Mesečni favorit – mart



April je u Beogradu, spakovali smo zimske stvari i veselo mašemo baba Marti i njenim uobičajenim promenama meteorološkog raspoloženja. Sad kad je stiglo proleće, prosto ne znam šta ću pisati u ovim uvodima jer nema više zime na koju mogu da kukam. Stoga ću olakšati i sebi i vama i odmah ću se baciti na pregled pročitanih knjiga tokom marta. Ovog meseca ih ima pet, pošto je vreme kada sam mogla da se pohvalim nekim zavidnim brojem pročitanih knjiga odavno iza nas.


1. Gospođa Berg, Soledad Puertolas – Roman o momku koji se zaljubljije u stariju komšinicu iz zgrade koja ne samo da bi po godinama mogla da mu bude majka, već se prema njemu, naravno, tako i ponaša. Roman je ispripovedan iz njegove perspektive u trenutku kada je on već odrastao čovek, suprug i otac dve ćerke. Iako je prošlo toliko vremena, njegova opčinjenost gospođom Berg ne jenjava. Ne znam šta bih vam rekla o ovoj knjizi. Lepo je napisana i u principu nemam ništa konkretno da joj zamerim, ali ostavila me je potpuno ravnodušnom. Jednostavno nismo kliknule.

2. Midlseks, Džefri Judžidinis – Moj prvi susret sa Judžinidisom odigrao se pre nekoliko godina kad sam pročitala The Virgin Suicides. Danas gotovo da se ne sećam knjige (mogla bih ponovo da je pročitam). A onda sam dobila preporuku za ,,Midlseks” kao mnogo bolji autorov roman i konačno sam ga nabavila na sajmu. U pitanju je priča o Kalu Stefanidisu koji je rođen i odgajan kao devojčica, ali u pubertetu shvata da nije kao druge devojčice. Ipak, ovo nije samo priča o životu hermafrodita, naprotiv, ,,Midlseks” je porodična saga koja obuhvata tri generacije, njihovu potragu za identitetom i boljim životom. Za sada dobijate iskrenu preporuku a recenziju vam spremam za narednu nedelju.

3. Prilog istoriji radosti, Ratka Denemarkova – Ovo je možda najčudniji roman koji sam pročitala u poslednje vreme. Roman počinje zločinom koji upućuje na samoubistvo, ali neimenovani Policajac koji radi na slučaju naslućuje da nije sve tako jednostavno. Istraživanje ga dovodi do misteriozne narandžaste kuće u kojoj žive tri još misterioznije gospođe koje su, kako se čini, povezane sa ovim, ali i sa još nekoliko sličnih slučajeva. Iza svakog od njih, ispostavlja se, krije se glas zlostavljanih i napastvovanih žena. Sasvim običan triler, rekli biste, ali verujte mi na reč da je ovo najneobičniji ,,triler koji ćete ikada pročitati.

4. Brit-Mari je bila tu, Fredrik Bakman – Priča o Brit-Mari, junakinji koju smo upoznali u romanu ,,Moja baka vam se izvinjava” (klik OVDE za recenziju) je treći Bakmanov roman koji sam pročitala i sada sam već uverena da mi se nijedan naredni neće dopasti koliko ,,Uve” (klik OVDE za recenziju). Bakman piše po određenom receptu kog se tvrdoglavo drži i ma koliko on delovao uspešno (sudeći po broju prodatih primeraka romana širom sveta) posle trećeg romana već postaje predvidiv i zamoran. Ovo, naravno, ne znači da neću pročitati njegovu narednu knjigu, ali zadržavam pravo da se nadam da će u budućnosti makar pokušati da poradi na slabostima u svom pisanju.

5. Marketing u izdavaštvu, Elison Baverstok – prvo i osnovno, prevod naslova nije baš precizan. Originalni naslov je How to Market Books, što nije baš isto. Ovo je verovatno bio izuzetno koristan priručnik kada je objavljen (pre nekih 15 godina), ali vreme ga je pregazilo. Ako vas zanima ova tema a naletite na knjigu, nemojte je zaobići zbog toga. Neke suštinske stvari u marketingu su ostale iste i naići ćete na nekoliko dobrih saveta. S druge strane, zanimljivo je videti koliko su se stvari promenile i to za relativno kratko vreme (o tome svedoče poglavlja o telefonskoj prodaji, slanju biltena na kućnu adresu i onaj deo u kom autorka objašnjava šta je internet). Ako, ipak, tražite literaturu iz koje želite nešto konkretno da naučite na poslu, onda je verovatno bolje da potražite nešto novijeg datuma.

To vam je moj skromni martovski spisak. Titulu favorita odnosi ,,Midlseks” a već sledeće nedelje ćete u recenziji videti i zašto. Šta ste vi čitali prethodnog meseca? Koju knjigu preporučujete?

