Mesečni favorit – oktobar



Prođe i oktobar, praznični mesec za domaće knjigoljupce i mesec u kojem tradicionalno dovučem kući tonu knjiga a pročitam jedva koju stranicu. Tako je i bilo i ove godine, naravno. Prvo sam išla na razmenu knjiga koju organizuje No Spoilers Book Club a onda i na Beogradski sajam. Prošlog meseca sam konačno dobila i toliko željenu biblioteku i uselila sve svoje knjige. Zamislite, ostalo je nekoliko praznih polica, što znači da je razlog poznat kao ,,nemam više mesta” koji je godinama unazad sprečavao impulsivne kupovine zvanično pao u vodu. Ali bez brige, bliži nam se Noć knjige (eto jedne rime gratis).


U oktobru sam, dakle, bila u priličnoj gužvi, što zbog posla, što zbog majstora koji samo što nisu postali deo enterijera pa nisam baš imala mnogo vremena za čitanje, tako da brojimo svega tri pročitana naslova. Biće ovo, prema tome, jedan veoma kratak post.

1. Zamak ukrštenih sudbina, Italo Kalvino – Mnogo volim Kalvina još od srednje škole kada sam se, na maminu preporuku, susrela s romanom ,,Ako jedne zimske noći neki putnik” koji i dan danas slovi za jedno od najinteresantnijih književnih dela koje sam ikada pročitala. ,,Zamak ukršenih sudbina” je još jedno višeslojno Kalvinovo delo (mada mislim da on drugačije ni ne može da piše) o grupi putnika koji nakon što se nađu u zamku usred šume, neobjašnjivo gube moć govora. Kako su želeli da razmene svoja mnogobrojna iskustva, odlučili su da to učine uz pomoć špila tarot karata. I tako svako poglavlje predstavlja nemu priču jednog od putnika, iskazanu kartama, čije značenje rekonstruiše narator. Više o romanu očekujte u zasebnoj recenziji.

2. Istorija pčela, Maja Lunde – Dugo najavljivani roman Maje Lunde stigao je tik pred sajam i odmah pobrao simpatije i to ne bez razloga. Ovo je prvi roman u ,,Klimatskom kvartetu” koji je Maja zamislila kao skup zasebnih priča o gorućim ekološkim temama koje se tiču čitavog čovečanstva. Prva u nizu akcenat stavlja na važnost pčela, bića nedavno proglašena za najvažnija stvorenja na zemlji koja su ujedno i na listi ugroženih vrsta. Roman se sastoji iz tri priče o tri različita junaka koja žive u različitim epohama: Vilijam, biolog iz 19. veka, Džordž, savremeni pčelar  i Tao, žena s kraja 21. veka koja, pošto su pčele odavno izumrle, radi kao oprašivačica cveća. Najinteresantnija je, naravno, priča koja prati Tao i pokazuje jedan od mogućih scenarija ukoliko dozvolimo da pčele izumru kao vrsta. Scenario koji, kao što možete da pretpostavite ukoliko znate išta o ulozi pčela u ekosistemu, nije nimalo prijatan. Pa opet, ovo nije tipična naučna fantastika (zapravo, nije naučna fantastika uopšte) – roman se ujedno bavi i porodičnim odnosima i pitanjem ljudske ambicije i na kraju vrlo pametno spaja tri naizgled nespojive priče.

3. Mene je teško ne voleti, Jasminka Petrović – Ako imate psa sigurno ćete obožavati ovu knjigu, bez obzira na to koliko imate godina. Naročito ako imate razmaženog psa, kao što je na primer moj Oki (pojedine epizode kao da su pisane o njemu). Novi roman Jasminke Petrović je priča o Nini i njenom blentavom psu Krci, ispripovedan malo iz njene, malo iz njegove perspektive. Ako imate nekog malog knjiškog moljca u okruženju odmah mu poklonite ovu knjigu. Ne samo što je zabavna i smešna već će ga naučiti i važnoj lekciji – da kućni ljubimci nisu samo igračka koju možemo da gurnemo po strani kada nam dosadi već da iziskuju mnogo pažnje i ljubavi, baš kao svaki drugi član porodice.

Možda ih je bilo malo, ali sve tri pročitane knjige su dobre. Titulu favorita za dlaku odnosi Maja Lunde o čijem romanu ću vam naširoko pisati u zasebnoj recenziji, ali već sad mogu da vam je preporučim kao stvarno važnu i informativnu a opet divno napisanu knjigu koju bi svako trebalo da pročita. I jedva čekam naredni roman!

Toliko od mene za danas. Šta ste vi čitali u oktobru? Koja knjiga je na vas ostavila najjači utisak? Šta ste zanimljivo primetili na sajmu što ja nisam a moglo bi da mi popuni praznine na policama? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta,
Vaša Stš <3

CONVERSATION

11 comments:

