Noć knjige, decembar 2019



Praznici nam stižu a s njima i praznične kupovine. Za nas kojima je prva asocijacija na kupovinu  zapravo kupovina knjiga, zimska Noć knjige dođe kao šlagić na tortu posle Sajma. Bilo da poklone kupujete drugima ili sebi, ovaj decembarski petak je idealan način da uštedite koji dinar (ili potrošite poslednji, kako se uzme).



Ne idem na svaku Noć knjige, zapravo, uglavnom preskočim onu junsku. Volim da sačekam da se ,,nakupi” nekoliko željenih naslova pa da onda iskoristim stvarno dobar količinski popust koji daju. Ove godine se, vala, nakupilo jer sam (kao što možda već znate) zbog selidbe izbegavala da kupujem nove knjige i rešila da pročitam one koje već imam. Nisam preterivala, držala sam se spiska i kupila samo ,,sigurice”. Sad sam mirna do narednog sajma (tačnije, biću mirna do narednog sajma kad završim sa trampom knjiga sledeće nedelje, ali dobro).

Za svaku Noć knjige idem u istu knjižaru (jednom sam samo naručivala preko sajta jer sam jurila neka izdanja koja su na izdisaju i nisu se mogla naći u svakoj radnji) i mogu vam reći da ne pamtim da je ikada bila ovakva gužva. Već oko 18č skoro da nije moglo da se uđe a red je postao zmijica koja se protezala ukrug kroz čitav lokal. Skoro da je bilo nemoguće skontati gde red počinje, kuda ide i kuda se uvija i gde se završava. Zanimljivo je, međutim, da niko nije bio nervozan, iako se u proseku čekalo po pola sata da bi se obavila kupovina. Radnici su bili super ljubazni, probijali su se kroz gužve da ljudima dodaju knjige i upute ih gde se šta nalazi (ne smem ni da zamislim koliko svako od njih mrzi ovu svetkovinu). Iako sam, kao što rekoh, čekala oko pola sata da stignem na red, vreme mi je proletelo.

Pošto sam unapred znala šta ću kupiti i pošto sam kupovala samo ,,sigurice”, neće biti nekih velikih iznenađenja u ovom postu. Uzela sam šest knjiga, od toga pet Laguninih jer se na njih, naravno, dobija najveći popust. Evo naslova kojima sam se počastila:


Povest o opsadi Lisabona, Žoze Saramago – jedina koja mi, za sada, nedostaje od knjiga koje su prevedene. Glavni junak ovog romana je Raimundo Silva, usamljeni neženja koji radi kao korektor i živi dosadnim, predvidljivim životom. Sve dok jednog dana ne odluči da tokom korigovanja jednog istorijskog spisa u njega ubaci jednu malu izmenu: reč ,,ne”. Istoriju pišu pobednici, kaže poznata narodna izreka, ali šta ako u taj proces prste umeša i neko kome je, eto, možda prosto dosadno? Možete da zamislite.


Sloboda narodu i Narod iz Tepiha, Teri Pračet – zbog odluke da ne kupujem knjige malo kaskam za Pračetovim izdanjima. Sad sam sustigla sve koje su objavljene na srpskom i jedva čekam da ih pročitam. Posebno ,,Narod iz tepiha”, prvi Pračetov roman koji je nastao kada je pisac imao samo 17 godina. Kasnije ga je revidirao, a ovo izdanje sadrži i ilustracije i revidirani tekst i prva verzija teksta. Must have za ljubitelje Pračetove proze.


Tatarska pustinja, Dino Bucati – Bucatija mi je otkrila mama, daaaavno, davno. Čitala sam njegovu ,,Prodavnicu tajni” nekoliko puta i uživala u svakoj priči. Možda jednom i zamenim to staro, raskupusano izdanje novim, ali prednost sam dala Bucatijevom romanu koji nisam čitala. Čim stigne na red, pišem vam utiske na blogu, naravno.


24 sata u starom Egiptu, Donald P. Rajan – ova knjiga mi je na spisku još otkako je najavljena. Čitala sam ,,24 sata u starom Rimu” i oduševila sam se (recenziju možete pročitati OVDE) pa sam pomislila da će i s ovom biti isto, iako je drugi autor u pitanju. O svakodnevnom životu u Egiptu, priznajem, ne znam mnogo, tako da se baš, baš radujem čitanju i pisanju o knjizi. Štreber u meni đuska od sreće.


Sedma funkcija jezika, Loran Bine – kad smo već kod štrebera u meni... Kako da ne kupim knjigu koja se bavi semiotikom i u kojoj se pojavljuju skoro svi likovi koje sam mrzela dok sam na fakultetu spremala sve one silne ispite iz teorije književnosti? Stvarno, kako? Ovo je jedina knjiga koju sam kupila da nije iz Laguninog opusa. Merkala sam je otkako je objavljena, a i bila je jeftinija nego na Bookinom sajtu, pa rekoh, što da ne, ide duga zima, treba biti u pripravnosti.