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

7 comments:

  1. Prvu i treću sam još videvši ih u "Štrikovoj" ponudi (naročito prvu) stavila na listu. Planiram da pročitam i "Midlseks" ("Samiubistva nevinosti" su mi se dopala, kao i film). Još nikako da naiđem na slobodnog "Uvea" u biblioteci, ali verujem ti da se piscu "osladila" određena uspešna matrica, pa se sa svakim novinm romanom ponavlja. Poslednji predlog mi deluje previše "stručno", mada korisno, ali pošto ću se u narednih godinu i više dovoljno baviti stručnom literaturom, ne verujem da ću ga uskoro potražiti. Svakako je zanimljiva lista. I, da, radost zbog proleća je nesumnjiva!:))))))))

    Što se mog čitalačkog marta tiče, uglavnom je oskudan, pošto nisam imala ni dovoljno slobodnog vremena (faks, neki honorarni poslići), a i biblioteka je tek nedavno otvorena (ali, vredelo je ćekanja!), dok od štiva iz svoje kućne nisam ništa posebno htela da "potežem", tako da ne mogu baš da se pohvalim nekim "wow" naslovom. :( Mislim da sam pročitala četiri-pet knjiga sve ukupno (!).Nadam se da je ta faza iza mene.
    Moja preporuka nije knjiga, već serija koja me skroz zaokupila i oduševila u martu, pošto sam je gledala sa (ogromnim) zakašnjenjem - "Senke nad Balkanom".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidiš, tvoja ,,faza" je nekima od nas postala standard :D U mom slučaju je to zbog posla. Ne toliko zbog nedostatka vremena koliko zbog zamora. Knjige na poslu, knjige u slobodno vreme... ima dana kad ne mogu ni da ih pogledam. Srećom, ti dani su retki :)

      Gledala sam ,,Senke" i stvarno je super serija, jedva čekam drugu sezonu. Dugo mi se nešto iz domaće produkcije nije toliko dopalo, mada još nisam pogledala famozno ,,Jutro" i ,,Korene".

      Delete
  2. A kod mene, npr, trenutni posao zahteva potpuno suvoparni reporterski stil (od izveštaja o pčelama do, meni najzanimljivijih, kulturnih dešavanja u gradu), da sam počela bukvalno da se pribojavam da mi je skroz "ubilo" sposonost autorskog pisanja. Sad kad je probni rad prošao i bolje sam se uhodala/organizovala, mislim da će mi rad za faks sa jedne, a blog sa druge (treće!) strane nekako ujednačiti sve to. Ali, zamor, da, onaj psihički pogotovo...

    I ja jedva čekam drugu sezonu, navukla sam se pošteno.:) E, RTS reprizira "Korene" od sinoć (ići će subotom u 21 h i reprizno od 16 h sedam dana kasnije), tako da možeš da nadoknadiš propušteno. Stvarno dobra serija, bacih sinoć pogled na prvu epizodu i naježila sam se na scenu sukoba oca i sina na Badnje veče.
    "Jutro", tek sad vidim koliko je dobro u poređenju sa ovom budalaštinom od "Moje generacije Z" koja se, valjda, obraća srednjoškolcima, ali ovako u prolazu mi deluje potpuno nezanimljivo i prazno.
    Ali, kad sve uporedim, "Senke" prednjače. Kao "Peaky Blinders" na balkanski način. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam TV u stanu, tako da mi to šta RTS pušta i reprizira apsolutno ništa ne znači. Služim se nekim drugim kanalima :D

      Svaki vid pisanja je svakako bolji nego kad se ne piše uopšte, bar što se vežbe tiče. Na početku jeste malo nezgodno, naročito kad pišeš na nekoliko strana, potpuno različitim glasom (eto, kao ti: faks, blog, reportaže), ali posle određenog vremena postane lakše. Meni je sad to prebacivanje postalo toliko prirodno da ponekad pomislim da sam blago šizofrena :D

      Delete
    2. Potpuno razumem, jer tokom samostalnog života nisam imala TV, čak ni kompjuter, ali zato kod kuće ga je gotovo nemoguće izbeći, pa je dobro znati da nešto iole smisleno može i tu da se uhvati.:)

      Baš o tom šizofrenom utisku sam nedavno razmišljala, odlično rečeno!:)

      Delete
  3. Divna ti je fotka sa Budom. :) Ja imam utisak da ništa nisam čitala tokom ovog mesecaa samo sam se nervirala zbog ispitnog roka i ništa nisam nerviranjem postigla. Jako interesantan naslov "Prilog istorije radosti" baš ću potražiti knjigu, ja nešto ne čitam često trilere , al ovo zvuči baš dobro.Videla sam da je izašla Brit Mari nova Bakmanova knjiga i zvuči dosta zanimljivo jedan deo mene želi da je pročita zato što je toliki hit, a drugi deo mene mi kaže da mi se verovatno neće dopasti. Midlseks nisam imala pojma o čemu je mada je svuda viđam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kod mene je tako ovog meseca. Jedva da išta stižem, samo se nerviram :(
      ,,Prilog istorije radosti" je triler u najširem smislu te reči. Ni ja ne čitam trilere često, ovo je nešto sasvim drugačije. ,,Midlseks" je moderni klasik, i to s razlogom, rekla bih. :)
      Upravo sam objavila recenziju ,,Brit-Mari", nije loša za razbibrigu, ali ništa specijalno što već nismo videli u prethodnim romanima.

      Delete