  1. Radujem se Vašim postovima jer uvek predstavite bar jedan roman koji zabeležim na listu želja. Ovog puta to je Istorija pčela.
    O Kalvinu moram još malo da istražujem, ali mi miriše da će i neki njegov roman doći na listu :)
    Moj oktobar je bio prosečan za mene što se tiče broja knjiga - četiri: Midlseks (Džefri Eugenidis), Ne daj nikada da odem (Kazuro Išiguro), Sutra ću možda ostati (Lorenco Marone) i Alijenista (Kaleb Kar) koju sam završila 1. novembra, ali je računam u oktobar :)
    Mesečni favorit je svakako Midlseks <3
    Na sajam nisam išla iz finansijskih razloga. Potrošila bih više novca nego što sada mogu sebi da dozvolim. Ipak sam naručila od izdavačke kuće Štrik roman Maje Anđelo - Znam zašto ptica peva u kavezu :) <3 Zadovoljna sam svojom samokontrolom, potrošenom količinom novca i kvalitetom kupljene knjige (koju još nisam pročitala).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na komentaru!
      Baš interesantan izbor naslova, čitala sam sve četiri i slažem se da je ,,Midlseks" najbolja među njima. Mene je taj roman oduševio. :)
      Ja se tako kontrolišem čitave godine i onda na Sajmu potpuno poludim. I ja sam udomila Majinu knjigu i jedva čekam da je pročitam.
      Kalvino je stvarno poseban pisac. Nisam još pročitala sve što je kod nas objavljeno, ali ,,Ako zimske noći" ima posebno mesto u mom knjiškom srcu pa preporučujem da, ako se budete dvoumili, krenete od njega :)

      Delete
    2. "Upravo počinješ da čitaš najnoviji roman Itala Kalvina
      Ako jedne zimske noći neki putnik. Opusti se. Usredsredi se.
      Odagnaj svaku drugu misao. Pusti da svet koji te okružuje
      otplovi u zaborav. Bolje da zatvoriš vrata; tamo uvek gori neki
      televizor. Reci to odmah, drugima: „Ne, ne želim da vidim
      televizor!” Povisi glas, ako to ne učiniš neće te čuti: „Čitam!
      Nemojte da mi smetate!”
      Ha-ha!! Već mi se sviđa. Hvala na preporuci!!

      Delete
  2. O nisam čula za tu Kalvinovu knjigu moram je pročitati odlično zvuči. :D Što se tiče istorije pčela ja sam bila ubeđena da je to zapravo neka naučna knjiga o pčelama moram i to da pročitam. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ,,Istorija pčela" baš zvuči kao nonfiction, verovatno je to razlog što na koricama skoro svih izdanja u svetu piše ,,roman" ispod naslova, da ne bude zabune :D

      Delete
  3. Jao, Sandra i njeni majstori, razmotri ponovo onaj moj predlog da ih jednom staviš u humoristički roman, nešto u Mirjaninom stilu. Bilo bi hit, uverena sam u to!:*
    Da zahvalim na "Istoriji pčela" ovom prilikom, meni je u planu za decembar i po svemu do sada, možda očekujem mnogo u startu, ali sigurna sam da se neću razočarati. Sa Jasminkom takođe nema rizika, a Kalvinovu "Ako jedne zimske noći..." sam pročitala i rado bih još nešto, dopada mi se.
    Kod mene gotovo isključivo stručna literatura, ulazim u prvi finiš priprema, tako da, iskreno, nemam ni želju da čitam išta van toga, a nažalost, moram priznati, posustajem i oko bloga. Zato kašnjenje sa komentarima.:(
    Ali, nova biblioteka i višak mesta, uvek je dobra vest!:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moja epopeja s majstorima nije ni blizu kraja, dok završim biće tu materijala za čitav serijal :)
      I ja sam imala visoka očekivanja od Pčela, svi živi su hvalili roman kad ono - stvarno je vredan hvale. Jedva čekam tvoje utiske i živo me zanima kakva je druga knjiga, mada ima dosta da čekamo dok ne izađe.
      Samo ti udri po studijama, tu smo mi, nigde ne idemo i strpljivo čekamo doktoricu blogericu (nemoj da me ubiješ, morala sam :D)!

      Delete
    2. Haha, i doktorica blogerica i, što bi rekla Kaća, kolektorica!:)
      Jao, to ti je M0JA epopeja, kraj se ne nazire, ali izboriću se valjda. Sreća pa sam prešla polovinu spiska literature, stvarno mi je laknulo, čitam kao ludak od maja, mislim da sam probila onaj zacrtani cilj na "Goodreads"-u bar tri puta do sada. Živi bili pa videli.:D

      Da, to mi je naročito zanimljivo sa Lundeovom, što planira četvoroknjižje i što se bavi tako značajnom (i aktuelnom) temom. Razlog više da se radujem čitanju: a zbog ovog futurističkog sloja me malo podsetila na "Atlas oblaka", ali samo malo.

      Delete
    3. Ma naravno da hoćeš. Sećam se tog davljenja u stručnoj literaturi dok sam pisala master, delovalo je da nema kraja, ali eto, prošlo je i to. Ne znam šta bi me sad nateralo da upišem doktorske. Svaka ti čast, stvarno :)

      Nedavno je Maja objavila treću, o ugroženim životinjskim vrstama. Nisam naišla na podatak o čemu će biti četvrta, ali neka moja pretpostavka je da će biti o biljkama. I sve su pisane na isti fazon, u nekoliko narativa, to mi je super :)

      Delete
    4. Hvala.:* Bilo bi i ranije, ali, šta da se radi, sad moram da jurim i nadoknađujem. Kad nisam Mali pa da "pocepam i napišem novi doktorat k'o od šale" - uticaj Kesića od poslednje emisije!:)

      Odlično, stvarno svaka joj čast i tim pre je odlično što knjige doživljavaju uspeh, jer je važno podići svest što pre i što više.

      Delete