu količinu informacija za određeno vreme, mada je pravilo da knjige koje su vredne sećanja uvek nekako nađu mesta u memoriji :)

      Delete
    2. To nam je zajednička "boljka", mi sa književnih smerova smo uglavnom istrenirani kao maratonci, mislim da pre fakulteta uopšte nisam ovako brzo čitala, ni detaljno zapažala i pamtila, što je nekad prednost, nekad teret.:)
      Ali zato mi nakon svake pročitane knjige treba mali predah pre prelaska na sledeću, barem dan da sve to razgraničim u glavi i "svarim", zato nisam od onih što čitaju par knjiga istovremeno (i kojima se, zapravo, divim!).
      Izvinite što se ubacih.:)

      Delete
    3. Ni ja ne čitam više knjiga istovremeno i nikada nisam to radila, mislim čak ni tokom studija (tu ne računam teoriju koja se čitucka u pozadini). Ali da, slažem se, sve je to stvar treninga :)

      Delete
  3. Na tvoju preporuku zainteresovala sam se za Saramaga i u januaru počela da čitam fenomenalnu knjigu Smrt i njeni hirovi. Postajem "kubikaš" što se tiče broja pročitanih knjiga, čitam često i po nekoliko knjiga paralelno (ne preporučujem :)), ali to je valjda zbog protraćenih godina kada nisam čitala pa sada moram da nadoknadim propušteno... Elem, januar mi je kao mesec bio usporen i pun nekog kontrolisanog prejedanja i brz u čitalačkom smislu jer sam pročitala 11 knjiga a Saramaga sam prenela u februar jer zbog svog specifičnog stila pisanja mora da se čita natenane i s uživanjem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jes! Još jedan Saramagov fan u klubu! :)
      Videćeš, kada malo uđeš u štos, njegov stil će ti postati nešto najprirodnije na svetu :D

      Svaka čast za brojku, ovaj praznični period nam je svima plodan kada je čitanje u pitanju, nadam se da će se taj tempo preneti i ostatak godine :)

      Delete
  4. Čim je Isidora nabrojala ko je sve u Kliovoj "Klepsidra" ediciji odmah skočih do njihovog sajta da "snimim" situaciju. Zanima me Sinatra, Po i Virdžinija. Koen/Dilan i Bouvi. Fina ekipa, nema šta. :) Moje januarsko štivo svelo se na 5 tanjih knjiga od kojih kao draže izdvajam "Pseće srce", Bulgakova, Hofmanovog "The Sandman" i "Boju purpura" Alis Voker.
    Sa tvoje liste sam čitala jedino Sarin strip i prepoznala se u više situacija. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sarini stripovi su savršeni, toliko se često pronalazim u njima da ponekad pomislim da smo ista osoba (ali se onda setim da ne umem da crtam) :D

      Delete
  5. Trenutno citam knjigu 'Les u biblioteci' od Agate Kristi i knjiga je pun pogodak za nekog ko voli krimice :) Zapratila sam tvoj blog jer je fantastican,nadam se da ces i moj:
    https://sweet16blackpoetry.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa Agatom nema greške! Hvala na čitanju i praćenju, uzvraćam, naravno. :)

      Delete
  6. Ja sam živela u laži da je svima osim meni Januar najdepresivniji (meni je zapravo Novembar ali ove godine Januar se grozno zalomio), mislim da sam jedva sebe izvukla. Zato sam rešila da ga popravim tako što sam uraidla šta? Čitala o letu. Ruku na srce dve knjige u januaru je sramotna je brojka ali su bar obe bile sa 5 zvezdice. Ali eto prporuke ako ti fali leta tokom ove depresivne zime "Call me by your name" odlutaš malo do Italije i bude ti lepše )
    Virdžinija Vulf mi je oduvek fascinantna i baš bih volela da je pročitam nadam se da ću nać knjigu ona ne smao da je impresivna autorka, već je bila i impresivna ličnost :)
    Definitivno ide na listu. Svaka čast za brojku, strašno me je sramota kada se uporedim i odličan post :)

    ReplyDelete
  7. Novembar je, čini mi se, gotovo zvanično najdepresivniji mesec, pa njega ne računam, to mu je svrha. Ali januar zna da bude mnoooogo gori :D Ovog meseca mi nije bila potrebna "letnja" literatura jer nije bilo mnogo hladno, ali svakako ću razmisliti o tvom savetu kad krene naredni hladni talas! :)

    Nema razloga da te bude sramota, ako si uživala u obe, to je svakako bolje nego čitati pod pritiskom da bi se postigla neka brojka. Ja sam se malo zalaufala ovog meseca, ali to ne znači da ću zadržati ovaj tempo. Bilo bi lepo, ali sigurna sam da će me uskoro posetiti moja stara boljka, odnosno da će blokada udariti u nekom trenutku. :)

    Hvala na čitanju!

    ReplyDelete