Mesečni favorit – januar



Srećan februar svima koji slave! A sa njim i ove prolećne temperature i virusi od kojih kašljuca ceo grad (a verovatno i šira okolina). Još 49 dana do proleća! Praktično ništa, ako nas ne zatrpa sneg u martu. No, najvažnije je da je januar iza nas. Mesec mi je prošao prilično brzo i radno, dobrim delom s nosićem u knjizi. Ne bi se reklo po listi koja sledi, ali ovog puta ne mogu da podelim s vama sve što sam čitala (kako smo misteriozni ovog meseca!) pa ćete morati da mi verujete na reč. Na zvaničnom januarskom spisku ovoga puta samo tri knjige, doduše, kada tome dodamo i nekih 600 strana petog dela serijala Outlander koji sam započela u januaru, statistike uopšte nisu loše. 




        Dakle,  januarske tri:

1. Svet po Garpu, Džon Irving – Sigurno ste čuli za ovu knjigu, a ako niste, treba da znate da je u pitanju kultni američki roman iz sedamdesetih koji je nedavno doživeo novo srpsko izdanje. Glavni junak romana je sin feministkinje koja je želela dete, ali nije želela brak i koji (nevoljno) prateći stope svoje poznate majke, postaje ne baš sasvim poznat pisac. Ja volim američku književnost druge polovine dvadesetog veka, volim tu neposrednost i otvorenost koja je odlikuje. ,,Garp” povremeno liči na ,,Kvaku 22”, povremeno na Apdajka, ali ipak nije nalik bilo kojoj drugoj knjizi. Ako nemate strah od obimnih knjiga, obavezno potražite primerak, nećete se pokajati. Ako se, ipak, plašite obimnih knjiga, krajnje je vreme da taj strah prevaziđete.

2. Ronja, razbojnička kći, Astrid Lingren – Manje poznat roman autorke ,,Pipi Duge Čarape” je priča o devojčici Ronji koja je, kao što i sam naslov kaže, ćerka čuvenog drumskog razbojnika koja, ma koliko volela svoju porodicu, ne odobrava način na koji žive. Ronja će upoznati sina tatinog suparnika, takođe razbojnika is a njim razviti prijateljstvo koje će pomiriti zavađene porodice. Praktično, priča o Romeu i Juliji, samo bez tragične ljubavi i sa dosta praktičnijim glavnim junacima kojima problem u komunikaciji nije došao glave.

3. Mini je potreban prostor za vežbu, Dorte Nors – Ovo je prvo delo Dorte Nors koje sam čitala i malo mi je žao zbog toga jer mi se nekako čini da bi neka druga, možda manje avangradna knjiga bila bolji start za upoznavanje opusa ove autorke. Priča o Mini je priča o fundamentalnoj usamljenosti 21. veka, o devojci koja samo želi prostor u kom će moći da komponuje i peva a da joj pri tome komšije ne zvocaju, o devojci koja želi ljubav koja joj konstantno izmiče. Forma je ono što ovu knjigu izdvaja iz mora drugih – pisana je u formi slobodnog stiha a sastoji se od kratkih, prosto proširenih rečenica (ili bolje rečeno iskaza), bez deskripcija, bez dodatnih objašnjenja, bez preteranog udubljivanja. Brz roman koji pročitate za veče koji na sve moguće načine oslikava ritam modernog života.

Titulu favorita odnosi ,,Svet po Garpu” a već sledeće nedelje vas čeka detaljan prikaz na blogu.

Kako je vama protekao januar? Jeste li praznike iskoristili za čitanje ili, kao neki, za razvlačenje po kući u nekakvom bestežinskom stanju? Koja knjiga je na vas ostavila najjači utisak? Pišite mi u komentarima!

Do sledećeg posta
Vaša (misteriozna) Stš <3


CONVERSATION

9 comments:

  1. S obzirom da pretežno "traje" 80 dana, ovo mi je bio jedan od retkih januara koji je brzo prošao.. Čitala sam kratko, ali slatko štivo.. Započela mesec sa doktorom Susom, a završila s Kamijem. Nekih većih planova za februar nemam, što se čitanja tiče, nadam se samo da ću završiti sve što sam započela i staviti tačku na Floberovu „Gospođu Bovari“, poljoprivredni sajam me je smorio do besvesti, pa se knjiga još uvek kiseli na listi naslova koje trenutno čitam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam volela Bovari, ali me je ,,Sentimentalno vaspitanje" zato udavilo za sve pare. I dalje mi je omiljena Floberova knjiga ,,Salambo", totalno drugačija od svih njegovih knjiga koje sam čitala. Eto ti preporuka :)

      Delete
    2. "Gospođa Bovari" je i meni draga knjiga, svaki put sam je pročitala u jednom dahu i opet bih mogla koliko sutra. Mislim da vredi istrajati, iako su likovi mediokriteti, jer je stil tako istančan, majstorski, blizu savršenstva....zapravo, poljoprivredni sajam u Jonvilu je jedna od najboljih scena, ujedno najvažnijih, obrati samo pažnju kako se skladno mešaju banalnosti Rodolfovog klišeiziranog udvaranja Emi i mukanja stoke, oglašavanja žirija za dodelu nagrade i slično...Flober je majstor.:)