To vam je to! O poklonima ovog puta neću pisati jer ih skoro nije ni bilo pa ne bih opet da slušam kako se na Noć knjige valjda ide zbog knjiga a ne zbog poklona bla, bla, bla. Ako vas zanima situacija, prošvrljajte po knjiškim grupama na društvenim mrežama, svađe i rasprave su uveliko u toku.

Jeste li vi bili ,,budni uz knjigu” sinoć? Šta ste pazarili? P.S. Ako niste uspeli da obavite kupovinu online zbog preopterećenja sajta, znajte da je akcija na sajtovima produžena i traje i danas (subota) do 17h.

Do sledećeg posta,
Vaša (mirna do sajma) Stš <3

CONVERSATION

7 comments:

  1. Odličan izbor, super si knjige pazarila!:)
    Posebno mi se dopada "24 časa u starom Egiptu" (slaba sam oduvek na njihovu istoriju i mitologiju), koju odavno, uz onu o Rimu, stavih na spisak. I "Sedma funkcija jezika" deluje interesantno. Vidim da BOOKA isto ima pretpraznični popust.
    Ove godine sam propustila "Noć knjige", mada sam neko vreme krizirala, nije da nisam. Prevagnulo je to što mi je bilo baš bedak da zajmim pare od roditelja, a i stavila sam sebi zabranu na nove kupovine do daljeg, jer nemam gde ni iglu da zadenem na policama, kamoli knjigu.
    Ulazila sam na sajt "Lagune" i knjižare "Delfi", doduše, trokirale su obe stranice kao kad je akcija 10 za 999, tako da me haos uživo takođe ne čudi.

    Razmišljam nešto, zapravo nikad nisam iskoristila zimsku "Noć knjige"! Uvek samo junsku. To je zato što, nekako, krajem godine uvek budem bankrot, dok uoči letnje "Noći knjige" uštekam parice od rođendana i sve bude potpuno drugačije, haha...tako i ovoga puta: samo sam, opušteno, prosledila spisak za jun.
    A pokloni? Mislim da sam ovde u Čačku poslednji put dobila nešto konkretno davne 2012. Svake godine od tada isto: primerak "Nedeljnika" i ledeni čaj u konzervi (bude nekad i "Šveps"). Da li je do objekta gde kupujem ili do količine kupljenih knjiga, nemam pojma. Ali, znam ljude koji svaki put stvarno dobre stvari pokupe i poredim ih sa onima koji su u studentskoj menzi nailazili na pohovani kačkavalj četvrtkom: svi znaju da postoji, ali malo ko ga je zapravo jeo!

    Uglavnom, super izbor.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A vidiš, kod mene je obrnuto. Junsku obično preskočim, umesto nje ponekad iskoristim rođendanski popust. A zimska mi dođe zgodno jer objave dosta toga za sajam, a pošto je za NK popust znatno veći, onda lepo sačekam.
      Ne znam po kom principu dele te poklone, ranije sam mislila da ima veze sa iznosom (što bi bilo logično), ali sad, izgleda, nema veze ni sa čim. Ali rekla sam da neću o tome, ne izazivaj me! :D

      Delete
  2. I ja sam uzela Tatarsku pustinju i jedva čekam da je čitam ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo ljudi je pazarilo Bucatija, to me baš raduje :)

      Delete
  3. Sjajan izbor naslova. :) Pračeta novog sam malčice prelistala dok sam čekala u redu, sve sam bila u fazonu neće biti gužve, al' malo morgen - za tren se nanizala kolona kao da je nešto mufte. :D Sajtovi isto trokirali, htela sam da proverim Raderfurda, jer sam ga kasno "snimila" - sačekaće junsku Noć knjige. Inače, ovo mi je prvi put da sam uopšte iskoristila ovaj popust, kao i rođendanski pre mesec dana - vidi se da je knjižara stigla u grad. :D A nikad mi se nije dalo cimati sa sajtom po takvom haosu od gužve. :D

    Vidim da je Bucati bio najtraženija roba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, nema ko ga nije kupio :)
      Koliko sam shvatila po komentarima na netu, manje vremena ti je trebalo za odlazak u knjižaru i čekanje u redu nego za naručivanje preko sajta, a verujem i da je manje stresno. :)
      Čekamo tvoj raport :D

      Delete
    2. Istina, bolje je otići do knjižare. Neće biti kod mene teksta o Noći knjige, nešto mi izgleda da nemam dosta materijala za tekst, al' sam zato udenula reč, dve u tekst o TV preporukama, jer su obe adaptirane za mali ekran i obema serijama se radujem. :)

      Delete