Mesečni favorit - septembar


Dragi moji, drage moje… stigao nam je oktobar. To znači da je sada potpuno legitimno da izvadite svoje dugo skrivane spiskove za Beogradski sajam knjiga i pravite se da ste tek sada počeli da razmišljate o tome šta ćete sve da kupite. Pretpostavljam da nisam jedina, ali kod mene je situacija sa brojem nepročitanih knjiga opet kritična i najpametnije bi bilo da preskočim sajam, međutim, to nije moguće, pošto ću i ove godine raditi na njemu i biti tamo svaki dan, ceo dan. Dakle, katastrofa u najavi. Moj muž se veoma raduje, naročito zbog toga što nam nakon sajma prestoji selidba! No, dobro, o tome nekom drugom prilikom (a biće ih!).



Septembar je protekao radno, ili se meni bar tako čini, kao što mi se činilo da se nisam baš „pretrgla”od čitanja, ali kada sam proverila broj, prijatno sam se iznenadila (to vam je problem sa knjigama koje ne ostavljaju nikakav utisak na vas, pa i zaboravite da ste ih pročitali). I u septembru sam pročitala šest knjiga (s tim što nisu sve baš debeljuce), i to:

1. Stogodišnjak koji je iskočio kroz prozor i nestao, Junas Junason (knjiga čija radnja uključuje pljačku) – ovo je knjiga koju sam baš, baš dugo tražila i jedva uspela da je se dokopam. Čitala sam ostale Junasonove knjige koje su objavljene kod nas i dopale su mi se, a i film je bio super. Prema tome, baš sam se radovala kad sam konačno krenula da je čitam, kad ono… Ne znam ni sama, ali uopšte mi nije bila onoliko smešna i zabavna koliko sam očekivala. Kasnije sam, ćaskajući na društvenim mrežama sa ljudima koji su je pročitali, shvatila da je dosta ljudi razočarano. Uz to, shvatila sam da postoji pattern kada su Junasonove knjige u pitanju – gotovo svima je omiljena ona knjiga koju su prvu pročitali. Čini mi se da sam ja poslednja osoba na svetu koja je čitala ovu knjigu, pa ne znam ni da li ima smisla pisati recenziju, ali videćemo već.

2. Abadon, anđeo uništenja, Ernesto Sabato (knjiga iz već započetog serijala) – još jedna knjiga koju, čini se, oduvek imam na spisku za kupovinu. Treći Sabatov roman, završnica triptiha koji uz ovaj roman čine i „Tunel” i „O junacima i grobovima”. Prethodna dva sam čitala, doduše, možda ipak previše davno (neke stvari sam zaboravila), ali to nije smetalo da uživam u „Abadonu”, naprotiv. Ukoliko niste čitali Sabata, ja vam iskreno preporučujem da to što pre učinite. 

3. Kućica na drvetu, Bjanka Picorno – pisala sam već o Bjanki Picorno, tačnije o njenom romanu „Francuska dadilja” (klik OVDE za recenziju). Ovo je knjiga za nešto mlađu publiku (dakle, taman za mene) i opisuje život dve prijateljice kojima se smučio život u gradu, pa su odlučile da ga zamene životom u tajnoj kućici na drvetu. Bjanka (da, autorka je odlučila da bude jedan od likova) i Aglaja se susreću sa raznim neobičnim stvorenjima – bebama koje mjauču (i koje su donele rode koje nisu obaveštene da danas svako zna da decu zapravo ne donose rode), mačkama koje pričaju, psima sa krilima, biljkama mesožderkama i jednim namćorastim komšijom. Knjižica je zabavna i lepo ilustrovana, a baš kao i ostale Bjankine knjige, jasno i glasno govori devojčicama da su sposobne da urade sve što zamisle.

4. Drugo more, Klaudio Magris (radnja knjige se odvija na primorju) – sećate se da sam tražila preporuke za knjigu za ovaj zadatak? E pa, ispostavilo se da mi je sve vreme bila ispred nosa. Zanimljivo je da je ovo knjiga koju najčešće viđate na fotkama sa otvorenim knjigama (vrlo je zgodna za to) i to je jedina zanimljivost u vezi sa njom. Očito je da sam je čitala u pogrešnom trenutku. Čitala sam je mnogo duže nego što sam planirala iako jedva da ima 100 strana, i momentalno mi je isparila iz sećanja.

5. Magbet, Ju Nesbe (triler) – pravi naziv ovog zadatka je true crime, ali ja sam rešila da se zadovoljim samo crime delom. Ali vidite, Magbet jeste postojao, iako Šekspirova drama ima malo veze sa njegovim likom i delom, a Nesbeov roman još manje. Ali ipak. Kao što možda možete da zaključite iz naziva, u pitanju je još jedan roman iz projekta Hogart Šekspir. Ovo je prvi Nesbeov roman koji čitam, i moram da priznam da nisam oborena s nogu. Iz iskustva znam da romane iz ove edicije ne treba uzimati kao reprezentativne primerke pisaca, ali mi se (bar za sada) mnogo više dopada kako Nesbe piše kada piše za decu. Utiske o romanu očekujte u zasebnom postu.

6. Dan kada sam trampio tatu za dve zlatne ribice, Nil Gejmen – ispostavilo se da, ako ne računamo „Američke bogove”, meni više prija kratka forma kada je Gejmen u pitanju. Ovo je vrlo kratka, zabavna i predivno ilustrovana priča o dečaku koji je (pretpostavićete) trampio tatu za dve zlatne ribice. Gejmen je inspiraciju za priču dobio od sopstvenog sina koji je, rezigniran time što mora da ide na spavanje, rekao da bi voleo kada bi umesto tate imao zlatnu ribicu. A ko, moliću lepo, od nas to nije makar jednom pomislio?