      Sad smo Sandra i ja Kaći kao dve strane koje je "razvlače" levo i desno, kada je o Floberu reč: naime, meni je "Sentimentalno vasptanje" omiljeno od njegovih dela, baš ga volim (štaviše, radim ga u sklopu teze, znači, uskoro ćše pasti ponovljeno čitanje) i mislim da je baš to bila namera, da "udavi" kako bi dočarao besmisleni život Frederika Moroa, u kome se ništa ne dešava, ništa ne nauči, naprosto ga nosi struja u izvanredno izokrenutom "Bildungsromanu".
      A s druge strane, jao, mene je "Salambo" udavila, iako sam jedva čekala da pročitam taj roman, nakon svih pohvala sa predavanja o simbolizmu. Pojma nemam zašto mi se nije svideo, nedavno sam čitala jednu analizu prof. Vesne Elez i sve je tu meni jasno, lepota stila, likovi, priča, samo ne znam šta mi je samoj promaklo...
      Ali, eto, neko kompromisno rešenje za friškog čitaoca Flobera kao što je Kaća možda bi bio "Novembar".:)

      Delete
    3. Devojke, budite bez brige!
      Što bi rekla Isidora, "Floberizovala" je Kaća odavno svoju biblioteku sa oba naslova, pa će sama da proceni šta joj od predloženog paše. Vaši komentari su kao Hardijev roman „Daleko od razuzdane gomile“ a ja Vitsaveja, pa biram između kandidata. Baš me zanima u čijem ću timu biti. :) „Novembar“ je isto na listi, za njega ćemo reći da je Boldvud, kandidat iz senke - prisutan, ali ne ključan/ozbiljan kao Ouk ili Troj tj. „Salambo“ i „Sentimentalno vaspitanje“.

      Vaši utisci su mi veliki podstrek da što pre rešim slučaj Flober.
      Hvala! :*

      P.S. „Salambo“ sam i uzela na Sandrinu preporuku, davnih dana..

      Delete
    4. Haha, ali, Vitsavejin izbor je stvarno bio nezahvalan!
      Znači, "Sentimentalno vaspitanje" je Troj? Doduše, onako intuitivno, moram reći da si im fino našla parnjake!;)
      "LOM" je baš divna izdanja Flobera objavljivao svih ovih godina.
      Ako si čitala "Dnevnik o Čarnojeviću", "Novembar" će ti biti dodatno zanimljiv, jer je Crnjanski bio pod njegovim uticajem. A može i obrnutim redosledom, oba su romana kratka i lirska.

      P.S. Sandra, nadam se da ti ne smeta ovo raspričavanje.:)))

      Delete
    5. Da li je ono Troj znaću kad pročitam, možda im obrnem redosled nakon čitanja. Videćemo. :)

      Sjajna su njihova izdanja generalno, vidi se da paze šta objavljuju i kako izabrane naslove prezentuju. U planu mi je Crnjanski, bez brige. Prva rečenica "Dnevnika o Čarnojeviću" mi je odavno pohranjena u memoriji i čeka ostatak romana, ali mi on još uvek nije pao šaka. :)

      Delete
    6. Kad sam videla broj komentara jutros bila sam uverena da su me opet napali oni spameri, kad ono! Naravno da mi ne smeta.
      Isidora, nešto ipak mislim da će Kaća preći na moju stranu, ako se muči sa Emom Bovari ima da skapa od Vaspitanja :D
      Jasno je meni šta je "pisac hteo da kaže", ali kao što si sama rekla za "Salambo", sve to mi je promaklo i ostao je samo taj osećaj davljenja :D

      Delete
  2. Misteriozna Stsh, ne znam šta si to pripremila, ali iskreno se nadam da je nešto mnogo dobro!:)
    Ista situacija, poslovično "najduži i najdosadniji" mesec mi je proleteo u trenu oka, valjda jer stvarno nisam pravila ni dana pauze, bukvalno od 2. januara sam krenula da iščitavam stručnu literaturu i evo, spisak se samo proširuje, ja "ronim" i istovremeno paničim hoću li stići, no, dobro...iskreno, prija mi, osećam se kao da sam ponovo student.:)
    I mene najviše zanima "Svet po Garpu", ali i druga dva naslova deluju primamljivo, posebno jer sem Pipi nisam čitala druge Astridine knjige, a od Dorte samo zbirku pripovedaka i volela bih još nešto, iako nisam baš sigurna koliko će mi prijati (svakako zanimljiva) forma.
    U svakom slučaju, ovo suludo toplo vreme i paranoje sa koronavirusom obeležili su kraj januara...
    A vilenjak je super!:))))))))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Od Astrid ti preporučujem knjige o Loti, pisane su za mlađi uzrast, ali toliko su slatke! Nema ko se nije zaljubio u Lotu, ma koliko godina imao :) Ronja i Mio su joj ozbiljnije knjige, nisu tako duhovite i blesave, pa iako su obe lepe, meni su Pipi i Lota daleko draže :)
      O Dorte sam pisala na sajtu Makarta, neću pisati zaseban post o njoj, pa ako te interesuje možeš da pročitaš tamo. A Garp je super. Jeste mi oduzeo pola januara, ali vredelo je :)
      Vilenjak i dalje sedi na svom mestu. Odavno sam sklonila jelku i ukrase, ali od njega mi je baš teško da se rastanem! :D

      Delete