To je moj spisak za prethodni mesec. Titulu favorita ovoga puta odnosi Sabatov roman „Abadon, anđeo uništenja”. Uskoro ću detaljnije o njemu pisati na blogu.

 Šta ste vi lepo čitali tokom septembra? Jeste li se aklimatizovali (upravo shvatam da nisam ni stigla da prokukam na ovo zahlađenje, a o prehladi koja me gnjavi već dve nedelje da i ne govorim)? Gde ste krili svoj spisak za ovogodišnji sajam? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

8 comments:

  1. Što se tiče vremenskih prilika, reći ću samo da već skoro 2 meseca "bolujem", što zbog alergije, što zbog prehlade... Na moru sam čitala predivan putopis Keneta Vajta poetičnog naslova "Kuća plime i oseke" koji preporučujem od srca!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na komentaru i preporuci za čitanje!
      Gde god da se okrenem, svi kašljucaju i šmrcaju, biće da nas je zahvatio neki baš uporan virus. A što je najgore, ja sam se mučila sa nekom bezveznog temperaturom još dok je napolju bilo 30 stepeni (za to krivim gradske vlasti koje kače novogodišnje ukrase svugde po gradu i zbunjuju mi organizam)!

      Delete
  2. Raditi na Sajmu? Ako nije neprilično pitanje, gde tačno? ☺️

    ReplyDelete
  3. O Sabatu cujem sa raznih strana da divno pise, pa cu morati da ga stavim na spisak. :)
    Sto se mog citalackog septembra tice, ja sam zavrsila trecu knjigu Edvrada Raderfurda "London", koji od srca preporucujem ako volis istorijske romane, i nisam nista vise stigla da procitam. Bila sam na moru, tamo nisam imala vremena za citanje, tako da ce oktobar biti bolji, nadam se. :)
    I u Nisu postoji Sajam knjiga u novembru, ali na njemu nema popusta, vec sve kosta kao i u knjizarama regularnim danima, tako da odem da se prosetam, i kupim uvek ponesto, ali se nikad ne spremam za veliku kupovinu. Za to cekam Noc knjige i razne popuste tokom godine ovde i onde. Sada se radujem standu sa polovnim knjigama jer imam zelju da kompletiram jednu staru ediciju kojoj fali 8-9 naslova.
    A sto se tice vremena, kod mene u stanu je 18 stepeni, grejalica radi dok ne krene CG, ali sam zato dobro nazebla pre par nedelja, kad se vratismo s mora, i jos uvek smrcam i kasljem. :( Nadam se da necu jos dugo. Bas smeta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svi šmrcamo i kašljemo :( Evo, ja još uvek kašljucam, a razbolela sam se pre više od dve nedelje! A to za CG je strašno, svi se žale, to je ubedljivo najgora varijanta za grejanje. Malo je reći da sam zahvalna što ne zavisim od njihove volje po tom pitanju, pošto sam straaaašno zimogrožljiva.
      I ja pojedine izdavače ostavim za Noć knjige, Lagunina izdanja pogotovo. Neki izdavači i na sajmu nude popust 20%, pa mi ta činjenica malo rastereti listu. Ove godine ću ipak pokušati da se obuzdam, pošto opet imam dosta nepročitanih knjiga, a predstoji mi i selidba... :)

      Delete
  4. O Sajmu ćemo još govoriti!:)
    A prehladom srećno - mene do sada zaobilazi, ali strah uvek postoji, pa se oblačim slojevito :)))) i retko mičem od radijatora/šporeta.
    Super lista. Posebno iščekujem prikaze za Sabata (OBOŽAVAM "O junacima i grobovima"! Jedna od najlepših knjiga koje sam u životu pročitala!), Nesbea i "Kućicu na drvetu" (jel' beše Odisejino izdanje? Da znaš da sam baš nedavno, gledajući nešto, zabeležila na spisak budućih čitanja!). Ovu Junasonovu su (uz "Devojku koja je spasila kralja Švedske" - nadam se da potrefih naslov!) pretprošle godine tražili u biblioteci kao ulje u vreme nestašice. A ni ja je još nisam pročitala. Gejmenova zvuči slatko. Bogami, još uvek mi se desi da poželim da trampim tatu za zlatnu ribicu, hoće to kad živiš sa roditeljima u ovim godinama!:)
    A šta sam čitala u septembru? Boraveći kod babe, u čijoj nam je kući deo biblioteke (nekih 140 naslova), za koje nema mesta u stanu, krenula sam redom da malo popunjavam praznine, malo obnavljam gradivo i tako sam pročitala poslednji roman Dostojevskog koji mi je falio na spisku ("Mladić"), od Remarka mi sad ostaje još samo jedan, Zilahija sam iščitala pola kompleta, plus se podsetila nekih dečjih klasika iz one matore biblioteke "Lastavica", koju je deda kupio mami i tetki još šezdesetih...tako da mi je sad ratne tematike bukvalno preko glave i mislim da, sem Nesbeovog dečjeg romana - što će mi biti upoznavanje sa njegovim stvaralaštvom te vrste - ove sedmice neću čitati baš ništa. Preforsirala sam se!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako ti je to kad živiš bez interneta. Odmah imaš vremena za čitanje napretek :D Ne verujem da ću pisati o svim knjigama sa liste, ovih dana jedva da stignem nešto i da pročitam za svoju dušu, a pored posla koji imam, kada dođe vreme za pisanje recenzija više u meni ne ostane ni trunka snage ni reči (kada već pričamo o preforsiranju :D). Uostalom, sada već toliko kasnim sa recenzijama da će neke knjige, nažalost, morati da budu izostavljene. Ali ne dam se, gde je volja tu je i način! :)

      Delete